Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium – Ohrožený druh

Filip Melich
Diskuze (38)

Velká MPV jsou ohroženým druhem. K  redakčnímu testu jsme si vypůjčili stárnoucí Ford Galaxy s relativně novým hybridním pohonem, abychom zjistili, zda stále dokáže zaujmout.

Design, interiér


Současná, třetí generace velkého rodinného MPV Ford Galaxy se představila na pařížském autosalonu v roce 2014 a na český trh vstoupila v polovině roku 2015, takže aktuálně u nás vstupuje do osmého roku své kariéry. Zatímco na začátku bylo dostupné se čtyřmi vznětovými motory, dvěma zážehovými, manuální či automatickou převodovkou a s poháněnými předními či všemi čtyřmi koly, v současnosti v konfigurátoru značky narazíte na jedinou pohonnou soustavu.

Podobná situace nastala v případě výbav. Na český trh Galaxy vstoupilo s výbavovými stupni Trend a Titanium a koncem roku 2019 Ford představil luxusněji pojaté provedení Vignale. Základní i nejvyšší výbava z nabídky zmizely a nyní Galaxy pořídíte pouze ve výbavě Titanium. Spojená je s hybridním pohonným ústrojím, jehož srdcem je 2,5litrový atmosférický čtyřválec Duratec pohánějící kola přední nápravy skrze měničovou převodovku eCVT. Elektřina se ukládá do 1,1kWh lithium-iontové baterie.

Nabídka jediného provedení nevěstí pro model nic dobrého. I tak jsme se jej rozhodli vyzkoušet a zjistit, zda stále dokáže zaujmout. Naposledy se totiž u nás v redakci Galaxy zastavilo takřka přede dvěma roky, kdy kolega Ondra Mára rovněž otestoval výbavu Titanium, avšak vůz tehdy poháněl dvoulitrový diesel EcoBlue Bi-Turbo se 177 kW (241 k) a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium

Úplný Aston

Když koukám na fotky u Ondrova testu, nemůžu se zbavit lehkého pocitu déjà vu. Auto se totiž za uplynulé dva roky prakticky nezměnilo, dokonce jsme jej měli oba zapůjčené se stejným příplatkovým lakem karoserie – modrá Panther za shodných 29.900 Kč – a totožnými 18“ litými koly s pneumatikami o rozměrech 235/50 R18 (opět shodně za značných 32.500 Kč). Oba jsme taky jezdili s příplatkovými LED světlomet, které jsou součástí sady Technology. Ta přede dvěma roky vyšla na 44.900 Kč, zatímco nyní už stojí 79.900 Kč.

Příplatkové prvky rozeznatelné zvnějšku završují zadní tmavě tónovaná skla Privacy (5.900 Kč). Vše ostatní je součástí standardní výbavy, včetně stříbrné čelní masky, jež je pozůstatkem z doby, kdy lidé rádi přirovnávali předky Fordů k vozům britské značky Aston Martin. Bude to už pár let, co jsem podobné srovnání slyšel naposledy, ale mí přátelé nezklamali. S nadsázkou o masce „mého“ Galaxy říkali, že je to nejlepší část celého auta.

Ano, Galaxy asi nikdy v žádných soutěžích krásy neuspěje, ostatně jako prakticky všechna MPV této velikosti, ale to není jeho podstata. Tady jde o co nejlepší využití obestavěného prostoru především, vzhled hraje druhé housle. A to je bohužel jeden z důvodů, proč velká MPV z mnoha trhů mizí. Lidé dávají přednost robustnějším SUV. Vesele mění praktičnost za subjektivně zajímavější vzhled.

Král prostoru

Kromě „drsného“ vzhledu je jedním z hlavních argumentů pro nákup SUV vyšší posed. Jeho přínos v okamžiku, kdy jsou silnice SUV plné, je diskutabilní, ale dejme tomu. Zajímavé však je, že nikdo si s vyšším posedem nespojí velká MPV. Přitom v nich člověk taky sedí podstatně výše než v běžném osobním voze. V případě rozhodování o novém rodinném voze proto výška posedu není relevantní důvod pro odmítnutí velkého MPV.

Ford Galaxy je také králem obestavěného prostoru, díky čemuž mají cestující ve všech třech řadách dostatek místa ve všech směrech. Při posunutí prostřední řady zcela vzad pak prostor na nohy může směle konkurovat kdejaké luxusní limuzíně. Zamrzí však nemožnost zadní okna stáhnout více než zhruba do půlky, nebo přezky bezpečnostních pásů pevně vystupující nad úroveň sedadel. Budou s nimi mít potíž především velmi rozložité postavy.

Naopak potěší možnost polohování sedadel, respektive možnost jejich posunu či změny sklonu opěradla. U výbavy, která kdysi platila za vrchol běžné nabídky, do které nepočítáme speciální Vignale, zamrzí, že jsou přední sedačky nastavitelné pouze manuálně. Na druhou stranu je lze nastavit v širokém rozsahu a v našem případě bylo instalováno ergonomické sedadlo řidiče s certifikací AGR pro zdravá záda, elektricky nastavitelnou bederní opěrkou ve čtyřech směrech a možností prodloužit délku sedáku až o 60 milimetrů. Ford si za ni účtuje 9.700 Kč. Volba tohoto příplatku ovšem zároveň znamená odstranění sklopných stolků na zadní straně předních sedadel.

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium

Upřímně musím říci, že se mi v příplatkovém sedadle nepodařilo najít úplně komfortní posed. Zkoušel jsem si hrát s jeho nastavením, ale stále jsem měl pocit, jako by byl střed opěradla mírně propadlý. Tak nevím, jestli si to vyložit tak, že už mám tak špatná záda, že mi ani certifikované sedadlo nemůže pomoci. Co si naopak nemůžu vynachválit, to je výhled z auta daný bohatým prosklením. Směrem vzad bych sice ocenil větší vnější zpětné zrcátko, ale to je spíše pro pocit. Zadní okno je totiž obrovské a zrcátko sice pokryje jeho šířku, ale výšku už ne. Nemám však pocit, že bych kvůli tomu měl výhled vzad nějak ztížený.

Pokud byste přeci jen měli strach, že nebudete mít přehled o dění okolo vozu, pomůže zadní parkovací kamera, která je součástí výše zmiňované sady Technology za 79.900 Kč. V sadě je rovněž přední parkovací kamera s možností přepínání mezi pohledem čistě vpřed před vůz a panoramatickým předním pohledem. Ke změně pohledu můžete použít tlačítko pod obrazovkou multimediálního systému. A protože je u rodinného auta důležitý také přehled o dění ve voze, ve standardní výbavě nechybí ani malé výklopné zrcátko u stropního držáku na brýle, které míří na zadní sedadla.

O tom, že dostatek místa najdete i ve třetí řadě sedadel, jež jinde bývá spíše nouzová, asi není třeba mluvit. Minimálně proto, že jsme to zmiňovali už v posledním testu Fordu Galaxy. Stejně tak nemusíme mluvit o tom, že po sklopení třetí řady sedadel získáte obrovský zavazadlový prostor o objemu až 1.301 litrů. To je hodnota v případě posunutí druhé řady sedadel zcela vpřed, ale pokud upřednostníte místo pro nohy zadních cestujících a posunete ji naopak zcela vzad, stále budete mít k dispozici až 1.206 litrů.

Chcete Galaxy použít jako stěhovák? Sklopte i prostřední řadu a získáte obrovskou ložnou plochu s rovnou podlahou o objemu až 2.339 litrů. Pokud naopak potřebujete využít všechna sedadla, za třetí řadou stále zbude 300 litrů prostoru. Se samostatně nastavitelnými sedadly si můžete hrát dle potřeby, fantazii se meze nekladou.

Dodatek k výbavě

Když se ještě na chvilku vrátím na sedadlo řidiče, k polodigitální přístrojové desce nemám výhrad, zato dotyková obrazovka multimediálního systému v dnešní době spíše pobaví, stejně jako slot na vložení CD. Je relativně malá a vzdálená od řidiče, který se v závislosti nastavení sedadla musí občas předklonit, aby ji mohl plně ovládat. Nemyslím to ale jako kritiku. Tady je znát, že je Galaxy ze starší školy, kdy obrazovka nebyla středobodem veškerého dění v autě. K dispozici máte dostatek tlačítek na to, abyste si vesele vystačili bez ní, když budete chtít. Já jsem ji ve výsledku používal jen k navigaci a nepřipadal jsem si nikterak ochuzený.

Video se připravuje ...

Součástí sady Technology je také sada Audio 59, což znamená multimediální systém Sony Sync 3, navigaci včetně schopnosti 3D vykreslování budov, podporu Apple CarPlay a Android Auto (v obou případech přes kabel), 2x USB (hůře přístupné, protože jsou utopená v otevírací schránce v palubní desce), Bluetooth, 12 reproduktorů a další. Byť tedy multimediální systém působí archaicky, a to nejen velikostí obrazovky, ale také svou rychlostí a designem digitálního prostředí, na výbavě ochuzeni nebudete. Na tohle místo vmáčknu ještě informaci, že palubní deska i středový tunel jsou z velké části tvořeny měkčenými plasty příjemnými na dotek.

Motor, jízdní vlastnosti


Moderní pohon

MPV sice už dávno v Evropě vyšla z módy a Galaxy také nemládne, ale jeho pohon je v podstatě moderní. Jak už jsem zmiňoval v úvodu, aktuálně auto pořídíte s jedinou, elektrifikovanou motorizací. Jde o takzvaný full-hybrid (HEV), tedy plný hybrid, kdy je auto schopné chvilkové jízdy čistě na elektřinu, ale na rozdíl od plug-in hybridu (PHEV) si musí baterii nabíjet svépomocí. Ta je navíc menší, než jakou najdete v plug-inech. V případě Galaxy dostala kapacitu 1,1 kWh a automobilka říká, že se ji podařilo ve voze umístit tak, aby nebyl nijak omezen prostor pro posádku.

Spalovací část hybridního pohonného ústrojí tvoří 2,5litrový atmosférický čtyřválec Duratec, jenž podobnou službu plní také v hybridním Fordu Kuga (HEV i PHEV). Elektrifikovaná Kuga však umí v HEV variantě nabídnout také pohon všech kol, ale Galaxy je v současném provedení výhradně předokolkou. Jak v SUV, tak MPV modrého oválu je součástí hybridního pohonného ústrojí převodovka eCVT.

S ohledem na použitou převodovku umí zážehový motor chvílemi znít trochu monotónně, ale je není hlasitý natolik, aby vás to obtěžovalo. Rozjíždět se s takhle velkým a v některých ohledech zastarale působícím autem čistě na elektřinu mě celý týden bavilo. K charakteru auta to zvláštním způsobem parádně sedlo a několikrát jsem se přistihl, že schválně na plyn šlapu co nejméně, abych rychlejším rozjezdem neprobudil spalovací motor. Mimochodem, nejrychleji jsem se čistě na elektřinu rozjel asi na rychlost 54 km/h. Jinak umí auto vypínat motor i ve vyšších rychlostech při takzvaném plachtění.

Když jsem poprvé najel na dálnici a začal zrychlovat, na chvíli mě zarazily vlažné reakce auta a zátah Duratecu. V dnešní „oturbené“ a elektrifikované době jsem asi od objemu 2,5 litru čekal více. Tady se však nehraje na bleskovou odezvu a až absurdní zrychlení. Tohle je především rodinný dostavník, který preferuje klidnější jízdu, včetně zrychlování. Nejde o to, že by mu síla vyloženě chyběla, jen prostě působí ležérně a do prudšího zrychlování musíte auto trochu nutit.

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium

Možná by to bylo trochu lepší s manuální převodovkou. Ovšem oficiálně udávaná hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h rovných deset sekund není ničím, za co by se muselo Galaxy stydět. Přeci jen mluvíme o takřka dvoutunové velké skříni. Pro kompletnost, maximální rychlost Ford udává hodnotou 185 km/h a kombinovaný výkon pohonného ústrojí je 140 kW (190 k). Výkon navíc se vždycky hodí, ale téměř dvě stě koní si s Galaxy dokáže poradit obstojně.

Především komfort

Hlavní doménou hybridního Fordu Galaxy je pohodlná a klidná jízda, sportovní nádech pochopitelně přenechává menšímu sourozenci S-Max. Galaxy sice můžete rozpohybovat k dynamičtější jízdě, staví se k ní však spíše stoicky. Podvozek je dostatečně schopný na to, aby udržel krok a velké a těžké MPV pod kontrolou, jen si libuje v uvolněném jízdním stylu. Když se naladíte na jeho notu, odvděčí se vám nečekanou mírou komfortu.

Přes většinu nerovností se přenáší plavně a díky elektrifikovanému pohonnému ústrojí navíc v interiéru panuje příjemný klid. I když jedete s prázdným autem, Galaxy se chová rozvážně a čitelně. V tomto ohledu připomíná spíše klasický osobák. Je to velký posun ve srovnání s (minimálně v Evropě) prvním MPV, Renaultem Espace. Deset až dvanáct let zpět jsem asi rok, dva jezdil s první generací Espace po faceliftu, která se bez zatížení lidmi či nákladem chovala spíše jako dodávka. Většina váhy byla na předku a zadní část na nerovnostech nervózně poskakovala.

Variabilita moderních SUV je také na úplně jiné úrovni. V Espacu byly sedačky v prostřední řadě sedadel posouvatelné pouze ve dvou polohách, což se muselo řešit vyjmutím těžkého sedadla, jeho přenesení k druhé poloze a opětovným ukotvením. Sklápění do roviny sice sedadla uměla taky, ale ne zdaleka ne tak elegantně, plus zabírala podstatnou část využitelného prostoru. Praktičtější bylo sedadla vyjmout, ale to si člověk trochu zacvičil a pak musel řešit jejich uskladnění.

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium

S testovaným Galaxy jsem překročil hranici 17.000 kilometrů celkového nájezdu auta, takže už mělo něco za sebou. Sem tam se z interiéru ozvalo nějaké zavrzání, ale nikdy nešlo o nic obtěžujícího. To si pro sebe nechala uzavíratelná schránka nad obrazovkou multimediálního systému, jejíž zámek měl tendence na výraznějších nerovnostech drnčet. Stačilo jej ale chvilku přidržet rukou a pazvuk ustal.

Ještě zmíním jeden neduh, než se přesunu k největšímu překvapení testu. Mluvím o brzdovém pedálu, respektive o práci s ním. Modulace není úplně snadná a už od horní polohy je velmi tuhý, takže se s ním člověk musí trochu prát, i když chce jen trochu přibrzdit. Zároveň ale musíte být opatrní, protože stačí maličká změna polohy a z mírného přibrzdění najednou brzdíte jako o život. Tady se sladění brzd s rekuperací úplně nepovedlo. Nejhorší je to při parkování, kdy se snažíte napasovat na úzké nebo nepřehledné místo.

Překvapení

A teď tedy k tomu největšímu překvapení testu. Že mě elektrická jízda v Galaxy bavila, jsem již zmiňoval. Stejně jako to, že auto přímo vybízí ke klidnému cestování. Zkombinujte to s (krom brzd) povedeným hybridním pohonným ústrojím a velkou 65litrovou nádrží a dostanete až těžko uvěřitelný dojezd. S plnou nádrží neměl palubní počítač problém slíbit ani hodnotu výrazně překračující 1.100 kilometrů.

Týdenní test jsem podle palubního počítače završil se spotřebou 5,2 litrů na 100 kilometrů, což je na takhle velké a těžké auto úžasný údaj. Byly samozřejmě okamžiky, kdy jsem například zkoušel dynamiku auta nebo jel plně naložený, kdy spotřeba rostla, ale i s tím vším jsem se nakonec dopracoval k výše uvedené hodnotě. Stávalo se mi totiž i to, že jsem s lehkou nohou a mírným nebo nulovým provozem do cíle dojel se spotřebou hluboko pod pěti litry.

Závěr


Dokud ještě jsou…

Osobně vnímám úbytek vozů kategorie MPV, obzvláště těch velkých, jako velkou škodu. Ford Galaxy jasně ukazuje, že dokážou nabídnout unikátní mix vlastností. Ano, v nabídce značek často MPV nahradily osobní verze užitkových vozů, ale tam zpravidla nemůžeme hovořit o takovém komfortu. Trumfem Galaxy jsou taky dobré jízdní vlastnosti.

Celé to završuje těžko uvěřitelná spotřeba propůjčující vozu dojezd, o kterém se může v podstatě všem moderním elektromobilům jen zdát. Začínají přibývat auta s příslibem tisícikilometrového dojezdu, ale vždy je to něčím vykoupeno. Například cenou či kompromisy ve využití obestavěného prostoru. Tím nelobuji proti elektromobilům. Jen říkám, že auta jako Galaxy mají na trhu stále svoje místo.

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium

Cena, kterou jsem nakousl u elektromobilů, však Galaxy nehraje moc do karet. Vzhledem k tomu, že je dostupné už jen ve vyšší výbavě a s nejdražším pohonným ústrojím, necháte ve Fordu minimálně 1.212.900 Kč. Za to ale dostanete slušně vybavené auto se všemi výše zmíněnými přednostmi. Testovaný vůz pak včetně všech příplatků aktuálně vychází na 1.380.000 Kč.

Dosluhující Ford Galaxy tedy sice není nejlevnější, ale za vaše peníze nabízí skutečně hodně. Navíc v dnešní době rapidního zdražování aut už není 1,2 milionu tím, čím bývalo. Když zkusím namátkou mrknout na jedinou sedmimístnou Škodovku, model Kodiaq, nebudu od ceny Galaxy tak daleko. V konfigurátoru přeskakuji (na našem trhu) základní výbavu Ambition a volím Style. V nabídce motoru klikám po jednotce nabízející shodných 140 kW, kterou je dvoulitrové TSI se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol, a rázem jsem na částce lehce přes 1,1 milionu korun. Bez zaškrtnutí jediného příplatku navíc. Galaxy tedy škodí spíše na pohled lákavější „cena od“.

Nejlevnější verze modelu 1.212.900 Kč (2.5 Duratec Hybrid/140 kW Titanium)
Základ s testovaným motorem 1.212.900 Kč (2.5 Duratec Hybrid/140 kW Titanium)
Testovaný vůz bez příplatků 1.212.900 Kč (2.5 Duratec Hybrid/140 kW Titanium)
Testovaný vůz s výbavou 1.380.000 Kč (2.5 Duratec Hybrid/140 kW Titanium)

Plusy

  • Prostornost
  • Komfortní jízda
  • Výhled z vozu
  • Spotřeba a dojezd  

Minusy

  • Práce s brzdovým pedálem
  • Pomalejší reakce multimediálního systému
  • V nabídce jediné provedení  
Zobrazit celý článek
Filip Melich
Diskuze (38)

Doporučujeme

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium
Cena základní sestavy 1 212 900 Kč
Výbava základní sestavy : Isofix pro všechny sedadla ve 2. řadě, opěrky hlavy předních sedadel nastavitelné ve čtyřech směrech, vyhřívaný kožený volant, kruhový volič automatické převodovky e-Shifter, kuřácká sada, chromované lišty prahů předních dveří, podlahové rohože – velurové prémiové, lampičky na čtení pro 2. a 3. řadu sedadel, osvětlení zavazadlového prostoru, prémiové ambientní osvětlení interiéru LED diodami s možností volby jedné ze sedmi barev, osvětlení přihrádky před spolujezdcem, úložná schránka s krytem nad displejem multimediálního systému, středová konzola s fixní loketní opěrkou s úložnou schránkou a držáky na nápoje, stropní konzola se schránkou na brýle a výklopným zpětným zrcátkem pro sledování zadních sedadel, výklopné stolky na zadní straně předních sedadel, elektrická zásuvka pro 230 V, 3 elektrické zásuvky na 12 V, kliky dveří v barvě karoserie, chromovaná lišta pod linií bočních oken, chromovaná linie kolem horní mřížky chladiče s vodorovnými chromovanými lištami, střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou, přední stěrače Aqua Blade ClearView, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, 17“ x 7.5 kola z lehkých slitin s dvojitými paprsky a pneumatikami 235/55 R17, sada na opravu pneumatik, systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), prodloužená záruka Ford Protect na 5 let nebo 100.000 km, FordPass Connect, Sada Audio 53, palubní počítač s 10,1“ displejem, třízónová klimatizace, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické dětské pojistky zadních dveří a oken, vyhřívané čelní sklo, zpožděné zhasínání světlometů, přední halogenové světlomety, přední LED pásky s funkcí denního svícení, přední LED mlhová světla s přisvícením do zatáček, zadní LED světla, aktivace varovných světel při nouzovém brzdění, bezzátkový systém doplňování paliva s detektorem správné palivové pistole Ford EasyFuel, systém KeyFree, parkovací asistent, elektronická parkovací brzda, auto stop-start, 9 airbagů, ESC + ABS, asistent rozjezdu do svahu, funkce MyKey, tempomat s inteligentním asistentem rychlosti, látka Axis, sedadla ve 3. řadě s funkcí Easy Fold. Kč
Cena testované sestavy 1 380 000 Kč
Výbava testované sestavy Sada Technology – sada Audio 59 (Sony Sync 3 s navigací), aktivní parkovací asistent umožňující podélné a příčné parkování, přední a zadní parkovací kamera, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, Pre-Collision Assist s detekcí chodců, cyklistů a vozidel, adaptivní LED světlomety, systém KeyFree Plus s bezdotykovým ovládáním pátých dveří, elektrické 5. dveře, hlídání mrtvého úhlu, varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa (79.900 Kč), sluneční clony zadních oken (3.900 Kč), ergonomické sedadlo řidiče s certifikací AGR pro zdravá záda – látkové čalounění sedadel Calder v černé Ebony, vyhřívaná komfortně tvarovaná přední sedadla, sedadlo řidiče s nastavitelnou délkou sedáku (+ 60 mm), bederní opěrka sedadla řidiče el. nastavitelná ve čtyřech směrech, přední sedadla manuálně nastavitelná včetně výšky sedadla, nastavitelný sklon předních sedadel, bez výklopných stolků na zadní straně předních sedadel (9.700 Kč), kryt zavazadlového prostoru (2.700 Kč), metalický lak karoserie – unikátní – modrá Panther (29.900 Kč), zadní tmavě tónovaná skla Privacy (5.900 Kč), příprava pro tažné zařízení s částečnou elektroinstalací (2.600 Kč), 18“ x 7.5 dvoupaprsková kola z lehkých slitin v tmavém lesklém lakování se stříbrnou broušenou povrchovou úpravou a pneumatikami 235/50 R18 (32.500 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2490
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 0
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.7
Emise CO2: 151
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 1206
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1903 / 692
Rozměr pneu: 235/50 R18
Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4853
b) šířka (mm): 1916
c) výška (mm): 1770
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1606
f) rozchod vzadu (mm): 1606
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 550 / 1075
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 525 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 865
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1600
délka sedáku vpředu (mm): 555
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 585
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
16. 7. 2022 08:35
Re: Super Galaxia
iba co sa tyka tciveho momentu, nic ine mi nenapada.. Tocak tomuto chyba to bez pochyby 4x4 dajme tomu ale nic ine..
16. 7. 2022 08:34
Re: 4* za tohle?
dobre tak tvojou logikou... Ako moze mat astra tolko hviezdiciek ked galaxy ma vacsi kufor a vacsi priestor v aute ? AKo moze mat astra viac hviezdiciek ak nema 7 miest a 3 lnohodnotne sedacky v druhom rade? Uz sa chapeme? Ber to vramci triedy a tam uz je en prastara alhambra/sharan, ktora je interierovo ci multimedialne za opicami a jedina vyhoda je v posuvnych zadnych dverach. Motoricky sa ponuka uz len s 1.4 TSI ktory je dynamickejsi ale zere jeden a pol nasobok v tom lepsom pripade a jazdne vlastnosti su zalostne oprti galaxy.. Iny konkurent ma uz akosi nenapada, vsetko su uz len dodavky.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2022 07:46
Re: Poprvé s hybridem ?
Kuga je jedno z top nejhorších jmen aut u Fordu a široko daleko... v USA je to Ford útěk, nevím, proč to do EU vozí pod tak blbym nazvem :D
15. 7. 2022 05:23
Re: Super Galaxia
Jo ale 2 litrovy diesel 4x4 s HDM ma (mel) taky neco do sebe :-!
15. 7. 2022 05:21
Re: Poprvé s hybridem ?
Se mi libi jak Galaxy rikas “galaxie” :-!
Takze Fiesta je slavnost
Focus je soustredit se
Explorer je pruzkumnik
Expedition je … no hadejte
Escape je utek
Edge je hrana

Pak mame zvirata jako kone (mustang) a kocky (puma, cougar), Kuga se moc nepovedlo to melo byt jakoze cougar ale v nejaky reci to znamena mor :-[]

Jmena aut jsou srandovni vec … tak si rikam, ze ta galaxie vlastne neni spatny jmeno :-!