Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota a Lexus šokují: Najednou představují 15 nových elektromobilů

Stanislav Kolman
Diskuze (63)

Japonská značka zůstávala v oblasti elektrické mobility v ústraní, roky spoléhala na své osvědčené hybridy. To se ale v příštích letech změní.

Včera dorazila do redakční pošty tajemná pozvánka Toyoty, která nás lákala k online přenosu startujícímu v 7:00 ráno. Že prý půjde o důležité oznámení týkající se bateriových elektromobilů. Jakou nálož značky Toyota a Lexus chystají však nečekal nejspíš nikdo.

Prezident automobilky Akio Toyoda totiž na pódiu najednou představil patnáctku různorodých elektrických konceptů Toyoty a Lexusu. Do roku 2030 chtějí Japonci uvést celkem 30 různých elektromobilů. Toyoda věří, že obě značky mohou do roku 2030 prodat přibližně 3,5 milionu elektromobilů, přičemž dřívější plán hovořil o dvou milionech: „Musíme co nejdříve snížit emise a rozšířit paletu vozů, které jezdí na čistou energii,“ uvedl Toyoda.

„To, o čem zde mluvíme, je významný počet,“ řekl dále a nesmělé plány přirovnal ke koncernům Daimler či PSA, dalším velkým automobilovým hráčům, kteří mají světově podobný zásah jako Toyota. Do roku 2035 se chce značka stát uhlíkově neutrální.

Video se připravuje ...

Nejprve došlo k představení dvou elektrických vozidel s odznakem bZ, kterých se dočkáme v brzké budoucnosti. Jde především o nové kompaktní SUV bZ4X a maličký městský crossover inspirovaný Aygem X, jenž je navržen pro Japonsko a Evropu. Ve výběru však nechybí ani středně velký sedan „splňující očekávání pro první vůz“ a plnotučné SUV.

To všechno jsou modely, u kterých automobilka slibuje „rozumné ceny“. Dalších jedenáct ukázaných konceptů pak podtrhuje rozmanitost obou značek, ve výběru najdeme kupříkladu plnohodnotné off-roady, pick-up, ale dokonce i elektrický supersport inspirovaný legendárním Lexusem LFA.

Toyoda dále uvedl, že některá elektrická vozidla budou vycházet ze současných modelů, v ostatních případech půjde o samostatné projekty. Například koncepty Toyoty Hilux či Lexusu NX se svým spalovacím sourozencům až nápadně podobají. Japonci si podrobnosti o jednotlivých modelech zatím nechávají pro sebe. Toyoda však prozradil, že do roku 2030 nabídne Lexus elektromobil ve všech segmentech a postupně se stane čistě elektrickou značkou. O tom ale později v samostatném článku...

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (63)

Doporučujeme

16. 12. 2021 10:24
Re: Naprosto nechápu ten obrat....
Každej kdo chce prodávat auta v evropě musí mít dostatečnou nabídku ev aut. To je jasný a pochopili to i v toyotě. Ale až teď. Ono vybřednout z myšlenkových stereotypů je někdy dost složitý.
16. 12. 2021 10:21
Re: To zas bude v alejích nablito.
No já jsem dávno probuzenej, ale ty by sis měl dát víc věci do souvislostí.
1. EV jsou primárně určené pro Evropu, která se do nich vrhla po hlavě a bude největším ev trhem. A toyota nechce ztratit podíl na trhu.
2 V evropě má toyota něco přes 5% s prodeji 600 - 700 tis. aut ročně. To je něco přes 6,0 mil auto za roky 2022-2030.
3.Pokud by jen 50% z všech plánovaných prodejů EV toyoty připadlo na evropu (asi to bude víc), tak to jsou necelé 2,0 mil aut. Tedy ca. 30% prodejů v evropě. Ani málo ani moc, prostě Toyota plánování. Ale o tyhle dva míče aut by mohli snadno bez EV přijít. Proto se do toho vrhli, a myslím že si trochu trhají vlasy na hlavě protože jim dochází, že jim evropský vlak právě začal ujíždět.
4. Ano jejich prezentace je pouze prezentací "modýlků", které mají většinou ještě hodně daleko do výroby. Ale kuli akcionářům a trhu museli udělat něco "velkého".
15. 12. 2021 09:06
Re: To zas bude v alejích nablito.
Chápu to správně, že si myslíš že dinosauři nevyhynuli jo? :-O
Avatar - kuk
15. 12. 2021 02:44
Re: To je dobre
Jediný co má problémy je tvůj mozek. :D :-!
Avatar - kuk
15. 12. 2021 02:35
Re: Naprosto nechápu ten obrat....
Žádnej obrat se nekoná. V přístích deviti letech vyroběj je 390 000 EV ročně. To bude několikanásobně míň než Tesla. Stále budou chrlit hromady spalováků.