Cupra a Seat se chtějí ještě víc odlišit. Další společné modely zatím neplánují
Úplný konec přeznačkovaných modelů to neznamená, vedení však chce, aby se od sebe obě značky více odlišovaly.
Přitom úpravou a posílením již existujících modelů Seatu osamostatněná značka Cupra začínala. Nejprve dorazila Cupra Ateca, posléze i nejrůznější deriváty Leonu. Samostatným projektem se stal až crossover Formentor, u něhož se ale také nějaký čas spekulovalo, že dorazí i v civilnějším provedení s emblémy Seatu. Nakonec to ale automobilka vyřešila tak, že kromě ostrých variant nabízí Formentor i s motory 1.5 TSI či 2.0 TDI.
S dalšími modely chce ale vedení společnosti obě značky mnohem více odlišit. Například elektrický hatchback přijede jen coby Cupra Born, to samé platí i pro bateriové SUV Tavascan. O budoucnosti malého elektromobilu Urban Rebel (jenž bude sdílet techniku s produkční verzí konceptu VW ID. Life) se zatím nerozhodlo. Pokud by se podařilo udržet cenovku v rozumných mezích, dost možná by auto mohlo dorazit jako Seat.
A samostatný model Formentor pomohl značce i podle šéfa britského zastoupení Richarda Harrisona. „Určitě to prospělo. Na první pohled je zřejmé, že Formentor je jen a pouze Cupra. Myslím, že samostatné modely nám pomohou ukázat rozdíl mezi oběma značkami,“ uvedl v rozhovoru pro Autocar.
O znáčcích elektromobilu Born rozhodla podle Harrisona především cena. „Cupra je umístěna mezi mainstreamem a prémií. Zohledníme-li náklady na výrobu elektromobilu při cenách dnešních technologií, dává smysl, že vůz přiřadíme značce, kde spíše obhájí svou cenu,“ řekl závěrem.