Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Octavia se bude vyrábět i s 1.6 MPI. U nás se ale netěšte

David Bureš
Diskuze (77)

Octavia čtvrté generace se zatím představila výhradně s přeplňovanými motory. Dostupná však bude i s atmosférickou šestnáctistovkou. Ne však u nás.

Škoda Octavia je už dávno globálním modelem, který se musí přizpůsobit klientele z různých koutů světa. To se mimo jiné projevuje v nabídce motorů, která se na některých trzích liší. Jestliže tak v Evropské unii Octavia čtvrté generace musí kvůli emisním normám vsadit na výhradně přeplňované jednotky nejnovější generace doplněné o mildhybridy nebo plug-in hybridy, jinde ve světě se nabídka agregátů může zásadně lišit.

Platí to například pro ruský trh, kde aktuálně debutovala tamější specifikace nejnovější generace Škody Octavia. A právě ta se proti u nás známému automobilu zásadně liší nabízenými jednotkami, které jsou výhradně benzinové.

U nás známý zážehový tříválec 1.0 TSI, čtyřválec 1.5 TSI nebo turbodiesel 2.0 TDI totiž v ruské nabídce vůbec nečekejte. Základem se pro Octavii 4 totiž v největší zemi stane atmosférický zážehový čtyřválec 1.6 MPI naladěný na výkon 81 kW. Dostupný bude buď s pětistupňovým manuálem, nebo za příplatek se šestistupňovým automatem.

Video se připravuje ...

Nad ním pak bude stát starší benzinový čtyřválec s přeplňováním 1.4 TSI o výkonu 110 kW, který nabídne výběr mezi manuálním šestikvaltem a osmistupňovým automatem. Vrcholem se pak stane přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI se 140 kW, výhradně párovaný se sedmistupňovým DSG. To je novinka v nabídce, dosud jako vrchol na ruském trhu pro Octavii sloužilo 1.8 TSI. 

Paleta je tudíž přizpůsobena ruským emisním normám, které nejsou tak přísné jako u nás. Odpovídají metodice Euro 5, což v této zemi umožňuje nasadit jednodušší motory než na trzích v Evropské unii. Ty se navíc snáze zvládnou přizpůsobit méně kvalitnímu palivu.

Škoda Octavia čtvrté generace se ruským zákazníkům oficiálně představí v září, aktuálně automobilka hovoří výhradně o nabídnutí liftbacku. Octavia se pro Rusko nadále bude montovat v závodě v Nižním Novgorodu, a to takzvanou metodou CKD (complete knocked-down). To znamená montáž automobilu z dovážených dílů, které jsou prakticky nesložené. Na místě se dokonce lakuje karoserie nebo svařují vybrané díly. Výrobu v Nižním Novgorodu zajišťuje dlouhodobá spolupráce s tamější automobilkou GAZ.

Octavia je na ruském trhu velice ceněna, je tam nejen nejžádanějším modelem značky, ale také jedno z nejprodávanějších aut vůbec. Letos je Octavia zatím 16. nejprodávanějším vozem v Rusku.

David Bureš
Diskuze (77)

Doporučujeme

27. 8. 2020 22:33
Re: Výše zmiňovaní předřečníci...
Jasně, na tu 1.6 FSI jsem v tom výčtu koncernových šestnáctistovek úplně zapomněl. Asi proto, že to byla jen taková epizodka (stejně jako větší 2.0 FSI), která zase byla výrobcem velice rychle odejita.... ;-\
Avatar - palix
27. 8. 2020 15:23
Re: Nostalgická úderka
Čisto teoreticky v oblastiach, kde je benzín lacnejší a menej kvalitný a servis nie je celkom dobre dostupný, je motor 1,6 MPI ďaleko lepší, ako akýkoľvek TSI. Ak ešte vodič presadá z nejakej Lady, tak aj výkon bude dostačujúci. Sú krajiny, kde sa nerieši spotreba, výkon... ale spoľahlivosť a jednoduchá, lacná údržba. Práve tu sa hodí motor 1,6 MPI = Rusko.
Ak by som vyberal jazdenú Octaviu z cca roku 2010, tak MPI by bola isto väčšia istota, ako TSI z danej doby. Ale ako sa tak poznám, vybral by som si namiesto toho Mitsubishi Lancer sedan ;).
Avatar - Emel
27. 8. 2020 12:58
Re: Nostalgická úderka
Praktickou zkušenost nemám, ale je to shodný závěr snad ze všech testů co jsem četl. Není povedený co do užitných vlastností (dynamika, spotřeba), nemyslím spolehlivost.
Avatar - Emel
27. 8. 2020 09:56
Re: Výše zmiňovaní předřečníci...
Ono těch verzí bylo víc... u G5 se objevila 1.6 FSI s 85kW například. White by nás asi poučil :-)
Avatar - Mikesus
27. 8. 2020 09:48
Re: auto bez dieselu
Jestli to není benzin, tak nevím co do toho tankuju. Nabíjet to nejde, takže jedině co tam dávám je tankování benzinu.
Za kolik by to jezdilo bez baterky nevím, asi tak stejně za kolik by TDI jezdilo v hybridu. Asi ale výrobci moc dobre ví proč nedělají diesel hybrid.