Nový Ford F-150 umí zvážit náklad na korbě, výsledek ukáže světly
Modrý ovál neustále vylepšuje schopnosti svého nejprodávanějšího modelu, který je v poslední generaci skutečným všeumělem.
Nová generace Fordu F-150 sice nezaujala výraznějšími designovými změnami, po technické, technologické a praktické stránce se však jedná o skvělého inovátora. Stačí si vzpomenout na loketní opěrku s ukrytým pracovním stolkem, přední sedadla nabízející režim pro pohodlné spaní na cestách nebo palubní generátor, který dokázal během zimní kalamity napájet texaské domácnosti.
Kromě kabiny se však neustále vyvíjí i korba, která nabízí praktické úchyty, zásuvku zmiňovaného generátoru nebo elektricky výklopné čelo, které je navíc opatřeno praktickými úchyty či odkládacími prostory nejen pro nářadí. S novým modelovým rokem však korba nabídne další zajímavé vychytávky.
Tou první je integrovaná váha, která sleduje hmotnost nákladu na korbě. Řidiče přitom informuje hned třemi způsoby. Tím prvním a bezpochyby nejpraktičtější jsou přitom LED diody v zadních svítilnách, které se rozsvěcí a zhasínají podle zátěže. V případě přetížení korby se pak LED diody rozblikají.
Druhou možností je sledovat zatížení korby přes displej infotainmentu v kabině vozu, což ale není zrovna praktické, pokud řidič dohlíží na nakládání. Třetí možností je aplikace pro chytré telefony FordPass, která rovněž nabízí stylové grafické zobrazení a v případě přetížení řidiče upozorní.
Další zajímavou novinkou je funkce Smart hitch, která pomůže s bezpečnějším tažením nákladu na vleku. V tomto případě ale nejde o celkovou hmotnost nákladu, ale její rozložení na vleku, což zásadním způsobem ovlivňuje chování vleku v krizových situacích. Vůz přitom opět pomáhá signalizací koncových světel, přes infotainment nebo aplikaci FordPass.
Poslední výraznou inovací pro rok 2021 se pak staly adaptivní tlumiče. Systém řídící nastavení tlumičů spolupracuje s řadou senzorů, díky čemuž dokáže průběžně upravovat odskok, výšku i náklon podvozku. Systém také dokáže detekovat díry na silnici, před kterými tlumič ztuhne a kolo se nepropadne tak hluboko. V režimu Tow/Haul navíc podvozek vylepšuje ovladatelnost naloženého vozu.