Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki odhaluje nové hybridní ústrojí. Vyvinulo si ho samo

David Bureš
Diskuze (42)

Suzuki se nevyhne další úrovni elektrifikace své nabídky. Po mildhybridech dorazí full-hybridy, jimž automobilka říká Strong Hybrid.

Elektrifikace je trend, kterému se na evropských trzích nevyhnou ani automobilky orientující se na cenově dostupné vozy. První hybrid už avizuje Dacia, která s ním počítá pro rok 2023. Ještě dříve s ním přijde Suzuki, orientující se na cenově dostupné vozy s pohonem všech kol.

Suzuki už dnes v Evropě nabízí výhradně elektrifikovaná osobní auta. Ignis, Swift, S-Cross nebo Vitara jsou mildhybridy, s ústrojím z vlastní dílny, Swace full-hybrid a Across plug-in hybrid, to je však dvojice s technikou původem od Toyoty. Jedinou výjimkou je tak offroad Jimny, který nadále elektrifikované ústrojí nemá, to ale jen proto, že je dnes u nás homologovaný jakožto užitkové vozidlo.

V příštím roce přitom značka v elektrifikaci pokročí. Na trh totiž uvede další full-hybridní systém, jehož příchod už oficiálně potvrdila. Přestože by se dalo očekávat, že vyvinutý bude ve spolupráci s Toyotou (obě japonské značky spolupracují, Toyota navíc dodala základ zmíněného Swace a Acrossu), ze zákulisních zpráv vyplývá, že si ho Suzuki vyvinulo vlastními silami.

Říká se mu Strong Hybrid a podle oficiálních zpráv v sobě spojuje nově vyvinutý spalovací motor, jeden elektrický motor-generátor (MGU) a samočinnou převodovku (AGS). Novým agregátem přitom podle dřívějších zpráv je benzinová jedna pětka, zatímco převodovka využívá nezvyklou koncepci. Na její výstupní části je umístěn elektrický motor-generátor, pro hladké vykrývání točivého momentu během změny převody a účinnou přeměnu kinetické energie na elektřinu při brzdění. Samotná převodovka má pak konstrukci podobnou manuální převodovce, řazení a ovládání spojky však probíhá automaticky. Jde tedy vlastně o robotizovaný manuál, údajně s šesti převody.

Dohromady má ústrojí poskytovat výkon 85 kW s tím, že 75 kW připadá na zážehovou patnáctistovku a 24 kW na elektromotor. Hybrid přitom zvládne jezdit výhradně na elektřinu, a to buď při popojíždění, při ustálené jízdě nebo třeba při couvání. Navíc bude ústrojí možné pořídit s pohonem předních nebo všech kol.

Suzuki už dalo najevo, že nové ústrojí Strong Hybrid bude debutovat v modelu Vitara, který má během roku 2022 projít modernizací. Následně se má objevit také v modelu S-Cross. Kromě něj se nabízí také využití v příštím Swiftu.  

David Bureš
Diskuze (42)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
4. 12. 2021 12:56
Pro Suzuki dělá hybrid Denso
stejně jako pro Toyotu
Automobilka si nic nevyvíjí sama, vždy s partnery
Avatar - Brmbalik
4. 12. 2021 11:42
Re: Re: Full hybrid
Driv vazila auta 800kg az tunu, dnes maji vahu min. 1400kg a vykon 74 KW, takze akcelerace bude podobná. Auta nacpana EU nesmyslama, ktery vetsina lidi ani nechce a nevyuziva..
3. 12. 2021 22:41
Re: Full hybrid
A víš určitě že ten Yaris dobíjí akumulátor spalovacím motorem v režimu o kterém píše starý kluk ?
3. 12. 2021 21:32
Re: Full hybrid
Pro Yarise gen3 pridav hybrid 70kg voci 1.33MT. Rozdiel v spotrebe je 1,5 litra v prospech hybridu(realne hodnoty u dvoch aut v rodine). Spalovak sa vyrovna hybridu len na dialnici, inak je vzdy horsi, takze inziniery v Toyote tie straty asi spocitali dobre.
3. 12. 2021 21:31
Re: Full hybrid
Zla vetva