Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cupra a Seat se chtějí ještě víc odlišit. Další společné modely zatím neplánují

Stanislav Kolman
Diskuze (11)

Úplný konec přeznačkovaných modelů to neznamená, vedení však chce, aby se od sebe obě značky více odlišovaly.

Přitom úpravou a posílením již existujících modelů Seatu osamostatněná značka Cupra začínala. Nejprve dorazila Cupra Ateca, posléze i nejrůznější deriváty Leonu. Samostatným projektem se stal až crossover Formentor, u něhož se ale také nějaký čas spekulovalo, že dorazí i v civilnějším provedení s emblémy Seatu. Nakonec to ale automobilka vyřešila tak, že kromě ostrých variant nabízí Formentor i s motory 1.5 TSI či 2.0 TDI.

S dalšími modely chce ale vedení společnosti obě značky mnohem více odlišit. Například elektrický hatchback přijede jen coby Cupra Born, to samé platí i pro bateriové SUV Tavascan. O budoucnosti malého elektromobilu Urban Rebel (jenž bude sdílet techniku s produkční verzí konceptu VW ID. Life) se zatím nerozhodlo. Pokud by se podařilo udržet cenovku v rozumných mezích, dost možná by auto mohlo dorazit jako Seat.

Video se připravuje ...

 A samostatný model Formentor pomohl značce i podle šéfa britského zastoupení Richarda Harrisona. „Určitě to prospělo. Na první pohled je zřejmé, že Formentor je jen a pouze Cupra. Myslím, že samostatné modely nám pomohou ukázat rozdíl mezi oběma značkami,“ uvedl v rozhovoru pro Autocar.

O znáčcích elektromobilu Born rozhodla podle Harrisona především cena. „Cupra je umístěna mezi mainstreamem a prémií. Zohledníme-li náklady na výrobu elektromobilu při cenách dnešních technologií, dává smysl, že vůz přiřadíme značce, kde spíše obhájí svou cenu,“ řekl závěrem.

Stanislav Kolman
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - CountachSV
12. 10. 2021 22:18
Krutá realita
Zbytečná je nejen Cupra, ale i její matka Seat. Co na tom proboha kdo nechápe. Žádná španělská Alfa z toho nikdy nebude - Seat nemá žádnou filosofii ani historii /nic/, ani jako ta blbá škodovka - je to prostě umělý konstrukt fauwé pro jiné trhy.
Avatar - hugino
12. 10. 2021 16:27
Formentor
Aj v článku to bolo napísané že pôvodne chceli Formentor predávať aj pod značkou Seat ale nakoniec sa rozhodli / asi aj vďaka flotilovým emisiám / dať ho len pod značkou Cupra aj s 1.5 tsi alebo 2.0 tdi aby si ho mohli v podstate kúpiť aj bežný motoristi a nie len fajnšmekry ktorý potrebujú výkon od 240 k +.Ideál v tomto aute je za mňa 2.0 tsi 190 k so 4x4 a DSG ale tam už je cena okolo 35 000 €.Ja menej majetnejší by som sa uspokojil aj s 1.5 tsi 150 k manuálom.Bol som ho staticky na predajni pozrieť a vyzerá úžasne a aj čo sa týka priestoru, kvality materiálov,grafiki a rozlíšenia prístrojovky a infotainmentu aj designu je to môj top favorit pri kúpe auta do 28 000 € a v tesnom závese je nový Qashqai ktorý vyzerá tiež super. :-)
12. 10. 2021 13:50
Re: Odlíšenie
Pravdu povediac celkom nechápem zmysel extra značky pre športovo ladené modely. Spravil to Seat, spravil to Renaul, ale prečo? Ľudia í istí, autá pravdepodobne tým pádom tiež, len znčka je iná a tým pádom sa spojitosť s materskou firmou stráca a aj image, ktorý športové autá získavajú, sa z veľkej časti vytráca preč.
Avatar - iudex
12. 10. 2021 12:13
Re: Odlíšenie
Nemáš pravdu, resp. sa pletieš. Cupra Leon od začiatku manuál nemá, ten mal Leon len pod značkou Seat a vtedy bol Leon Cupra jedným z najpredávanejších hothečov.
Ale predajnosť Leonu nestojí a nepadá na manuále, ale na tom, že si všetci ešte dobre pamätajú, že Seat Leon bol jedným z najlacnejších kompaktov, ale ako sa hodil pod značku Cupra, tak podstatne zdražel, pričom neprináša reálnu pridanú hodnotu. Aj keď je pravda, že je stále o dosť lacnejší ako sesterský Golf GTI/Clubsport.
Avatar - Mikesus
12. 10. 2021 12:03
Re: Odlíšenie
Ona se neprodavala ani s tím manuálem moc dobre