Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep odhalil Wagoneer a Grand Wagoneer, proti konceptům se moc nezměnilo

Ondřej Mára
Diskuze (36)

Známý výrobce SUV a offroadů konečně představil své vlajkové modely, které věrně následují dříve odhalený koncept. Zákazníci se navíc mohou těšit hned na dva motory V8 a exkluzivní přístup u dealerů.

O příchodu nové vlajkové lodi Jeep, kterou se měl stát model Wagoneer, se mluvilo již řadu let. Teprve loni však automobilka konečně představila oficiální koncept, po kterém letos následovalo odhalení produkčních modelů. Skvělou zprávou přitom je, že rozdílů mezi konceptem a produkčními vozy najdeme jen minimum.

Hned úvodem se ale nejspíš sluší vysvětlit, jaký je vlastně mezi nimi rozdíl. Oba modely sedí na rámové konstrukci a oba míří proti prémiové konstrukci, výrazně se ale liší motorizacemi i výbavou. Levnější Wagoneer by se tak měl utkat o přízeň zákazníků například s běžnějšími modely jako je Chevroletem Tahoe, Ford Expedition nebo Toyota Sequoia. Luxusnější Grand Wagoneer ale hodlá měřit síly s luxusními klasikami, jako je například Cadillac Escalade, Lincoln Navigator nebo Lexus LX.

Zajímavé přitom je, že se modely Wagoneer i Grand Wagoneer na své cestě do vyšší společnosti tak trochu zbavily jména Jeep, které se na jejich karoserii prakticky neobjevuje. Vpředu, vzadu i na bocích nesou pouze označení Wagoneer či Grand Wagoneer. Příslušnost ke značce ale stále prozrazuje charakteristická maska chladiče se sedmi otvory, robustní příď a silueta poctivého SUV.

A jak od sebe Wagoneer a luxusnější Grand Wagoneer jednoduše rozeznat? Velkou nápovědou je samotná příď, odlišný tvar dolního otvoru a jeho lemování. Grand Wagoneer má také výraznější chromování mřížky chladiče, nápis Wagoneer má přímo v masce (zatímco obyčejný Wagoneer na kapotě), má prémiové LED osvětlení, celkově výraznější chromování a dvoubarevně černě lakovanou střechu. Už na první pohled je zkrátka zřejmé, kdo je tady luxusnější. Krom toho je ale Grand také výkonnější.

Už základní Wagoneer se přitom nemá za co stydět. Pod jeho kapotou je totiž ukryt 5,7litrový motor V8 v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, nabízející nejvyšší výkon 292 kW a 548 N.m točivého momentu. Zajímavostí je přitom 48V mild-hybridní systém, který je schopen pomáhat spalovacímu motoru točivým momentem až 176 N.m. Grand Wagoneer je ovšem osazen 6,4litrovým motorem V8, kombinovaným opět s osmistupňovým automatem, který ale nabízí nejvyšší výkon 351 kW a 617 N.m točivého momentu. Luxusní drobek tak zvládne akceleraci z 0 na 96 km/h za asi 6 sekund, oba modely si však poradí i s přívěsem vážícím přes 4,5 tuny, čímž by měly opět výrazně převyšovat konkurenci.

Jako správné modely Jeep přitom i Wagoneer a Grand Wagoneer nabízejí systém pohonu všech kol. Tedy konkrétně tři systémy. V závislosti na modelu a výbavě může zákazník dostat systém 4x4 Quadra-Trac I, Quadra-Trac II nebo Quadra-Drive II, který má i speciální převod pro náročnější stoupání a nabízí jízdní režimy Auto, Sport, Rock, Snow a Sand/Mud. Obě luxusní SUV navíc zvládnou brodit až do hloubky 610 milimetrů. Rozdíl je také v podvozku, který je u Grand Wagoneeru již v základu vzduchový a umožňuje zvýšení světlé výšky až o asi 254 mm pro snazší zdolávání terénu, případně snížení pro lepší aerodynamiku.

K maximálnímu komfortu na cestách přitom přispívají také akustická skla, speciální těsnění dveří nebo systémy potlačující hluk. Především se však posádka může těšit na prostorný a bohatě vybavený interiér. Podle Stellantis nabízí modely Wagoneer i Grand Wagoneer nejvíce prostoru ve svém segmentu. Oba jsou navíc vybaveny třemi řadami sedadel pro sedm až osm pasažérů. V závislosti na výbavě se pak v interiéru objevuje řada hodnotných materiálů, včetně obložení dřevem amerického ořechu, hliníkových doplňků, čalounění kůží Nappa či kůží Palermo, atd.

Interiér také překypuje obrazovkami. Ve vrcholné výbavě Grand Wagoneeru najdeme jednu obrazovku přímo před řidičem, další dvě uprostřed palubní desky, jednu před spolujezdcem a další tři pro zadní sedadla. U standardního Wagoneeru je nabídka poněkud chudší, přesto působí interiér stále moderně a hodnotně. Infotainment pracuje se systémem Uconnect 5 a kromě bezdrátového Apple Car Play nabízí také podporu Android Auto, bezdrátových aktualizací, hlasového asistenta Amazon Alexa nebo Amazon Fire TV. Kvalitní audio pak v modelu Wagoneer zajistí systém McIntosh s 23 reproduktory, 12“ subwooferem a celkovým výkonem 1.375 wattů.

Kromě výkonu, prostoru a luxusu však Wagoneer slibuje i vysokou míru bezpečí. Vůz je totiž vybaven více než 120 bezpečnostními či asistenčními systémy, včetně podpory částečně autonomního řízení na 2. úrovni, nočního vidění, digitálního zpětného zrcátka, automatického parkování, atd. Wagoneer by měl zkrátka posádku rozmazlovat tak jako žádný jiný dřívější model značky. A totéž by mělo platit i pro dealery.

Wagoneer a Grand Wagoneer už zkrátka nechtějí být jen obyčejnými Jeepy, čemuž by měla odpovídat i výjimečná péče o jejich majitele či budoucí zákazníky. Prodej obou modelů by totiž měl být dovolen pouze dealerům, kteří v minulosti získali hodnocení „Customer First“ od J.D. Power. Tyto prodejny tak budou mít speciálně vyčleněné patro a personál pouze pro produkty z řady Wagoneer.

Kromě speciálního přístupu u dealerů se navíc zákazníci mohou těšit na asistenční program 24/7 nebo pětiletý servis v ceně vozu, během kterého jim bude poskytnut náhradní vůz, jejich automobil bude vyzvednut a následně vrácen a kromě servisu ho automobilka také vyčistí, umyje a dotankuje. Zkrátka služby, o kterých si doteď majitelé Jeepů mohli většinou nechat jen zdát.

V případě Wagoneeru se pak bavíme o cenovce od 59.995 dolarů (cca 1.135.000 Kč), zatímco Grand Wagoneer startuje od 88.995 dolarů (1.950.000 Kč). Obě SUV se budou vyrábět v michiganském závodu Warren a obě by měla dorazit do vybraných dealerství v průběhu druhé poloviny tohoto roku.

Ondřej Mára
Diskuze (36)

Doporučujeme

14. 3. 2021 09:13
Re: Dobytčák
popletl jsem je, Aviator Navigator... vizuálně jsou si dost podobné...
Avatar - curwasportiva
13. 3. 2021 22:46
Re: Dobytčák
Mas pravdu, neumim cist...
13. 3. 2021 20:53
Re: Dobytčák
Tobe fakt pripada Expedition pohledny? Hlavne zezadu je to jen plechova masa bez invence
13. 3. 2021 20:50
Re: Dobytčák
Puvodni prispevek je o designu Aviatoru, proc sem pletes Navigator? Asi ti chybi nejake mile slovo od Fosteka
Avatar - Barrichello
13. 3. 2021 20:39
Re: Pořádné motory
zatím pořád ještě sou 300C a Charger a menší Cadillacy CT5 a CT4 a Chevy Malibu a Ford Fusion. Je to málo, ale aspon něco....