Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq 5 odkrývá detaily. Stylový crossover ujede až 550 km

David Bureš
Diskuze (56)

Chystaný elektrický crossover Hyundai Ioniq 5 dostane podle uniklých informací baterie až s kapacitou 73 kWh, které mu umožní ujet na jedno nabití až 550 km.

Hyundai je další automobilkou, která chystá speciální rodinu elektřinou poháněných modelů. Podle již prodávaného modelu se bude jmenovat Ioniq, přičemž její první zástupce dorazí už v příštím roce. O Ioniqu 5 toho přitom víme už stále více, protože na veřejnost unikají další a další informace.

Sám výrobce už potvrdil, že Ioniq 5 bude kompaktní crossover se stylovým vzhledem vycházejícím z loňského konceptu 45. Na délku bude měřit 4.640 mm, na šířku 1.890 mm a na výšku 1.600 mm. Rozvor pak bude mít rovných 3.000 mm.

Nyní pak vyšlo najevo, že na evropské trhy vstoupí ve speciální limitované edici. Informace z rakouského trhu naznačují, že první auta budou dodány na přelomu června a července s tím, že objednat je možné už nyní, s rezervační zálohou ve výši 1.000 eur (přes 26 tisíc korun).

Ioniq 5 First Edition dostane dvojici elektromotorů pro pohon všech kol, které dohromady poskytnou kombinovaný výkon 230 kW. Díky tomu auto zrychlí z 0-100 km/h za 5,2 sekundy.

Dvojice elektromotorů bude čerpat svoji energii z baterií o kapacitě 58 kWh, která vozu umožní ujet na jedno nabití až 450 kilometrů podle metodiky WLTP. Později však na trh dorazí i verze s vyspělejším akumulátorem o kapacitě 73 kWh, díky němuž vůz ujede až 550 km podle WLTP. K dispozici i mohla být naopak i levnější verze, s jednou poháněnou nápravou.

Automobil navíc vsadí na nejmodernější technologie nabíjení. Díky 800V technologii tak bude možné akumulátor z 20 na 80 % kapacity dobít na tomu určených rychlodobíječkách stejnosměrným proudem za pouhých 15 minut.

Základem vozu se totiž stane korejským koncernem nově vyvinutá platforma e-GMP určená pro elektromobily vyšších tříd. Flexibilní architektura počítá s pohonem zadních kol, který je u silných aut výhodnější, nebo třeba vyspělým pětiprvkovým zavěšením vzadu.

Specialitou pak v případě Ioniqu 5 bude solární střecha, která rovněž bude pomáhat s nabíjením. K dispozici navíc budou rovněž zpětné kamery nahrazující konvenční vnější zpětná zrcátka.

Hyundai Ioniq 5 pak postupně budou následovat i další členové této elektrické rodiny. V roce 2022 dorazí sedan Ioniq 6 inspirovaný letošním konceptem Prophecy, o dva roky později pak bude následovat Ioniq 7, velké SUV, které rovněž využije prvky Prophecy.

David Bureš
Diskuze (56)

Doporučujeme

29. 12. 2020 15:15
Re: Len ďalšie mama-taxi
a ty vidíš cestou do Španělska něco jiného, než svodidla? nejedeš po dálnici? hrneš to po okreskách? a ještě vidíš spoustu zajímavých věcí...
trošku se v těch tvojich výmyslech zamotáváš... napsal jsi pěknou kravinu a teď se z toho snažíš vybruslit...
28. 12. 2020 13:16
Re: Len ďalšie mama-taxi
ono je tam casto i vyziti pro deti, a mladsi si ty hriste uziva mozna i vic nez ten starsi, ono vesmes ani v aute neni problem je zabavit, dokud byl jen jeden bylo to horsi nez kdys jsou ted dva, ale jako jasne zakladem je multimedialni zabava pro ne pri jizde, takze pohadky co se jim pustej jsou zaklad, ale cast cesty si i prohlizi a poslouchaji nejake ty interaktivni knizky s nejakou tou blabolici tuzkou
28. 12. 2020 13:11
Re: Len ďalšie mama-taxi
doporucuju se nekdy zastavit treba v Monaku a projit se vecer po promenade, nebo si odpoledne zaskoc na obed do nejake lepsi restaurace misto bufetu na stojaka, ja chapu ze kdys spechas tak vidis jen ty svodidla
a ano 1000km za den je hodne a proto chceme priste o neco desli trasy a s kratsima dennima najezdama do 600-700km coz pujde s jednim naijenim treba nekde i nejakeho hradu, zamku, muzea, ted je to po 250-300km na cca 9-10 hodin jizdy tech 1000km , deti vstavaj pravidelne okolo pul seste, a do tech 7-8 vecer je to na tech 9-10 hodin cestovani akorat
27. 12. 2020 19:50
Re: Hnujdaj
*** máš akurát tak v hlave namiesto mozgu.
27. 12. 2020 17:53
Re: Len ďalšie mama-taxi
takže ty zvádneš 3000 km přesun za tři dny /po dálnici předpokládám/ a ještě u toho uvidíš spoustu zajímavých lokací? tak to jsi můj hrdina, google maps mi tu trasu "nacenily" na 26 hodin bez přestávek, což je víc než osm hodin denně jízdy, k tomu dobíjení elektromobilu, procházky, jídlo, zážitek, mám se zkrátka co učit:)
to z té dálnice za těmi zážitky sjíždíš? já bych řekl, že dost kecáš...