Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz EQS už se vyrábí. Produkce chce být flexibilní a udržitelná

David Bureš
Diskuze (11)

Vlajková loď elektrické řady Mercedesu vstoupila do sériové výroby. Závod 56 v Sindelfingenu vyzdvihuje flexibilitu a udržitelnost tamější produkce.

Mercedes-Benz letos rychle rozšiřuje svoji nabídku elektrických modelů. Od začátku roku už debutovaly crossover EQA, až sedmimístné SUV EQB a vlajková loď EQS, navíc je tu koncept EQT naznačující chystanou osobní dodávku s elektropohonem. Právě EQS se již začalo sériově vyrábět.

EQS se začíná sériově vyrábět v závodě 56 v německém Sindelfingenu, který je zaměřen na to nejluxusnější z produkce trojcípé hvězdy. Elektrický sedan se tu totiž vyrábí po boku třídy S, a to jak její základní verze, tak prodloužené, stejně jako superluxusní, s logy Maybachu.

Video se připravuje ...

Automobilka totiž razí strategii co nejvíce flexibilní výroby, čehož je závod 56 důkazem. Elektřinou poháněné EQS totiž vzniká na stejné výrobní lince jako automobily s konvenčním pohonem, se spalovacím motorem pod kapotou.

Takzvaná svatba, při níž je propojována karoserie s pohonným ústrojím, tak v tomto případě probíhá na několika modulárních stanicích, díky čemuž mohou na stejné lince vznikat vozy s různým typem pohonného systému.

Udržitelnost výroby zajišťují vybraná opatření. Konkrétně zhruba 30 % roční poptávky po elektřině zajišťují fotovoltaické panely na střeše výrobní haly. Energetické nároky budovy se pak povedlo snížit o čtvrtinu proti jiným výrobním halám. Na samotném autě se pak využívá na 80 kilogramů zrecyklovaných materiálů.

„S EQS v našem portfoliu opět dokazujeme budoucí životaschopnost závodu v Sindelfingenu: Zde je tradice kombinována s novým chápáním inovací a udržitelnosti,“ říká šéf výroby v závodě Sindelfingen Michael Bauer. Jedná se totiž o historickou továrnu fungující již od roku 1915. I kvůli svému historickému odkazu tu vzniká to nejlepší z nabídky značky, vedle třídy S také třída E nebo superauto Mercedes-AMG GT a jeho čtyřdveřová verze. Od roku 2022 tu bude nově vyráběno také populární GLC.

Pro třídu S a EQS je pak konkrétně určen tzv. závod 56. Ten se prezentuje jako jedno z nejmodernějších výrobních center na světě, které využívá inovativních poznatků, jež jsou následně zaváděny také v dalších závodech automobilky. Do budoucna je třeba cílem být továrnou s nulovou uhlíkovou stopou.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

14. 5. 2021 13:22
Re: Ekologie.
Vazne ti prijde prepoctena spotreba 1,9l/100km vysoka???
Za kolik jezdis ty, ze mas nutkani poukazovat na vysokou spotrebu EV?

Videl jsi vubec tvar toho auta?
A ze to je nejaerodynamictejsi auto sveta vis?

Vazne si porad myslis, ze se zapomina na spotrebu?
Ona totiz spotreba souvisi s dojezdem resp. s moznosti obejit se (v co nejvetsim mnozstvi pripadu) bez nabijeni na cestach. ;-)

Energy Consumption
EVDB Real Range
Range * 640 km
Vehicle Consumption * 168 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Vehicle Fuel Equivalent * 1.9 l/100km
WLTP Ratings
Range 770 km
Rated Consumption 157 Wh/km
Vehicle Consumption 140 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent 1.8 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent 1.6 l/100km

https://ev-database.org/…edes-EQS-450plus

Ano, v zime kdyz budes topit, tak pojedes za 3,5...

PS Kdyz to nejde dobit ze solaru, tak to jako doma nejde dobit pres wallbox???? Napr se zelenou energii?
https://www.eon.cz/…zelena-elektrina
Europe
Charge Port Type 2
Port Location Right Side - Rear
Charge Power 11 kW AC
Charge Time (0->640 km) 11h45m
Charge Speed 56 km/h
Ne kazdej jezdi 500km kazdej den...
A normalni lidi mivaji pauzu 12h na dobijeni doma.
A v nehorsim, kdyz to nestihnes nabit (budes nabijet jen 8h a budes mit po ranu dojezd jen 300km), nebudes vyjizdet z domova s plnou - tak jako kazdy jiny normalni den s EV.
Narozdil od klasickyho auta se kterym musis ztracet cas i penize na benzince.
:-O :-O :-O
14. 5. 2021 09:14
Ekologie.
Ekologie dostává na frak. Spotřeba jak dva rodinné domy. Je to elektrospotřebič (kde je štítek se spotřebou?). Na výkonu se omezují vysavače, fény a kdo ví co ještě. Ale u EV aut se na spotřebu nějak zapomíná. Prostě luxusní auta a velká SUV jsou s elektrickým pohonem ekologický nesmysl. Doma ze solárů to dobít v rozumné době nelze, takže zbývají rychlonabíječky zásobované v našich podmínkách z 50% uhelnými elektrárnami.
14. 5. 2021 08:15
Re: Svatý grál jménem EQS
Který zoufalec by vyměnil klasické “S” za EQS, vždyť to vypadá ze předu jak Honda Civic předminilé generace, je to ošklivý a navíc na elektriku :no: To prostě nechceš :-!
Avatar - Lonestarstate
14. 5. 2021 03:07
Re: Svatý grál jménem EQS
GTI. Jsi to ty? ;-)
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2021 15:47
Re: Svatý grál jménem EQS
Taky si to přeju, aby mohli prodat co nejvíc třídy S emisím navzdory.