Alfa Romeo má 10 let na svůj rozvoj. Šéf koncernu potenciálu značky věří
Vedení koncernu Stellantis věří potenciálu Alfy Romeo. Dostane však dostatek času, aby jej mohla prokázat.
Alfa Romeo je značka s bohatou historií, která však v posledních letech poněkud tápe. Ještě v dobách Sergia Marchionneho se dočkala významné finanční injekce, nová generace aut ale sice zaujala svými výtečnými vlastnostmi, obchodně se jim ale nedaří - Alfa dnes prodává v Evropě méně aut než Lancia, která přitom působí jen na domácím italském trhu, s jediným modelem. Vedení koncernu Stellantis, jehož je Alfa nově součástí, však nad milánskou automobilkou neláme hůl.
„V minulosti byla spousta dalších automobilových společností ochotna koupit Alfu. V očích těchto kupujících má velkou hodnotu. Mají pravdu. Má velkou hodnotu,“ prohlásil generální ředitel koncernu Stellantis Carlos Tavares v nedávném rozhovoru pro Financial Times.
Zopakoval tak dřívější slova, že Stellantis i přes široké portfolio 14 značek svým jednotlivým členům věří a hodlá je v této skupině uchovat. „Můj jasný manažerský postoj je, že dáme šanci každé z našich značek, pod vedením silného generálního ředitele, definovat jeho vizi, vytvořit plán a zajistit, aby využila cenná aktiva společnosti Stellantis k tomu, aby se jejímu byznysu dařilo,“ tvrdí Tavares.
Konkrétně Alfu Romeo dostal na starosti Jean-Philippe Imparato, dlouholetý ředitel Peugeotu, který se rychle a s nadšením zhostil práce. Do Itálie zamířil okamžitě po svém jmenování, přičemž se nebál radikálních kroků. Příchod napjatě očekávaného SUV Tonale odsunul, protože nebyl spokojen s dosavadním vývojem. Tavares přitom Imparata chválí, že ví, co je potřeba udělat, a řídí značku s vášní, což je u Alfy potřeba.
„Uděláme vše proto, abychom byli ziskoví se správnou technikou,“ říká Tavares a přiznává, že se Alfa v následujících letech nevyhne elektrifikaci, jak už ostatně bylo nedávno potvrzeno.
Vedení Stellantisu přitom dává Alfě Romeo dostatek času, aby svůj potenciál prokázala. „Každému dáváme šanci, každému dáváme časové období 10 let a finance na 10 let, abychom vytvořili základní modelovou strategii. Ředitelé musejí mít jasno v příslibu značky, zákaznících, cílech a komunikaci značky,“ tvrdí generální ředitel Stellantisu, který předtím řídil Skupinu PSA.
Sám generální ředitel Alfy Imparato k tomu nedávno řekl, že značka zatím nebude odhalovat své budoucí plány, nejprve je chce jasně definovat, aby neslibovala něco, co nemůže splnit. To se ostatně v minulosti dělo, když Alfa Romeo mnohokrát prezentovala plány, z nich nakonec nikdy nic nebylo.
Tavares přitom ví, na čem by Alfa měla ještě zapracovat. „Musíme zlepšit způsob, jakým mluvíme s potenciálními zákazníky. Došlo k odpojení od produktů, historie a toho, s kým mluvíme. Musíme napravit distribuci a pochopit, s kým mluvíme a o jakém příslibu značky s nimi mluvíme. Bude to chvíli trvat, než se to napraví,“ říká.
Alfu tedy v následujících letech podle všeho čekají zajímavé změny, na nichž pracuje zkušený management. Že by tedy konečně došlo k návratu na výsluní? Budeme doufat...