Nová Škoda Octavia se bude vyrábět i s 1.6 MPI. U nás se ale netěšte
Octavia čtvrté generace se zatím představila výhradně s přeplňovanými motory. Dostupná však bude i s atmosférickou šestnáctistovkou. Ne však u nás.
Škoda Octavia je už dávno globálním modelem, který se musí přizpůsobit klientele z různých koutů světa. To se mimo jiné projevuje v nabídce motorů, která se na některých trzích liší. Jestliže tak v Evropské unii Octavia čtvrté generace musí kvůli emisním normám vsadit na výhradně přeplňované jednotky nejnovější generace doplněné o mildhybridy nebo plug-in hybridy, jinde ve světě se nabídka agregátů může zásadně lišit.
Platí to například pro ruský trh, kde aktuálně debutovala tamější specifikace nejnovější generace Škody Octavia. A právě ta se proti u nás známému automobilu zásadně liší nabízenými jednotkami, které jsou výhradně benzinové.
U nás známý zážehový tříválec 1.0 TSI, čtyřválec 1.5 TSI nebo turbodiesel 2.0 TDI totiž v ruské nabídce vůbec nečekejte. Základem se pro Octavii 4 totiž v největší zemi stane atmosférický zážehový čtyřválec 1.6 MPI naladěný na výkon 81 kW. Dostupný bude buď s pětistupňovým manuálem, nebo za příplatek se šestistupňovým automatem.
Nad ním pak bude stát starší benzinový čtyřválec s přeplňováním 1.4 TSI o výkonu 110 kW, který nabídne výběr mezi manuálním šestikvaltem a osmistupňovým automatem. Vrcholem se pak stane přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI se 140 kW, výhradně párovaný se sedmistupňovým DSG. To je novinka v nabídce, dosud jako vrchol na ruském trhu pro Octavii sloužilo 1.8 TSI.
Paleta je tudíž přizpůsobena ruským emisním normám, které nejsou tak přísné jako u nás. Odpovídají metodice Euro 5, což v této zemi umožňuje nasadit jednodušší motory než na trzích v Evropské unii. Ty se navíc snáze zvládnou přizpůsobit méně kvalitnímu palivu.
Škoda Octavia čtvrté generace se ruským zákazníkům oficiálně představí v září, aktuálně automobilka hovoří výhradně o nabídnutí liftbacku. Octavia se pro Rusko nadále bude montovat v závodě v Nižním Novgorodu, a to takzvanou metodou CKD (complete knocked-down). To znamená montáž automobilu z dovážených dílů, které jsou prakticky nesložené. Na místě se dokonce lakuje karoserie nebo svařují vybrané díly. Výrobu v Nižním Novgorodu zajišťuje dlouhodobá spolupráce s tamější automobilkou GAZ.
Octavia je na ruském trhu velice ceněna, je tam nejen nejžádanějším modelem značky, ale také jedno z nejprodávanějších aut vůbec. Letos je Octavia zatím 16. nejprodávanějším vozem v Rusku.