Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan představuje GT-R Nismo Special Edition, má nové logo a upravený motor

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Japonská automobilka již poněkolikáté lehce poupravila svou stálici mezi sportovními modely. A přidala i novou speciální verzi.

Nissan GT-R je stále působivým sportovním náčiním, které má řidiči rozhodně co nabídnout. Sluší se ovšem zmínit, že jeho výroba probíhá už od roku 2007, což z něj dělá snad jeden z nejstarších modelů nejen ve svém segmentu. Aby však neupadl v zapomnění a příliš neztrácel na konkurenci, dopřává mu automobilka pravidelné drobné modernizace.

V minulosti jsme se tak dočkali například zvyšování výkonu, designových změn, atd. Největší facelift pak přišel v roce 2017, od té doby už se ale automobilka zaměřuje spíše jen na estetické detaily. A to je případ i nejnovější „modernizace“ vrcholného modelu GT-R Nismo, který zaujme především verzí Special Edition.

Video se připravuje ...

Standardní GT-R Nismo i verze Special Edition v nejmodernějším podání nabídnou zcela nový lak „Stealth Gray“, inspirovaný povrchem závodních tratí, který je vyhrazen pouze pro modely Nismo. Na víku kufru obou modelů a ve středech jejich kol pak bude vůbec poprvé použito nové logo Nissan, které automobilka představila společně s modelem Ariya.

Verze Nismo Special Edition pak zaujme karbonovou kapotou s průhledným lakem, který nechává vyniknout uhlíková vlákna. Proti tradiční lakované kapotě prý navíc automobilka údajně ušetřila asi 100 gramů hmotnosti.

V podbězích jsou unikátní 20“ kovaná hliníková kola v černém laku s červeným lemováním, které ladí s červenými detaily na karoserii vozu. Za koly jsou brzdy Brembo s průměrem 410 mm vpředu a 390 mm vzadu, které jsou údajně největšími, jaké kdy byly použity na japonském sportovním voze.

Pod kapotou je tradičně 3,8litrový twin-turbo vidlicový šestiválec VR38DETT se závodními turbodmychadly GT3, který nabízí nejvyšší výkon 441 kW (600 k). To je standardní výkon běžného GT-R Nismo, přesto by měl být motor modelů Special Edition trochu jiný.

Motory pro Special Edition by totiž měly dostávat ještě precizněji vyráběné a váhově vyvážené komponenty, při jejichž výrobě jsou ještě přísněji sledovány a dodržovány tolerance. To by mělo platit například pro pístní kroužky, ojnice, klikovou hřídel, setrvačník, kladku klikové hřídele nebo pružiny ventilů.

Výsledkem těchto nepatrných změn by měly být ještě lepší reakce motoru, větší chuť do otáček a rychlejší roztáčení turbodmychadel. Každý motor je tradičně ručně skládán jedním takumi technikem a následně dostává vlastní plaketku, kterou navíc zdobí exkluzivní barva.

Lehce modernizovaný Nissan GT-R Nismo, společně s verzí Special Edition, by měl být dostupný na japonském trhu od října tohoto roku. Další trhy zatím tisková zpráva nezmiňuje.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme