Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výběr nejdražších BMW všech dob, která se kdy prodala v aukcích

Mirek Mazal
Diskuze (2)

Kusově omezené edice stejně jako závodní speciály mají vysokou hodnotu přesně vyčíslenou až úderem aukčního kladívka. Symbolický úder potvrzuje milionové částky počítané v amerických dolarech.

Automobilka BMW za více než století výroby obohatila snad všechny kategorie automobilového trhu. Navzdory některým omylům značku definují prémiové materiály, nápaditý design a moderní technika. Mnichovské portfolio kopíruje trendy, které v některých případech dozrávají a postupně získávají stále vyšší hodnotu. Stárnutí doprovázené dramatickým růstem ceny charakterizuje jen některé (níže uvedené) modely, kusově omezené edice stejně jako závodní speciály mohou po letech dosahovat úrovně statisícových i milionových částek dosahovaných ještě k tomu v dolarech.

Studie BMW M1 AHG od Paula Walkera (1979)

Cena: 500.000 USD (12.600.000 Kč)

Typ M1 je právem uznáván jako nejlepší vůz BMW M, jaký kdy byl stvořen. Edice placatého homologačního speciálu čítala 453 exemplářů, jeden z nich patřil herci Paulu Walkerovi. Zesnulý milovník aut vlastnil upravenou verzi AHG ozdobenou balíčkem úprav Studie. Extra provedení zahrnovalo zakázkový lak v maskování BMW Motorsport, nechyběly aerodynamické doplňky či rozšíření prahů a blatníků podle závodních vzorů známé taky díky typickým členitým diskům BBS. Kromě nastavitelného podvozku jízdu zostřil 3,5litrový řadový šestiválec posilněný na 350 koní (257 kW). Třešničkou vydraženého BMW za půl milionu dolarů se stal pětistupňový manuál připravený do akce po prvé ruce řidiče.

BMW M1 BMW M1

BMW 503 Cabriolet (1957)

Cena: 583.000 USD (14.700.000 Kč)

Možná až aristokratický kabriolet byl klientům nabízený v letech 1956–1959. Primárně oslovoval americkou smetánku okouzlenou konkurenčním Gullwingem. Elegantní BMW bodovalo designem snoubeným s rychlostí, pod kapotou brumlal 3,2litrový benzínový osmiválec chlazený vodou dosahující výkonu 140 koní (103 kW) při 4800 otáčkách za minutu. Továrnu opustilo 413 aut celé série 503, z toho 139 kabrioletů rostoucí hodnoty.

BMW 503 Cabriolet (1957) BMW 503 Cabriolet (1957)

BMW M1 (1981)

Cena: 692.500 USD (17.400.000 Kč)

Nezaměnitelné BMW E26 navržené Giugiarem je kultem. Původně povinný výtvor pro legitimní závodění nadchlo fanoušky, kteří M1 uctívají jako symbol či zakladatele divize BMW M. Dvoudveřový pokus dopovaný motorem M88 uprostřed zraje jako víno, poslední prodej z letošního léta naznačuje, že 690 tisíc dolarů už příště stačit nebude.

BMW M1 (1981) BMW M1 (1981)

BMW M5 30th Anniversary Edition (2015) 

Cena: 700.000 USD (17.600.000 Kč)

Oslavná verze třicetiletého působení BWM M5 slavila kulaté výročí prostřednictvím zakázkové konfigurace. Na první pohled odlišný sedan byl použitý šedivý metalický lak BMW Individual Frozen Dark Silver Metallic, svalnaté blatníky vyplnily dvacetipalcové paprskové ráfky, podvozek se přiblížil k zemi o 10 mm a exkluzivitu interiéru obstarala kůže Merino. Výroční M5 poháněl vidlicový osmiválec 4,4 V8 o výkonu 600 koní (441 kW) a 700 Nm točivého momentu. Výroba dodala 300 nových exemplářů a jeden z 30 kusů pro USA vydělal neziskové charitativní organizaci skvělých 700 tisíc dolarů.

BMW M5 BMW M5

BMW 320i Turbo IMSA (1978)

Cena: 731.000 USD (18.400.000 Kč)

Sekce mnichovského motorsportu spolupracovala s motoráři z McLarenu na výrobě BMW 320i Turbo určené pro třídu Group 5 IMSA. Skutečným cílem snažení bylo otestovat nový přeplňovaný agregát M12 vyvíjený do Formule 1. Němci měli na starost odlehčenou karoserii, Britové vyladili přeplňování k hranici 608 koní (447 kW). Poslední ze tří dokončených okruhovek byla v roce 2019 odklepnuta neznámému dražiteli za 731 tisíc USD.  

BMW 320i Turbo IMSA (1978) BMW 320i Turbo IMSA (1978)

BMW i8 Concours d’Elegance Edition (2014)

Cena: 825.000 USD (20.800.000 Kč)

BMW dovezlo na charitativní Pebble Beach Concours d'Elegance limitovaný hybrid. Vnější usedlé barvy nenapověděly zvláštní příležitost tolik jako laserem vyleptané nápisy „Concours d'Elegance“ uvnitř hnědého kokpitu. Toho času převratný supersport přesvědčil neupřesněného kupce k obětování sumy 825 tisíc dolarů na dobročinné účely.

BMW i8 Concours d’Elegance Edition (2014) BMW i8 Concours d’Elegance Edition (2014)

BMW 328 Roadster (1937)

Cena: 874.000 USD (22.000.000 Kč)

BMW 328 je běžně považované za první skutečně moderní sportovní vůz. Tvarově neoddiskutovatelný veterán předběhl dobu, dvoumístný roadster si podmanil celá třicátá léta, rivalové absolutně nestíhali. Z produkce 426 kusů jich dodnes existuje jen asi polovina. Sběratelé jsou ochotni utratit až 874 tisíc dolarů za vlastnictví jedinečné vzpomínky na automobilové časy před druhou světovou válkou.

BMW 328 Roadster (1937) BMW 328 Roadster (1937)

BMW M1 Procar (1980)

Cena: 913.000 USD (23.000.000 Kč)

Asociace konstruktérů organizovala okruhovou sérií obsahující pouze identické BMW M1. Velkolepý seriál stavěl proti sobě piloty královské třídy motoristického sportu a soukromé závodníky. Mezi významné účastníky či vítěze patřili Niki Lauda anebo Nelson Piquet. BMW postavilo celkem 46 identicky výkonných Procarů, červeno-modrý typ se v roce prodal za 913 tisíc dolarů, což znamená titul nejdražšího závodního BMW.

BMW M1 Procar (1980) BMW M1 Procar (1980)

BMW 507 Series II Roadster (1958)

Cena: 3.000.000 USD (74.500.000 Kč)

Kandidát na nejhezčí BMW pochází z Evropy, přestože odrážel vkus Severní Ameriky. Spirálovité náklady výroby vedly k cenovce 10.500 dolarů, možná proto z Bavorska do světa vyrazilo pouze 252 vozů z původně plánovaných pěti tisíc kusů. Uhrančivý design navrhl Albrecht von Goertz, jeho soukromé BMW 507 Series II Roadster z roku 1958 stálo nového vlastníka astronomické tři miliony dolarů.

BMW 507 Series II Roadster (1958) BMW 507 Series II Roadster (1958)

BMW 507 Touring Sports (1957)

Cena: 4.900.000 USD (121.600.000 Kč)

Nejdražší BMW udané v aukci stálo skoro pět milionů dolarů. Rekordman byl v minulosti spojen s celosvětovými celebritami jako Elvis Presley, Aga Khan, Toni Sailer, John Surtees, Alain Delon, Ursula Andress nebo princ Rainier z Monaka. Zástup hvězd z různých zemí vyšponoval prodejní sumu v roce 2018 na neuvěřitelnou hranici 4,9 milionu dolarů, tím padly všechny dosavadní celosvětové rekordy hodnoty prodejů mnichovských aut.

BMW 507 Touring Sports (1957) BMW 507 Touring Sports (1957)

Mirek Mazal
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
29. 10. 2022 13:56
Re: Výběr vykradených článků
ACZ se docela ZHROUTILO na smutnou úroveň = přitom dohoda s cizí redakcí je JEDNODUCHÁ a většinou no problemo bejvaj dokonce rádi https://www.hifi-voice.com/…-experience-55hd a ty nejsi prase
29. 10. 2022 12:38
Výběr vykradených článků
Tak co, pane Mazal, kdy uděláte nějaký top 10 výběr článků vykradených z jiných webů?

Rovnou přidám odkaz na zdroj, ať to nemusíte hledat 8-s
https://www.hotcars.com/…sold-at-auction/