Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Základní Mercedes-AMG SL 43 přijíždí s unikátním elektrifikovaným čtyřválcem

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Jde o první produkční model, který používá technologii elektrifikovaného turbodmychadla, odvozenou z formule 1.

Společnost Mercedes-AMG po téměř šedesáti letech představila nový model, který pod kapotu řady SL vrací čtyřválcovou motorizaci. Nové AMG SL 43 bude základem nabídky, ve které doplní výkonnější verze SL 55 4Matic+ a SL 63 4Matic+, pod jejichž kapotami je bi-turbo přeplňovaný 4,0litrový motor V8.

Základem nového AMG SL 43 se stal 2,0litrový zážehový čtyřválec M139, který je ovšem jako první produkční vůz doplněn technologií elektrického turbodmychadla, kterou automobilka převzala ze svých závodních vozů formule 1.

Vůz je tedy tradičně osazen 48V mild-hybridním elektrickým systémem, který pracuje s řemenem poháněným startérem-generátorem. Kromě pomoci spalovacímu motoru ovšem generátor napájí také malý elektromotor v turbodmychadlu, který ho roztáčí do doby, než se této úlohy ujmou výfukové plyny.

Video se připravuje ...

Motor by díky této elektrické pomoci měl nabízet plynulejší nástup výkonu, lepší reakce v celém pásmu otáček a také lepší hospodárnost. Nikdo se přitom nemusí bát, že by základní AMG SL 43 bylo dýchavičné.

Dvoulitrový čtyřválec produkuje 280 kW (381 k) při 6750 min-1 a nejvyšší točivý moment 480 Nm v rozmezí 3250 až 5000 min-1. Mild-hybridní systém by přitom měl být schopen v určitých jízdních situacích asistovat výkonem až 10 kW (14 k).

Motor bude spojen výhradně s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG, která pohání pouze zadní kola. Akceleraci z 0 na 100 km/h by však vůz měl zvládnout za 4,9 sekundy a maximální rychlost má dosahovat až 275 km/h.

Navzdory polovičnímu počtu válců i objemu tak základní AMG SL 43 rozhodně nebude trpět nedostatkem výkonu. Lehčí motor pod kapotou by měl navíc prospět jízdním vlastnostem, čemuž měl být lehce uzpůsoben i podvozek, respektive stabilizátory.

Základní AMG SL 43 jinak ve standardu nabídne podvozek AMG Ride Control i volič jízdních režimů AMG Dynamic Select s módy Slippery, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Volitelný paket Dynamic Plus navíc přidá i režim Race a další užitečné drobnosti, včetně o 10 mm sníženého podvozku, odlišných úchytů motoru, elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu a žlutých brzdových třmenů.

Čtyřválcové AMG SL 43 stojí standardně na 19“ litých kolech, volitelně však budou dostupné také ráfky o průměru 20 a 21 palců. Hlavním poznávacím znamením čtyřválců pak budou čtyři kulaté koncovky výfukového systému, zatímco osmiválce mají hranaté koncovky.

Po stránce příplatkové výbavy pak i základní AMG nabídne totéž, co osmiválcové modely. Zákazníci si tak mohou připlatit i za systém natáčení zadní nápravy, individuální úpravu Manufaktur, doplňky z chromu či karbonu a další detaily.

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Doporučujeme

7. 4. 2022 12:48
Re: Tak čtyřválcový hybrid....
Okamžitě bych se z tak debilní země odstěhoval! :-O :'-( :no:
7. 4. 2022 07:41
Re: Tak čtyřválcový hybrid....
Přečti si a pochopíš
https://autobible.euro.cz/…e-nez-300-tisic/
6. 4. 2022 23:09
Tak čtyřválcový hybrid....
....je pro SL prostě trapnost a výsměch! :-O :-O :-O :no:
Avatar - MS-sport
6. 4. 2022 18:40
Re: Toto auto s tímto motorem si
nejsem překvapenej, že sis ho koupil na EUleasing :-!
6. 4. 2022 18:17
Re: MILFs car
kiez by, ale aj tie milfky uz radsej vozia cice v suv, bez bluetooth