Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW stále počítá s naftovými motory, nová TDI mohou spalovat parafínová paliva

Ondřej Mára
Diskuze (40)

Vedle vyšší produkce elektromobilů chce VW přispět ke snižování emisí také schválením ekologičtějších paliv pro nové generace čtyřválcových vznětových motorů.

Společnost Volkswagen v nedávné tiskové zprávě oficiálně oznámila, že nejnovější generace čtyřválcových vznětových motorů je schválena pro použití tzv. parafínových paliv, tedy nově vyvinuté ekologičtější nafty, která obsahuje biologicky rozložitelné komponenty.

Konkrétně se bavíme o čtyřválcových motorech TDI vyrobených od konce června (25. týdne) tohoto roku, které byly schváleny pro využívání parafínového dieselu odpovídajícího evropskému standardu EN 15940. Nové palivo by přitom mělo ve srovnání s konvenční naftou přinést asi 75 až 90procentní úsporu emisí CO2.

Tato parafínová paliva se vyrábějí z biologických zbytkových a odpadních materiálů, jako je například hydrogenovaný rostlinný olej (HVO). Tyto látky se pak mohou přidávat do běžné nafty, nebo mohou být použity samostatně jako stoprocentní palivo.

Pro výrobu HVO mohou být použity různé rostlinné oleje, jako například řepkový olej, maximální přínosem pro životní prostředí ale bývá dosaženo zpracováním biologických zbytkových a odpadních látek, jako jsou například kuchyňský olej, piliny, atd.

Paliva jako HVO jsou přitom již nyní k dispozici na trhu a VW předpokládá, že se jejich podíl na energetickém trhu pro silniční dopravu v Evropě se během následujících deseti let zvýší zhruba na 20 až 30 procent. Parafínová paliva se pak již nyní objevují na trhu například pod označením jako C.A.R.E diesel, NEXTBTL nebo HVO.

Parafínová paliva ale mohou být součástí také běžné nafty, která splňuje parametry EN 590, jako například Diesel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion nebo Aral Ultimate Diesel. Tato paliva by pak mělo být možné bez problému tankovat také do starších vznětových motorů.

Ondřej Mára
Diskuze (40)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
19. 12. 2021 12:17
Re: Spalováky v Norsku končej v dubnu…
Jediná dotační cena je na elektriku. Až bude mít cenu srovnatelnou s naftou, elektrovehikly zmizí.
18. 12. 2021 19:57
Re: Spalováky v Norsku končej v dubnu…
V tomhle souhlas. Ono se to ukázalo v Belgii, kde bylo daňové zvýhodnění nafty v rámci EU největší. Jakmile daňové zvýhodnění snížili, prodej dieselů razantně poklesl. Málokdo si uvědomuje, že pokud by se daňové zvýhodnění úplně zrušilo, bude nafta o cca 5 až 10 % dražší než benzín.
BTW Letecká paliva jsou od spotřebních daní prakticky úplně osvobozena. A mazuty pro lodě jsou za určitých podmínek taky velmi daňově zvýhodněny. Kupodivu to nikomu nevadí.
18. 12. 2021 19:50
Re: biopaliva
No asise trochu zlepšili v posledních letech. A taky je v tom započítána recyklace, při které jsou emise CO2 nižší než při výrobě ze surovin.
U nově vyrobených panelů s recyklací počítat nelze a v Číně na tom s ekologií nebudou moc daleko, takže ty 3 kg na 1 kg skla tam plus minus budou.
18. 12. 2021 17:39
Re: Spalováky v Norsku končej v dubnu…
podobne to je s dlouhodobou podporou osobnich naftaku - "realita způsobená jen a pouze dotační a daňovou šikanou" benzinovych motoru diky vyrazne vyssi spotrebni dani benzinu proti nafte
Avatar - rohYpnol
18. 12. 2021 14:53
Re: Mlácení holí do mrtvýho koně.
Vhodnější rozpustit v elektrolytu... :-!