Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dny Renaultu Talisman jsou sečteny. Francouzského elegána nahradí SUV

Stanislav Kolman
Diskuze (39)

Produkce Talismanu skončí za několik týdnů. Přímého nástupce se nedočkáme, tím nepřímým má být zcela nové SUV-kupé.

O konci výroby Renaultu Talisman v průběhu příštího roku se vědělo už před časem. Informovaný magazín RNews.cz nyní zjistil i konkrétní termíny, ve kterých se budeme s jednotlivými motorizacemi loučit. Ještě letos francouzská automobilka ukončí výrobu modelu s motorem 1.3 TCe spojeným s manuální převodovkou. Posléze přijde na řadu i 1.8 TCe a poslední variantou v produkci zůstane turbodiesel 2.0 Blue dCi, který na nějaký čas uzavře kapitolu Renaultu v segmentu D v únoru 2022.

Výše zmíněný zdroj bilancuje kariéru Talismanu jako nepříliš úspěšnou, byť o vyloženě nepovedený model nešlo. Světu se nástupce Laguny představil v roce 2015 a od počátku nabízel pohonné jednotky s objemem do 1,6 litru, zatímco konkurence měla v motorových paletách atraktivnější dvoulitry. „Z počátku se modelu nevyhnuly dětské bolesti a kolísavá kvalita zpracování. Facelift všechny tyto strasti napravil, přinesl i nové motory a rozsáhlejší výbavu. Zákazníci na západě očekávali hybridní motorizace, které ale Talisman nikdy nedostal,“ píše ve svém příspěvku autor RNews.cz.

Video se připravuje ...

Odrazem těchto skutečností jsou slabé prodejní výsledky. V letech 2015 až 2020 se prodalo tolik talismanů, co lagun 3 za první rok a půl! Na českém trhu si Talisman v roce 2019 (poslední rok nepoznamenaný pandemií covid-19) objednalo 135 zájemců, o rok dříve francouzská značka prodala 114 ks. Vedle passatů a spol. šlo nejen u nás o zanedbatelné množství.

Renault se však se segmentem D neloučí zcela. Nástupce modelu Talisman sice bude nepřímý a na jeho příjezd si ještě počkáme, přesto k vyplnění nově vzniklé mezery dojde. Fanouškům klasických sedanů a kombi se ale toto rozhodnutí moc líbit nebude. Pokračovatelem talismanu se totiž má stát SUV-kupé odvozené od nového modelu Austral.

Stanislav Kolman
Diskuze (39)

Doporučujeme

10. 12. 2021 18:53
Re: Škoda ho
Boli časy, keď si základnú 1,6 dci mohol zobrať za cca 22000€ a nič podstatné tomu autu nechýbalo. Pot fl už len silou mocou chceli predávať len vyššie výbavy a bolo vymaľované, lebo cenovka presahovala 30000€. Zlé auto to nebolo, slušné odhlučnenie, slušný priestor, ale motormi to zabili (aj keď ja osobne by som si vybral aj z tej pôvodnej ponuky). Na strane druhej mondeo to má spočítané a z eu hráčov zostal len passat a superb. Insignia má svoju budúcnosť vo hviezdach
10. 12. 2021 18:49
Re: Škoda ho
Ešte že moc nechodím na fejsbuuk a nemám sa ako dozvedieť o problémoch svojho auta :-[] :-[] :-[] A keď mám problém (ale to už fakt dávno nebolo (okrem výmeny oleja), tak kontaktujem servis a nie fejsbúkovú skupinu
10. 12. 2021 13:47
Re: Plakat nebudeme
Mě se naopak výraz "čudo" moc líbí! :-)
10. 12. 2021 13:16
Re: Renault znudnel
mne sa osobne paci tak talisman ako aj 508 ale praktickost a cena/vykon ma jednoducho nepustia, nie su to zle auta ale tak asi ziadne auto dnes nie je zle, treba to porovnavat s konkurenciou a tam tie auta bohuzial stracaju
9. 12. 2021 22:11
Re: Re: Renault znudnel
V uk je francuzska stredna trieda mrtva, talizman sa vobec neponuka ako laguna a sice 508 sa ofiko predava, ale na salonoch je ich velmi malo. Teda videl som jednu 508, co pouzival diler a nedal sa povozit. Tlacia 2008,3008,5008, to mas vo vsetkych farbach, vybavach, motory.