Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG – Objem ničím nenahradíš

Jiří Baborský Jiří Baborský 19. 11. 2021 • 05:27
57
195
Zobrazit náhledy (57)
Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG V době vzniku třetí generace fabie nebyly tvrdé plasty ničím výjimečným, dnes už ale působí lacině a zastarale. Po funkční a ergonomické stránce je ale malá škodovka stále na úrovni, multimediální systém je přehledný a snadno se ovládá. Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Ve fabii se lze posadit sportovně nízko a pořád je z ní dobře vidět. Místa je dostatek, někomu ovšem vadí ostrý roh středové konzoly. Sedadla jsou na malé auto komfortní i při delších cestách. Fabia je malé auto ze staré školy, vzadu je tedy malá a kombi je natažené jen pomocí zadního převisu, z čehož těží kufr. Dospělý se sem vejde, velkou rezervu ale nemá. Posez je docela pohodlný. Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Zatímco první kusy krátké fabie třetí generace byly velmi měkké, aktuální Combi Tour má podvozek spíš tvrdší a neváhá si na výmolech bouchnout. V zatáčkách ale výborně sedí, s řidičem hezky komunikuje a na poměry malého rodinného vozu nabízí příjemné svezení. Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 860 215/45 R16 Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Malé kombi je skvělá volba pro lidi cestující převážně ve dvou, ve více jen příležitostně, zato s hromadou zavazadel. To je typické pro české chalupáře nebo řemeslníky. Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Když jsme za auta vyskládali sadu testovacích kufrů, nikdy by nás nenapadlo, že je kombíková fabia spolkne jako malinu. Takové schopnosti už jiné malé auto nemá. Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Fabia může mít dokonce plnohodnotné náhradní kolo, přijde na 3000 Kč Zavazadelník fabie je samá praktická schránka a háček, skvělý je síťový program Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG Pro zlepšení aerodynamiky, potažmo snížení spotřeby dostala Fabia Combi na konci životního cyklu černé boční nástavce zadního spoileru Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Z interiéru kamiqu vyzařuje duch moderní doby, materiály jsou hodnotnější a výbava bohatší. Dopřát si můžete třeba digitální přístroje (10 900 Kč), listování v jejich menu i práce s centrálním tabletem je ale zdlouhavější. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Klasická koncepce řidičům nevadila, dokud nepoznali vyvýšený kapitánský můstek SUV. Rozdíl není dramatický, ale do kamiqu se pohodlněji nastupuje a rozhled je nepatrně lepší. Kamiq těží z rekordního rozvoru a nabídkou prostoru pro zadní cestující zastíní většinu konkurence. Sedí se trochu níž s méně podepřenými stehny, zase se ale můžete rozvalovat dle libosti. Kamiq jezdí na novější modulární platformě MQB A0, je komfortnější a ovládá se lehčeji. V zatáčkách ale není zdaleka tak mrštný, karoserie se víc naklání a hodně volné řízení postrádá zpětnou vazbu. Je to spíš pohodový turista. Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 850 P 205/55 R17 Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Kamiq je typickým příkladem módního crossoveru, nebo-li SUV. Tváří se jako velké auto, ale zavazadlový prostor je krátký a nízký. Základní potřeby pokryje, ale neohromí. Velká zavazadla musejí ležet v kamiqu na šířku, ve srovnání s fabií je menší také výška pod roletu. Tři střední kufry se nevešly. Kamiq má dlouhý rozvor, ale krátký převis, aby nelezl do zelí karoqu. Krátký je tedy i kufr, velký loďák se do něj na rozdíl od fabie podélně nevejde. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Dojezdová rezerva pro kamiq stojí 3900 Kč, do ní se vejde ještě nářadí Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG

Slavný výrok Enza Ferrariho o motorech lze v národě chalupářů aplikovat i na velikost kufru. Když se prodejce Škody zeptáte, čím nahradit Fabii Combi, jejíž výroba za pár let skončí, poradí vám SUV Kamiq. A tak jsme je postavili vedle sebe a zjišťovali, jestli je to pravda.

Dojem, cena, prostor


Ve včerejším článku jsme zmapovali situaci na trhu a zjišťovali, jaké crossovery nahradily již nevyráběná malá kombi. Většinou mají automobilky celkem jasně rozvrstvenou modelovou řadu a není těžké poznat, že k Renaultu Clio patří technicky identický model Captur, k Peugeotu 208 přifouknutý 2008 nebo k Seatu Ibiza zvýšené SUV Arona. My se teď podíváme na domácí Škodovku, u které je to nepatrně složitější. Aktuálně je to poslední značka, která ještě nabízí malé kombi, a sice na bázi typu Fabia. Je odvozené od třetí generace a předběžně se má prodávat do roku 2023 po boku hatchbacku čtvrtého pokolení. Od něj kombík nevznikne, takže jsme svědky labutí písně celého jednoho automobilového segmentu. Pro své závěrečné tažení dostala Fabia Combi označení Tour a dnes ji představíme v prvním českém testu. Nabídka verzí zeštíhlela na nejžádanější minimum. My jsme vyzkoušeli nejdražší z šesti prodávaných specifikací, a sice tříválec 1.0 TSI 70 kW s automatem v efektní výbavě Black s černými doplňky karoserie za 424.900 Kč. Protivníkem je Kamiq 1.0 TSI 81 kW (slabší verze 70 kW nemůže být s automatem), začínající na cenovce 482.900 Kč.

Boleslavský guláš

Čtvrtá generace fabie nejenže nedostane verzi kombi, ale neexistuje od ní ani přímo odvozený crossover. Můžeme za něj považovat kushaq na zjednodušené platformě MQB A0-IN, jenže ten je určený výhradně pro Indii. Nejmenším SUV boleslavské značky pro nás Evropany je – a podle našich informací se na tom nic nezmění – kamiq. Ten ovšem vychází z většího hatchbacku Scala, jenž je v rámci koncernu Volkswagen unikátním mixem. Jeho základ sice tvoří platforma MQB A0, na níž stojí i nová fabia, je ale výrazně zvětšená na úroveň golfu či leonu. Jejich skutečným českým příbuzným je octavia, ta však narostla natolik, že se mezi ní a fabií zkrátka našel prostor ještě pro další model: scalu. Od ní převzalo SUV Kamiq interiér, techniku i vyšší cenovou hladinu, čímž se dostáváme k jádru pudla. Ve své podstatě mají fabia a kamiq mnoho společného, současně je ale dělí půl třídy rozdílu, který musí zákazník zaplatit společně s všeobecně rozšířeným příplatkem za módní styl SUV.

Není žádným tajemstvím, že za vyšší stavbu karoserie – byť často jen nepatrně – žádají automobilky o dost víc peněz. Mnohdy ovšem není užitná hodnota SUV vyšší, spíš naopak. Platíte víceméně za módní trend a společenský status, případně pohodlnější nastupování, málokdy v něm ale odvezete víc. Kamiq není výjimkou, přesto se o něm nezřídka hovoří jako o kombi ekvivalentu scaly a ideovém nástupci Fabie Combi, byť je kratší než oba tyto modely.

Ať se nám to líbí, nebo ne, bude s ní do dvou tří let amen a zákazník prahnoucí po malém autě s velkým kufrem bude muset přehodnotit priority. Pokud se při výběru nového vozu rozhodne zůstat u Škodovky, srovnání s kamiqem jej nemine. My jsme tak učinili už dnes.

Svět motorů 45/2021 Svět motorů 45/2021

Rozdíly ano, propast nikoli

Fabia třetí generace je s námi už od roku 2014, její ostře řezané rysy ale za tu dobu zestárly jen málo, a když se oblékne do pěkné barvy, dokáže stále udělat dojem. Od faceliftu v roce 2018 má trochu zavalitou, opticky těžší příď, ale to je spíš věcí názoru. Rozhodně se netřeba obávat, že by z auta vyzařoval věk prozrazující majitelovu snahu ušetřit. Fabia je nadále solidní, elegantní a nekonfliktní volba.

Vozy SUV mají u Škodovky privilegium odvážnějšího designu přídě, takže ani nejmenší zástupce Kamiq se nevyhnul rozděleným světlometům, které čeří jinak poklidné plochy a křivky karoserie.

Generační propast odlišuje zádě obou škodovek. Fabia je ještě ze staré školy, má tedy jednodílné svítilny vykreslující do tmy písmeno C. Kamiq coby zástupce nového módního směru má lampy úzké, dvoudílné, jež tvoří tradiční písmeno C jen s jistou dávkou představivosti, spojíme-li je s odrazkami.

Střet věků

Zatímco při pohledu zvenku nemáte pocit, že před vámi stojí škodovky dvou generací, uvnitř je to zřejmé na první pohled.

Fabia má ještě interiér starší koncepce s robustní palubní deskou, elegantně zapuštěným displejem a lacinými plasty, které nebyly před sedmi lety ničím výjimečným. Na funkci to samozřejmě nemá vliv, ale pokud alespoň trošku sledujete současné trendy v branži, je vám jasné, že tady už se zub času něco nahlodal. V případě plně vybaveného testovaného kusu to ještě není tolik znát. Lesklý panel automatické klimatizace, sportovní multifunkční volant, chromované detaily a prošívání sedadel zvládají dojem celkem pozvednout. Po stránce kvality zpracování však snese fabia i dnes nejpřísnější měřítka.

Kamiq je příkladem škodovky nové éry, jeho palubní deska (shodná se scalou) je štíhlejší, tvarově nápaditější, opticky rozbitá kontrastním obložením a volně stojícím tabletem. Designéři ani v levnějších specifikacích nešetřili chromem, klimatizace může být dvouzónová, přístroje digitální, zkrátka kdo chce, může si vůz uvnitř mnohem víc vyšperkovat.

Esteticky má kamiq navrch, po funkční stránce za ním ale fabia nezaostává, skoro je tomu naopak. Obě škodovky mají přehledně rozmístěné ovládací prvky, jejich nová generace v kamiqu nás ovšem na rozdíl od přívětivého řešení ve fabii paradoxně štve. Listování v příplatkových digitálních přístrojích je zdlouhavé a pomalé, tablet sdružující velké množství nastavení už zdaleka neplatí za vzor uživatelské přívětivosti a není těžké v menu zabloudit. Kdo má rád jednoduchost a přímočarost, bude se ve fabii cítit příjemněji. Kamiq naopak potěší milovníky moderních technologií, kteří potřebují být neustále online.

Největší je i nejlevnější

Na úvod cenového rozboru se sluší připomenout, že Škoda Fabia Combi je sedm let starý model, jehož ceny musejí tento fakt respektovat, a že výkon jediného dostupného tříválce činí neoslnivých 70 kW. To však nemění nic na tom, že fabia nabízí 530 litrů kufru a solidně prostorný interiér za bezkonkurenčních 334.900 Kč, s testovaným automatem pak za 374.900 Kč. Nejlevnější konkurent z řad crossoverů, Hyundai Bayon, stojí minimálně 439.990 Kč – a to už je panečku rozdíl. Zbytek SUV pak vyplňuje široký interval zakončený prémiovým DS 3 Crossback za astronomických 710.000 Kč, přičemž největší skupina konkurentů se pohybuje mezi 500.000 a 600.000 Kč, což jsou ve srovnání s cenovou hladinou někdejších malých kombi horentní sumy. Přitom nikdo z nich nepobere v základní konfiguraci kufru tolik co Fabia Combi. Poměřovat se může nanejvýš Renault Captur, který při posunutí zadních sedaček až dopředu pojme 536 litrů, a Opel Crossland, nabízející s pomocí stejného triku 520 litrů. Jinak je to optikou chalupáře bída do 450 litrů. A to včetně testované Škody Kamiq s objemem kufru 400 litrů, jejíž ceník začíná zhruba tam, kde Fabia Combi končí – na 422.900 Kč. S automatem pak ještě o 60.000 Kč výš. Tento mladý model má samozřejmě bohatší a vyspělejší výbavu než vysloužilá fabia, jenže co si budeme nalhávat – u auta sloužícího typicky jako služebák nebo víkendový stěhovák ne každý potřebuje nejmodernější technologie. A až dostatečně vybavená Fabia Combi Tour zmizí v propadlišti dějin, což by mělo být s rokem 2023, podobně prostorné a dostupné auto už neseženete. Levně už zkrátka bylo…

Pořizovací náklady Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI 70 kW DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI 81 kW DSG
Základní cena 374 900 Kč (Active) 482 900 Kč (Ambition)
Cena verze Světa motorů 374 900 Kč (Active) 482 900 Kč (Ambition)
Výbava verze Světa motorů Čelní a boční airbagy, rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken.
POROVNÁNÍ DOSTUPNÉ VÝBAVY
Airbagy hlavové/boční zadní/kolenní Ano/Ne/Ne Ano/Ano/Ano
Asistent udržování v pruhu Ne Ano
Automatická klimatizace možno od výbavy Ambition 11 900 Kč (dvouzónová)
Bezklíčkové startování možno od výbavy Ambition od výbavy Style
Světlomety Bi-LED možno od výbavy Ambition 19 000 Kč
Bluetooth 2400 Kč Ano
Dešťový/světelný senzor možno od výbavy Ambition 9000 Kč/ Ano
Elektricky nastavitelná zrcátka Ano Ano
Litá kola 12 500 Kč 13 000 Kč
Metalíza 13 000 Kč 16 000 Kč
Mlhovky 4100 Kč od výbavy Style
Navigace možno od výbavy Ambition 27 400 Kč
Palubní počítač Ano Ano
Parkovací kamera možno od výbavy Ambition 7500 Kč
Přednárazový systém 11 900 Kč (paket Ochrana) Ano
Rezerva 3000 Kč 3900 Kč
Tempomat možno od výbavy Ambition 12 000 Kč (adaptivní)
USB konektory Ano Ano
Vyhřívané čelní sklo Ne 5900 Kč
Vyhřívání předních sedadel 11 900 Kč (paket Interiér) 8000 Kč
Zadní/zadní a přední parkovací senzory možno od výbavy Ambition 9200/17 300 Kč
Porovnání cen 374 900 Kč (nejlevnější) 482 900 Kč (o 29 % dražší)
Známka* 1,00 2,00
POŘADÍ 1. 2.
* Známka za cenu, výbavu a servisní náklady.

Odlišné dělení

Fabia kombi je ryzí malé auto natažené pomocí zadního převisu na celkovou délku 4262 mm. Posádka bydlí v obýváku s rozvorem 2470 mm, nevybočujícím ze zvyklostí dané třídy, dospělí cestující se tedy dozadu vejdou, ale roztahovat se moc nemohou. Zato pro zavazadla zbývá bezkonkurenčních 530 litrů kufru s příjemně vyváženým poměrem délky, šířky a výšky.

Kamiq, jak už jsme si řekli, vyrostl na zvětšené platformě malých vozů koncernu Volkswagen. Jeho extrémní rozvor 2651 mm snese srovnání spíš se zástupci nižší střední třídy než s malými SUV, která v tomto ohledu suverénně zastiňuje. Místa je vzadu na rozdávání a v tomto bodě testu přichází na řadu i jeden z hlavních argumentů, proč si lidé vybírají SUV. Sedí se v nich výš a nastupování i vystupování je v případě kamiqu opravdu o třídu pohodlnější než usedání do nízké fabie.

Aby kamiq celkovou délkou neohrozil větší karoq, musel se v růstu zastavit na délce 4241 mm. Je tedy o 21 mm kratší než Fabia Combi. A jestliže v kabině hýří prostorem, je zřejmé, že zavazadla se musejí trochu uskromnit. Kamiq jich pojme 400 litrů, tedy o 130 litrů méně než kombíková fabia. A to už je znát. V našem praktickém testu tato hodnota představuje tři středně velká zavazadla, která se do fabie vešla, ale do kamiqu nikoli. Například velký loďák, který jsme do kombi pohodlně umístili na délku, se do SUV nevejde jinak než na šířku, což další využití významně omezilo. Inu stará pravda, že dobře navržené kombi je z hlediska praktického využití nepřekonatelné, se opět potvrdila. Stejně tak skutečnost, že SUV jsou módní, lépe se do nich nasedá, ale v drtivé většině případů toho nepoberou tolik. Ostatně model Kamiq má dokonce o 67 litrů skromnější zavazadelník než hatchback Scala, který je mimochodem o deset tisíc i víc levnější.

Údaje o testovaných vozidlech Škoda Fabia Combi Škoda Kamiq
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 162/4 179/12
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 91-99/93 97-106/98
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 4-11/8 7,5-16,5/7,5
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 140/138 147/143
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 127/123 130/133
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 51 x 49/47 x 48 53 x 51/52 x 51
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 63 x 47 63 x 49
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 84 x 103 81 x 96
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 61/191 71/190

Motor, jízda


Litrový pilíř

Motory tentokrát nejsou zásadním předmětem sporu, zda škodovácké kombi, nebo crossover, už kvůli neporovnatelné nabídce. Ve fabii zbyl na dožití jen zážehový tříválec 1.0 TSI 70 kW, dostupný buď s pětistupňovým manuálem, nebo jako v našem případě sedmistupňovým automatem DSG (+40.000 korun). Kamiq jej nabízí také, ovšem jen s ručním řazením. Když jsme chtěli mít obě auta s DSG, nezbylo v jeho případě jiné řešení než zvolit silnější verzi 1.0 TSI 81 kW. Kromě toho se prodává i litr uzpůsobený spalování CNG nebo pro náročnější čtyřválcová patnáctistovka 110 kW, opět s manuálem i automatem.

Pro obě auta shodně platí, že tříválec je dobře izolovaný, jeho kafemlýnkový projev postřehnete jen při rozjezdech nebo po překročení čtyř tisíc otáček. V běžném cestovním režimu motor nijak neruší, poskytuje adekvátní dynamiku a optikou nenáročného spotřebitele mu těžko něco vytýkat.

Dvouspojkový automat je řešením pro všechny, kteří odmítají řadit nebo jim nevyhovují dlouhé úsporné převody moderních manuálních skříní. DSG si s většinou situací poradí bez výtek, nicméně ve spojení s tříválcem se občas nevyhne cuknutí ani prodlevě při akceleraci, které naruší očekávanou plynulost.

Co se týče spotřeby, naklonila misky vah na svou stranu fabia, jejíž o 11 kW slabší litr konzumoval v průměru 5,5 l/100 km, zatímco výkonnější a vyšší i těžší kamiq potřeboval ve všech režimech o litr větší příděl. V obou případech je nejúspornějším hřištěm plynulý okreskový provoz, po městě se snadno dostanete přes osm litrů.

Údaje o testovaných vozidlech Škoda Fabia Combi 1.0 TSI 70 kW DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI 81 kW DSG
Motor, ventilový rozvod přeplňovaný zážehový řadový tříválec, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 999
Největší výkon (kW/min-1) 70/5000-5500 81/5500
Největší točivý moment (Nm/min-1) 160/1800-3500 200/2000-3000
Převodovka 7° dvouspojková automatická
Délka x šířka x výška (mm) 4262 x 1732 x 1467 4241 x 1793 x 1531
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2470, 1463/1457 2651, 1531/1516
Standardní pneumatiky 185/60 R15 205/50 R16
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1180-1278/428-526 1256-1415/418-550
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 590/1000 620/1200
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 530/1395 400/1395
Objem nádrže paliva (l) 45 50
Nejvyšší rychlost (km/h) 191 193
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11,1 10,0
Emise CO2 dle WLTP (g/km) 127-137 130-141
Spotřeba paliva dle WLTP (l/100 km) 5,6-6,1 5,7-6,2
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 5,5 6,5

Různé žánry

Vzpomínáme, jak jsme se v roce 2014 vrátili z prvních jízd s tehdy novou fabií a žasli nad jejím měkoučkým podvozkem.

Kombi připravené uvézt až půl tuny muselo logicky trochu ztuhnout, testovaný kus navíc obouval efektní 16palcová kola. Zkrátka a dobře tentokrát jsme se nehoupali jak v limuzíně, ale naopak nám v rozbitých pražských ulicích přišla fabia spíš tvrdší. Na výmolech si rázně dupne, na druhou stranu ani na strupaté okresce neposkakuje a pěkně se drží asfaltu. Nízké kombi se nám jízdně celkově hodně líbí. Je hravé, působí příjemně kompaktním dojmem a na slovo poslouchá povely adekvátně tuhého řízení. Kdo má rád svižnější cestovní styl, přijde si v rámci daného žánru na své.

Kamiq jezdí úplně jinak. Jeho o generaci mladší platforma je bez diskuse komfortnější. Placatá scala se pohupuje ještě o něco plavněji, SUV musí být tužší kvůli vyšší stavbě karoserie, ale proti fabii je rozdíl znatelný i na sedmnáctipalcových kolech. Řízení kamiqu jako by bylo naladěné pro slabou dámskou ručku, volant se točí hodně zlehka a se zpětnou vazbou od kol v jeho případě nepočítejte. Vedle něj působí v přímém porovnání fabia jako sporťák. To samé platí při vyhýbacím manévru mezi kužely. Zatímco kombík se esíčkem prosmýkl jako lasička, SUV si víc hrnulo tečně ven a ESP se v jeho případě hnalo do práce dříve a rázněji než u fabie. Kamiq je zkrátka zrozený pro cestování „na pohodu“ a tehdy má navrch. Je mrštný a jistý, ale fabia víc.

Závěr


Závěr

Kamiq je modernější, lépe vybavené a pro posádku prostornější auto než vysloužilá Škoda Fabia Combi, proto také z komplexního hodnocení vychází jako vítěz. Středobodem našeho dnešního porovnání je ovšem praktičnost posuzovaná optikou českého chalupáře. A v tomto ohledu kamiq na objemný a skvěle využitelný kufr Fabie Combi zdaleka nemá. Kdo skutečně potřebuje převážet hodně zavazadel, kombi používá částečně i jako užitkáč a vyhovují mu skromné vnější rozměry auta, ten bude mít po odchodu posledního malého kombi z trhu problém jej za podobné peníze nahradit. Nastane dilema, zda zůstat v segmentu malých vozů a při balení se holt uskromnit, nebo si připlatit za větší, kompaktní kombi. Případně hledat mezi malými SUV to nejprostornější, což už je ale jiné téma a inspirace k dalšímu testu.

Hodnocení (za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům) Škoda Fabia Combi 1.0 TSI 70 kW DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI 81 kW DSG
DOJEM
Design 2,00 1,50
Dílenské zpracování 1,50 1,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 2,00 1,00
Sedadla 1,50 1,00
Zavazadelník a variabilita 1,00 2,00
Ovládací prvky 1,00 2,50
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,50 1,00
Pružnost 1,50 1,00
Spotřeba 1,50 1,50
JÍZDA
Řazení 2,00 2,00
Řízení 1,50 2,00
Brzdy 1,00 1,00
Ovladatelnost 1,50 2,00
Jízdní komfort 2,50 1,50
CELKEM
Výsledná známka 1,57 1,54
Závěrečné pořadí 2. 1.
POŘADÍ 1. Škoda Kamiq 1.0 TSI 2. Škoda Fabia Combi 1.0 TSI
PLUSY Moderní a prostorný interiér Velký a praktický kufr
  Komfortní odpružení Jisté jízdní vlastnosti
  Pohodlné nastupování Ergonomie ovládacích prvků
MINUSY Obsluha digitálních menu Zastaralý interiér
  Menší kufr bez průvlaku na lyže Méně místa pro nohy vzadu
PRŮMĚR CELKEM 1,54 1,57

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Nově hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,50, za 15 až 25 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnějším modelem z uvažované skupiny malých kombi a crossoverů s benzinovým motorem a automatem je Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI 70 kW DSG za 374.900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 393.645 Kč. Za cenu od 393.646 Kč do 431.135 Kč udělíme známku 1,50 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího.

Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Zobrazit celý článek

Související články

Témata
28. 11. 2021 18:13
Spotreba
Prikaz znel jasne, Kamik musi vyhrat.
Alebo redaktor nevie pouzivat kalkulacku, lebo spotreba 5,5 vs. 6,5 ma znamku zhodne 1,5,co je nezmysel.

V konecnom dosledku v dnesnej dobe ani jedno auto z dvojice.
Fabia ma len velky kufor, inak je vnutri mala + zdechly motor.
Jedina vyhra je cena.
Kamik jazdne priemerne, priestor vnutri onicom a kufor nepodstatny, zase len priemerny. A dizajn horsi ako u Fabie.
24. 11. 2021 01:45
Re: Pokud by mi prodejce...
:-) :yes:
24. 11. 2021 01:38
Re: Objem nenahradíš
Tříválec tedy pro mě rozhodně "není v pohodě"! Je to prostě motorová degradace vynucená zase jen debilními emisními limity EU! Jinak by takto z principu nevhodné motory nikdo nevyráběl ani nekupoval! :-O :-( :no:
24. 11. 2021 01:33
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Co je s tebou špatně? Že bys třeba ještě neměl manželku a děti, tj. zatím nepotřebuješ převážet hromadu zavazadel? :-)
24. 11. 2021 01:28
Re: Pokrok mezastavis
Tahle Klasusovská diskusní foskule s plurálováním tvých ideologických odprůrců je mi fakt odporná. Vrcholná ubohost! :-( :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud