Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi představuje RS Q3 a RS Q3 Sportback: Dostávají odvážné barvy a boží pětiválec

Stanislav Kolman
Diskuze (19)

Čtyři kruhy sice mluví hlavně o elektrifikaci, nezapomínají ale ani na plnotučné sportovní vozy. Dnes se s odznáčkem RS představují další dva.

Poslední měsíce jsou pro sportovní vozy Audi, tedy ty s označením RS, mimořádně plodné. Na frankfurtském výstavišti už jsme si prohlédli Audi RS 6 Avant a naší pozornosti neunikl ani model Audi RS 7 Sportback. Tím však sportovní odvětví čtyř kruhů nekončí a dnes paletu obohacuje o dva další modely, které k sobě mají hodně blízko. Přivítejte Audi RS Q3 a RS Q3 Sportback!

Novinky ve sportovním kabátě poznáte hlavně díky širší a nižší masce chladiče, nad kterou najdeme stále častěji používanější úzkou linku. Řada prvků na nových sportovních modelech přichází ruku v ruce s těmi, které už dobře známe z dříve představených „eres“. Na zadní partii samozřejmě nesmí chybět dvě koncovky výfuku. Oba vozy jsou teď o centimetr širší a centimetr nižší, na výšku je od sebe dělí 45 milimetrů.

Na oficiálních snímcích můžeme vidět auta v hodně odvážných zbarveních. Křiklavě červenou zvolili designéři pro klasickou RS Q3, jedovatě zelená byla přisouzena atraktivnější verzi Sportback. Všimněte si hlavně kombinace s černým paketem, který v této barvě přináší nejen kola, ale i zpětná zrcátka či logo v masce chladiče a mnoho dalších detailů.

Video se připravuje ...

Když už jsme zmínili kola, tak vám povíme, že ve standardu dostanete dvacetipalcové obutí, připlatit si ale můžete za jednadvacítky. Pod nimi se zabydlují karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 310 mm vzadu. Ty jsou ovšem také příplatkové, v základní výbavě počítejte se standardními brzdami s vrtanými kotouči o průměru 375 a 310 mm.

Uvnitř už k tak rozsáhlým změnám nedošlo. Sedačky mají integrované hlavové opěrky a mohou být z části čalouněny alcantarou, kterou najdete třeba i na volantu a přístrojovce. Tyto prvky ještě doplňuje pár karbonových detailů, ale jak napsal kolega Honza Mička, který už si oba vozy prohlédl naživo, možná se jich dalo čekat víc.  

Obě auta dostávají do vínku stejný motor, který vás rozhodně potěší. Je to totiž ikonický pětiválec 2.5 TFSI, který si vysloužil několikanásobné ocenění Mezinárodní motor roku. Shodné jsou samozřejmě i parametry: výkon 294 kW a 480 newtonmetrů točivého momentu v širokém pásmu od 1950 do 5850 otáček. Stovku vozy zvládnou za 4,5 sekundy a jak už tomu u sportovních audin bývá zvykem, maximální rychlost je omezena na 250 km/h, přičemž za příplatek vám v Ingolstadtu rádi „odemknou“ 280 km/h.

Motor se páruje se sedmistupňovou samočinnou převodovkou S tronic a standardem je rovněž pohon všech čtyř kol. Na výběr máte z pětice jízdních režimů a prostřednictvím tlačítka RS Mode si můžete nakonfigurovat dva vlastní. Tuto možnost už známe z modelů RS 6 Avant a RS 7 Sportback a mění charakter pohonné jednotky, podvozku a převodovky.

Na podrobné technické informace a kompletní český ceník si ještě musíme počkat, start prodeje se očekává v prvním čtvrtletí příštího roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (19)

Doporučujeme

27. 9. 2019 12:48
Re: Dobré
Vidím to podobne aj keď na bus som rezignoval. Ale začal som viac chodiť do práce na biku. Tento rok som tak mohol najazdiť asi o 1000 km menej a v budúcnosti to chem dať aspoň na dvojnásobok. A aj keď sa nemienim vzdať auta úplne, tak aspoň prezbrojujem na menej žravé.
27. 9. 2019 12:42
Re: Dobré
Presne. Stále sa píše, koľko CO2 na hlavu vyprodukuje rozvinutý svet. Ale čo nepriama produkcia ako kácanie lesov. O vypaľovaní ani nehovorím aj keď to je vlastne po novom v EU už dotované, len sa nebalí na mieste kde rástlo, ale sa najprv prevezie loďami do elektrárni.
https://en.wikipedia.org/…ax_Power_Station#…
Avatar - white label
26. 9. 2019 23:51
Re: Dobré
S tím co píšeš se v zásadě nedá nesouhlasit, ale i podle toho co píšeš je celkem jasné, že naprosto zásadním problémem (aktuálně a do budoucna ještě dále mnohem větším) je relativně strmý nárůst obyvatel této planety, navíc s tím, že výrazně nejvíce přibývá právě těch chudých obyvatel.
A pokud se s tímhle nezačne něco dělat, je otázkou času, kdy to dojde do stádia, kdy už nepomůže ani to, o čem píšeš. Bohužel zatím se o nějakém rezolutnějším řešení/opatření (v tomto směru) ani nemluví, natož, aby se realizovalo. Naopak, do chudých oblastí, kde ženy rodí jedno dítě za druhým, přesto, že předem vědí, že je nebudou mít jak uživit, se organizuje humanitární pomoc, doktoři bez hranic atd., čímž je tento trend fakticky dále podporován.
Přitom při tomto trendu je logicky opět pouze otázkou času, kdy se objeví různé formy války o přežití jedné skupiny na úkor druhé a bude jedno jestli to bude k vůli (pitné) vodě, nebo pro něco jiného.
Avatar - white label
26. 9. 2019 16:55
Re: Dobré
A jaký jiný motor (než R5) by měl mít na mysli, když napsal "...za motor..."?
26. 9. 2019 16:33
Re: Dobré
To právě není žádná panika to je jen selskej rozum. Já neříkám že tu hned všichni zhebneme, ale že pokud naším strnulostí a neochotou si přiznat problém komplikujeme dost život našim dětem. Netřeba si kůli tomu házet mašli, ale něco s tím dělat.
Totiž to co ty vydáváš za klidný racionální přístup, jen pštrosí hlava v písku - schovávání se před problémy.