Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW ID.3 konečně odhalil české ceny. Za milion má ocelová kola a bubnové brzdy

David Bureš
Diskuze (189)

Po úvodní edici přichází elektromobil Volkswagen ID.3 na český trh také v běžných stupních výbavy. Základní baterie s kapacitou 45 kWh však v nabídce zatím chybí.

Volkswagen ID.3 je pro německou značku klíčovým modelem, má se stát automobilem, který udělá elektromobilitu dostupnou masám a zrodí se podobná legenda, jako kdysi model Brouk. Po napjatém očekávání vůz konečně vstupuje na český trh a odhaluje ceny běžných variant. Aktuálně si na ID.3 musíte připravit alespoň milion.

Základem ve zveřejněném konfigurátoru je stupeň Life za 1.014.900 korun. Tato částka nicméně platí pro vyšší výkonovou verzi se 150 kW a druhý stupeň baterií s kapacitou 58 kWh, která umožní normovaný dojezd až 420 kilometrů podle metodiky WLTP. Do budoucna má být ID.3 dostupné také s menším 45kWh akumulátorem a slabším elektromotorem o výkonu 110 kW, což cenu vozu sníží.

Výbava základního stupně Life pak čítá diodové světlomety, multifunkční vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, klimatizaci a multimediální systém s 10,1" obrazovkou včetně hlasového ovládání a navigace. U něj nicméně výrobce zdůrazňuje, že při brzkém dodání do vozu nemusí být nahrána finální verze softwaru, což může omezit některé funkce infotainmentu. K updatu má dojít nejpozději v prvním čtvrtletí 2021.

Jinak bohatou výbavu nicméně doplňují 18palcová ocelová kola nebo třeba zadní bubnové brzdy. Ty jsou ale podle výrobce dostatečné, díky brzdění rekuperací brzdné energie. Proto ani vrcholná verze nemá kotouče.

Style za cenovku 1.097.900 korun přidává panoramatické střešní okno (bez možnosti otevření), diodové Matrix světlomety, rozsáhlejší ambientní osvětlení interiéru nebo několik stylistických doplňků.

Business za 1.106.900 Kč má navíc i zadní parkovací kameru, podsvícení vnějších klik dveří nebo schopnější zabezpečení vozu, zatímco Family za 1.133.900 Kč přidává dvouzónovou automatickou klimatizaci, variabilní podlahu zavazadlového prostoru či vyšší středový panel s dvojicí držáků nápojů s roletkou a osvětlením.

Video se připravuje ...

Dále je tu Tech za 1.177.900 korun s aktivním udržováním v jízdním pruhu, sledováním mrtvého úhlu nebo head-up displejem s rozšířenou realitou, zato bez dvouzónové klimatizace. Vrcholem je pak Max za 1.235.900 korun s předními sedadly ergoActive s masážní funkcí, charakteristickým čalouněním, progresivním řízením nebo adaptivním podvozkem.

Volkswagen ID.3 byl na českém trhu dostupný pouze v úvodní edici 1st. Edition, jejíž produkce byla omezena na 30.000 kusů. K dispozici byly tři stupně výbavy, když ten základní se vešel do milionu. Vozy byly určeny pro ty zákazníky, kteří si ID.3 stačili rezervovat už dříve.

Volkswagen ID.3 – předběžná technická data a české ceny
Model VW ID.3
Největší výkon [kW] 150
Točivý moment [N.m] 310
Kapacita akumulátorů [kWh] 58
Max. dojezd WLTP [km] 420
Nabíjení [min] 35
(DC 100 kW, 5-80 %)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3
Max. rychlost [km/h] 160
Pohotovostní hmotnost [kg] 1719
Cena Life [Kč] 1.014.900
Cena Style [Kč] 1.097.900
Cena Business [Kč] 1.106.900
Cena Family [Kč] 1.133.900
Cena Tech [Kč] 1.177.900
Cena Max [Kč] 1.235.900
David Bureš
Diskuze (189)

Doporučujeme

30. 7. 2020 10:31
Re: Lidovka?
Nejen obchoďák, ale i servisák :-[]
30. 7. 2020 10:25
Re: dalsi nekupitelny vw
Tak určitě, diesel se dotuje, to je vtip roku :-[]
30. 7. 2020 10:21
Re: Tož hodně
Prý dotovaný :-[] Nevšiml jsem si, že bych při koupi dieselu dostal prachy nazpět
Avatar - .StenLi.
28. 7. 2020 22:29
Re: Hmm
Ach zabudol som ze ty si ten hlupacik bez ekonomickeho vzdelania ktory nevie ze operativny zisk sa tvori len a jedine kladnou marzou :) Hlupacik ako ty urcite neovlada SR dotacie na EV a ani nevie porovnat dve cisla.. sorry ze som ta obtazoval tak namahavou myslienkou. Odporucam ti nereagovat na moje posty, su pre teba prilis zlozite ;)
28. 7. 2020 22:20
Re: Lidovka?
Obchoďák tě prostě pošle s elektrošuplíkem do pr... a firmě se elektro za těchto podmínek prostě nevyplatí ;-)