Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Dlouhodobý test Hyundai i30 1,6 GDI: Na cestách po Evropě

Diskuze (60)
i30 vyrazila na západ. Jaký je komfort a jaká je spotřeba při dlouhých dálničních přesunech?

Šedý Hyundai i30 jsme vyvezli z bran nošovické továrny 7. února a po pěti měsících jsme ohlásili překročení 10 tisíc kilometrů. Létu se říká hlavní motoristická sezóna a i u nás v redakci to opravdu platí doslova. Během pár týdnů ujel Hyundai dalších několik tisíc kilometrů a na počítadle už máme víc než 17.000 km.

Nejdelší cesta vedla do Anglie. Ostrovní silnice jsou ideální prostředí pro dosahování nízké spotřeby paliva – jezdí se svižně, ale plynule, a cesty nekřižují vysoké hory. A právě zde i30 poháněná nejsilnějším benzinovým motorem 1,6 GDI (výkon 99 kW) narazila na své ekonomické limity. Dostat se se spotřebou pod 6 l/100 km při běžných rychlostech zkrátka nejde. Upozorňujeme ale, že náš vůz má 17palcová kola, s menšími pneumatikami může být situace lepší.

Zajímá vás, jaké to je jezdit po silnicích v Británii? Podívejte se na náš článek autem po Anglii: nástrahy levostranného provozu.

hyundai testy hyundai testy

Na strmých belgických okreskách, které i30 zavedly mimo jiné na okruh ve Spa (na fotce), už šestnáctistovka potřebovala zhruba o litr víc. Sedmilitrová spotřeba platí i pro dálniční přesuny – v případě, že dlouhodobě držíme obvyklých 130 km/h. Takto jde například dojet z Lucemburku až do Prahy (700 km) a využít tak naplno výhodu levného lucemburského benzinu.

Průjezd přes Německo ale umožňuje vyzkoušet i podstatně vyšší rychlosti. Hyundai udává maximum 195 km/h a s trochou trpělivosti může rychloměr opravdu líznout dvoustovku. Jako dlouhodobě udržitelná rychlost se ale ukázalo 180 km/h, které středně zatížená i30 dokáže snadno držet i do kopce.

Hyundai je i ve vysokých rychlostech směrově stabilní, navíc se ztrácí relativní hlučnost motoru, která je nejvýraznější mezi 140 a 170 km/h. Samozřejmě ale není nic zadarmo, a tak je potřeba počítat s průměrnou spotřebou 11 l/100 km. To je o polovinu víc než při běžnější stotřicítce…

hyundai testy hyundai testy

Související

Půlroční soužití se pomalu blíží ke konci. Ještě než i30 vrátíme, čekají ji dva další srovnávací testy a závěrečná rekapitulace, ve které přineseme přehled provozních nákladů a také závad, které nás během testu potkaly.

Diskuze (60)
12. 2. 2013 20:47
auto
auto celkem v pohodě ale nelibi se mi že je tam celkem malo mista
22. 8. 2012 18:01
nekupovat!
Nedoporucuji tohle auto pokud chcete jezdit ve4 lidech.
Kdyz si do zadu sednou 2 chlapy a jeste neco do kufru tak podvozek a pruzeni ma vazny problem.
(Auto porovnavam s Golfem5 ktereho jsem se zbavil nedavno po 200kkm)
Takze moje skusenost s 4 lidmi na palube
1 vzroste uz dost vzsoka uroven hluku od kol
2 zadni naprava na dalnici nejak divne plave
3 pri nerovnostech se pruzeni zadni tak rozhoupa ze narazi na dorazy, a to jsem neprekrocil 90km/h. je to moc neprijemne protoze se to neda odhadnout protoze se to rozhoupa na zvlneni a pak to triskne az na dorazy-silene... V golfu jsem tudy jel casto s tou samou posadkou a musim rict ze nic podobneho se mi nikdy nestalo.
Aby to jezdilo normalne nesmi byt v aute vic jak 2 lidi
Kdybz pani novinari testovali poradne tak jsem si tohle aut nikdy nekoupil
22. 8. 2012 13:41
Re: Měření spotřeby + GDI
To je moc veselé téma, co chvíli slyším, že mám toho dízláka pěkně tichýho >:D (mám GDI od Mitsu ve space wagonu 2,4 110kw) Když se krotím, tak je spotřeba i pod 7. Třeba teď o víkendu jsem jel za 9, ale měl jsem za autem vozík a na něm cca 15m2 (tedy cca 650kg+vozík) betonové střešní krytiny, klimu naplno a 30 min s nastartovaným motorem na místě(holt 35°C ve stínu a spící dítě v autě) PP kecá cca o 0,5l. Ale např u civica 8.g je u dízláka PP naprosto přesný, kdežto u benzína 1,8 kecá o 0,6l/100km-vyzkoušeno mnoha uživateli
Avatar - Ferfi
22. 8. 2012 09:59
Re: Spotřeba
súhlas, mal som istý čas krásne 17 ky 215/45 na svojom i 30 1,4 80 kW model 2010 po facelifte. auto ale bolo fakt tvrdé a nekomfortné, podvozok trpel na našich cestách na ťažkých kolesách, občas interiér vydal pazvuk.
nahodil som ľahké al. disky 185/60 R15, auto je živšie, komfortnejšie a hlavne spotreba klesla o O,5 až 1 L/100km i keď 16 ky by boli asi taká stredná cesta - dizajn - spotreba.
Avatar - Nerez
21. 8. 2012 23:52
Re: Předek
Vidím to stejně jak ty. Nelíbí se mi ani jeden, ale když už, tak nižší výbava :yes: