Test Auto.cz

Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic – Audi, vůbec ti nezávidím

11.6. 2018
Verdikt
 

Dny první generace Audi Q3 jsou v podstatě sečteny. Nástupce se už naplno testuje, nám tedy nezbývá, než se rozloučit. A soudě podle konfigurace zkoušeného kousku to bude ve velkém stylu!

Zhruba před dvěma lety došlo u automobilky Audi k docela kuriózní situaci. Model Q3, který se prodával od roku 2011 a tou dobou už měl za sebou modernizaci, doplnilo na první pohled vlastně docela podobné SUV Q2. Můžete namítat, že téměř dvaceticentimetrový rozdíl délek jasně určuje pozici na trhu, jenže rozvory náprav mají oba vozy prakticky stejné, přičemž právě tento rozměr je často hlavním ukazatelem toho, zda se do kabiny v pohodě vejdete, nebo ne.

Rozdílů mezi Q2 a Q3 je samozřejmě více, přičemž tím největším je technický základ. Zatímco mladší z dvojice už stojí na moderní platformě MQB, první generace Q3 jako jeden z posledních v současnosti prodávaných vozů koncernu Volkswagen s příčnou zástavbou hnacího řetězce využívá platformu PQ35 shodnou s minulou generací Audi A3, Škodou Yeti nebo Volkswagenem Beetle.

Vzhledově sice stále dost atraktivní, ale v některých ohledech již zastaralý model se co nevidět odebere na odpočinek a nahradí jej nová generace využívající nejmodernější techniku Volkswagenu. Platformou MQB počínaje, čistějšími agregáty a minimalistickým interiérem konče. Podle současných informací má být novinka o 60 mm delší, o 50 mm širší a protáhne se i rozvor. To všechno proto, aby lépe zapadla mezi Q2 a Q5, ale to už vám asi došlo. Nyní ale naposledy zpátky do minulosti.

Make-up už byl potřeba

Modernizované provedení Audi Q3 dorazilo na náš trh koncem roku 2014 a po vizuální stránce se přiblížilo modelu Q7. Výraznější maska chladiče a na ní napojené ostřejší světlomety vozu pomohly, stejně jako diodové zadní svítilny s dynamickými blinkry. Tehdy to ještě stačilo, abyste ale vůz nepřehlédli ani dnes, musíte jej oháknout o dost výrazněji.

Jasným důkazem tohoto tvrzení je zkoušený exemplář sázející hlavně na kontrast. Sněhově bílý lak karoserie už sám o sobě dost září, pro dokonání díla to ale chtělo ještě něco navíc – v našem případě paket S-line competition za 83.100 korun. Zahrnuje spoustu lesklých černých exteriérových doplňků, delší střešní spoiler, sportovní tříramenný volant s plochou spodní částí nebo 19palcová kola Audi Sport, která jinak než v kombinaci s paketem competition nenakonfigurujete.

TEST 2015: Audi Q3 2.0 TDI – Měšťák s vysokou cenovkou

Takové auto už navzdory vyššímu věku umí zaujmout hned na první pohled, jste-li ale zvyklí na minimalistické interiéry nejnovějších audin, uvnitř vás česká cesta do minulosti. Žádný volně stojící displej infotainmentu ani dotyková plocha pro jeho ovládání, natož digitální přístrojový štít, který už v rámci faceliftu dostalo i Audi A3.

Před řidičem hraje první housle analog, a přístrojovku tvoří rozsáhlé plastové plochy, které alespoň částečně rozbíjí lesklý černý dekor. Také panel klimatizace s velkými otočnými ovladači teploty patří v porovnání s nejnovějšími audinami spíše do muzea, zároveň ale chápu ty z vás, kterým řešení s větším množstvím tlačítek vyhovuje více než hi-tech dotykové rozhraní. Jsou velká, snadno čitelná a najdete je i po hmatu.

Zato pozice za volantem je velkým kompromisem. Ani ne kvůli řešení středového tunelu a konzole, které nedovoluje se pořádně „rozvalit“. Nikde vás netlačí ostrý roh ani přechod a v zatáčkách se aspoň můžete snadněji „ukotvit“. Omezený rozsah nastavení volantu si už ale určitou daň vybírá.

obrázek [600 x 404]  

Pro mě osobně to znamená nutnost více přikrčit nohy, nebo pošoupnout sedadlo o něco výše a sedět jako na bidýlku. Nikdy jsem se tady prostě necítil jako doma, připadal jsem si, že sedím spíše na autě než uvnitř něj. Přitom samotná sportovní sedadla čalouněná kůží a Alcantarou jsou i díky možnosti manuálního prodloužení sedáku skvělá.

A teď si vezměte, že v Q3 se obecně sedí o něco výš. Díky tomu ale na druhou stranu nemám problém se posadit sám za sebe i navzdory výšce 190 centimetrů. Navíc, zadní sedáky slušně podepírají stehna a ani delší přesuny proto nejsou utrpením. A to máte pořád za zády objemný a skvěle přístupný kufr s přehlednou ložnou plochou. O tom si Škoda Yeti, useknutá v podstatě hned za zadními koly, mohla nechat jenom zdát…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic

Cena v základní výbavě: 1 031 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 281 600 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 16palcová kola, dojezdová rezerva, elektromechanická parkovací brzda, manuální klimatizace, kožený potah multifunkčního volantu, rádio MMI, xenonové světlomety, látkové potahy sedadel, asistent rozjezdu do kopce, středová loketní opěrka vpředu, úchyty dětských autosedaček vzadu a u spolujezdce, prodloužená záruka na 4 roky nebo 120.000 ujetých kilometrů a další.

Výbava testovaného vozu:Akční paket lifestyle v ceně 123 400 Kč – automatická dvouzónová klimatizace, Audi Parking Systém Plus, LED světlomety a svítilny, světelný a dešťový senzor, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládané víko kufru, tempomat, bluetooth, litá 19palcová kola Audi Sport (+31.000 Kč), Advanced Key (+11.600 Kč), Audi Hold Assist (+2300 Kč), Audi Soundsystem (+7200 Kč), boční airbagy vzadu (+9900 Kč), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (+10.900 Kč), informační systém řidiče barevný (+3300 Kč), multifunkční sportovní volant s pádly (+8000 Kč), navigační paket ve spojení s paketem Lifestyle (+24.400 Kč), paket zavazadlového prostoru (+2300 Kč), parkovací asistent se zpětnou kamerou (+14.700 Kč), potahy perforovaná Alcantara/kůže (+10.200 Kč), s line competition paket - sportovní paket, exteriérový paket v provedení s-line competition, tříramenný multifunkční volant, dekorační lišty v černém klavírovém laku, střešní lišty v černé matné barvě, RS3 Q3 střešní spoilery v černé briliant, rám masky chladiče, sání vzduchu, přední spoiler, vnější kryty zrcátek v černé (+83 100 Kč), tónovaná skla vzadu (+11.300 Kč), vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná (+5700 Kč), zařízení pro přepravu dlouhých předmětů (+4400 Kč).

Štítky SUV Audi Testy

Technické údaje
Motor Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1800 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 219
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.5 / 5.2
Emise CO2:198
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1700 / 525
Rozměr pneu:255/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4385
b) šířka (mm): 1831
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2609
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 775
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic – Audi,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Jízdní dojmy s Audi Q3: V zaběhnutých kolejích Jízdní dojmy s Audi Q3: V zaběhnutých kolejích

Druhá generace kompaktního SUV Audi Q3 se proti…

Novou Audi Q3 už jsme viděli naživo. Vypadá jako zmenšená Q8 Novou Audi Q3 už jsme viděli naživo. Vypadá jako zmenšená Q8

V pořadí druhá generace Audi Q3 se právě představuje.…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…