Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra přijíždí jako kombi: Velký kufr má i chytrou podlahu

Stanislav Kolman
Diskuze (93)

Krátce po představení hatchbacku doplňuje paletu Astry praktičtější kombík. Láká především na objem kufru a motorizace do zásuvky.

Nová generace Opelu Astra se světu oficiálně představila v září, zájemci o kombi s větším zavazadlovým prostorem tedy nemuseli čekat zas až tak dlouho. Astra Sports Tourer má vnější rozměry 4642 x 1860 x 1480 milimetrů a rozvor má hodnotu 2732 mm, což je o 70 milimetrů více než u předchůdce a dokonce o 57 mm více než u současného hatchbacku.

V případě kombíku jsou neméně důležité informace o zavazadelníku. Kromě nízké nakládací hrany lákají tvůrci na objem 608 až 1634 litrů, přičemž po sklopení zadních sedadel (v poměru 40:20:40) vznikne ideálně rovná ložná plocha. Zájemci o plug-in hybridní pohon musejí počítat s jistým kompromisem, pořád jim ale zůstává k dispozici velice slušných 548 až 1574 litrů. Opel rovněž vyzdvihuje inteligentní podlahu kufru, jíž lze jednou rukou umístit do vysoké a nízké polohy, případně ji nechat „otevřenou“ pod úhlem 45 stupňů. Pod podlahu lze umístit roletu zavazadelníku, na rozdíl od konkurence se vejde při obou polohách podlahy.

Design novinky kopíruje vzhled hatchbacku, na přídi tak najdeme masku Opel Vizor, jež se postupně stává poznávacím znamením všech moderních opelů. Navazují na ni adaptivní Intelli-Lux LED Pixel světlomety, které si Astra propůjčuje od větších modelů Insignia či Grandland. Zadní partie si ve srovnání se sourozeneckým Peugeotem 308 SW nespletete díky úzkým diodovým svítilnám a výraznému logu automobilky.

Video se připravuje ...

Ani kabina se od kratší karosářské verze nikterak neliší. Pracoviště řidiče sází na čistý a úhledný design, s čímž ruku v ruce přichází i dotykové ovládání většiny funkcí. Analogové budíky nahrazuje digitální přístrojový štít a chybět nesmí ani head-up displej promítající důležité jízdní informace přímo na čelní sklo. Přední sedadla si Opel vyvinul sám a pro svou výtečnou ergonomii si vysloužila certifikaci AGR. Sedačky vpředu i vzadu mohou být vyhřívané, řidič si pak může dopřát ventilaci i masáž.

„Nová Astra Sports Tourer je všestranný vůz pro novou éru – elektrifikovaný, digitalizovaný a navržený tak, aby vzrušoval. Takto kombinujeme naši dlouhou tradici kompaktních kombi s nejnovějšími inovacemi, jako je plug-in hybridní technologie. Jsme si jisti, že s fantasticky vypadajícím kombíkem získáme pro naši značku nové zákazníky,“ uvedl při premiéře generální ředitel společnosti Uwe Hochgeschurtz.

To ale neznamená, že by praktičtější Astra na „normální“ motory zcela zanevřela. Na podrobnosti o technice si sice ještě musíme počkat, žádné velké překvapení ale neočekáváme. Základem se stane 1,2litrový benzinový tříválec s výkony 81 až 96 kW, alternativu představuje turbodiesel s objemem 1,5 litru a výkonem 96 kW. Paletu doplní plug-in hybridy o systémovém výkonu až 165 kW. Standardem pro ryze spalovací motory je šestistupňová manuální převodovka, pro silnější verze (volitelně) a plug-in hybridy (standardně) je připraven osmistupňový automat.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (93)

Doporučujeme

Avatar - woody-alien
2. 12. 2021 18:11
Re: Paradoxy
Ale napsal jsi "...a viem preniesť viac záťaže v kufri". A viac záťaže je podle mě hmotnost. ;-)
Avatar - iudex
2. 12. 2021 12:37
Re: Paradoxy
Myslel som objem kufra a teda veľkosť vecí, nie ich hmotnosť. Ale dobrá pripomienka s tou menšou nosnosťou, ďalší argument proti hybridom.
Avatar - Emel
2. 12. 2021 11:25
Re: Tentokrát je to lepší
Pro mě to není zobecnitelný na typ převodovky. Kdybych si mohl vybrat co chci, tak bych si vybral HDM od ZF asi... a určitě bych se vyhnul CVT a robotům.
Jinak ale jde dvouspojka i HDM udělat dobře i špatně a spíš bych řešil tu kvalitu provedení než technologii.
PS: když už bych teda musel mít automat...
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2021 00:07
Re: Astra vs 308
1.2 PT 114 kW tam měl být. Nad tím by se dalo přivřít oči, že je to lepší než Focus a na úrovni třeba 1.5 T-GDi. Asi se snaží agresivně tlačit PHEV, nebo už fakt nevím.
1. 12. 2021 23:13
Re: Tak...
Přesně, ta kočárová lišta mi u Opelů pila krev dlouhá léta... :-O :no: