Mazda 6 se loučí s turbodieselem. Nafta zůstane pod kapotou jediného modelu
Po menších modelech Mazda 3 a CX-30 se naftový pohon co nevidět rozloučí také s nabídkou sedanu a kombíku Mazda 6.
Informaci o konci turbodieselu v Mazdě 6 přinesl jako první britský Autocar. Podle něj japonská automobilka ukončí produkci šestky v naftě již tento měsíc. Jen připomeňme, že na evropských trzích poháněl sedan i kombík 2,2litrový agregát s výkonem 135 kW (184 k) spojen výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Standardně šlo o předokolku, kombi pak umělo nabídnout i pohon všech kol.
Není to poprvé, co se Mazda ve svých modelech loučí s dieselovými motory. Už před časem nám značka potvrdila konec nafty v modelech Mazda 3 a CX-30, což tehdy Markéta Kuklová z českého zastoupení automobilky komentovala následovně: „Jediným vozem, kde je o naftový motor zvýšený zájem, je model CX-5. U menších aut se bavíme o jednotkách procent.“
Jinými slovy po naftě v nových Mazdách nebyla poptávka. Alespoň ne taková, kvůli které by se vyplatilo ji nadále držet v nabídce. V českém ceníku šestky naftový motor stále najdete, poslední aktualizace dokumentu však proběhla v říjnu minulého roku. Od českého zastoupení víme, že aktuální šestku s naftovým motorem již neobjednáte.
Současná generace Mazdy 6 ale nemusí smutnit. Pořád má v nabídce dvoulitrový benzin s výkony 107 a 121 kW, pro náročnější je pak připraven 2,5litrový čtyřválec vyladěný na 143 kW. Nejslabší motor se pojí výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější dává na výběr mezi manuálem a automatem, nejvýkonnější verze kooperuje výhradně s automatem.S odchodem nafty tak aktuální šestka přijde o možnost pohonu všech kol. Minimálně do příjezdu nástupce, u kterého se počítá s rozšířením nabídky o inovativní technologii Skyactiv-X.