Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo končí! Důvodem je klesající zájem

David Bureš
Diskuze (278)

Ford Mondeo se v současné generaci bude vyrábět už jen rok. Do budoucna má vůz nahradit podobně velký crossover.

Vedení automobilky Ford oficiálně potvrdilo očekávanou zprávu. Výroba modelu Mondeo v Evropě definitivně končí. Současná generace se bude ve španělské továrně Valencie vyrábět do března 2022. Ford tak tento krok oznamuje s ročním předstihem, aby na něj byli prodejci či zákazníci dopředu připraveni.

Důvodem je podle automobilky změna zákaznických preferencí. Evropské prodeje v segmentu střední třídy dlouhodobě klesají. Konkrétně se podle Fordu střední třída od roku 2000 postupně propadla o 80 %. Zákazníci zkrátka raději upřednostňují různá SUV a crossovery.

Právě tímto směrem ostatně půjde také Ford. Automobilka už dříve dala najevo, že v segmentu D bude nadále zastoupena crossoverem. Kombinovat má prvky SUV a kombíku, dlouhodobě se hovoří o tom, že náhrada za dnešní Mondeo využije obdobný styl jako Subaru Outback. Část zákazníků má přejít i k velkému SUV Explorer, který se do Evropy vrátil po několika letech.

V minulosti se přitom mluvilo o tom, že připravovaný crossover postupně nahradí také Galaxy a S-Max. Výroba takto velkých MPV ale zatím bude ve Valencii pokračovat i nadále. Ford i díky konci jiných takto velkých modelů konkurence tvrdí, že mají na trhu exkluzivní pozici. Moderní době se tak dvojice nedávno přizpůsobila nabídnutím hybridního pohonu.

Konec Mondea se přitom očekával už několik měsíců, vlastně už se čekalo jen na to, do kdy vůz v produkci vydrží. Už loni totiž automobilka přestala vyrábět americkou verzi Mondea, která nesla označení Fusion, a tak bylo jasné, že se blíží také konec evropské specifikace. Další výroba se totiž už přestala vyplácet. Naopak v Číně bude vůz podle všeho nadále pokračovat, tamější zákazníci totiž sedany střední třídy mají nadále v oblibě.

Koncem Mondea v roce 2022 se tak uzavírá příběh trvající od roku 1993. Tehdy na trh dorazila první generace Mondea, jež v té době nahrazovala Sierru. Postupem let se Mondeo stalo také náhradou za velký sedan Scorpio, který byl ukončen v roce 1998. Zatím však není vyloučeno, že se se jménem Mondeo budeme setkávat i nadále. Připravovaný crossover by si totiž mohl zachovat toto známé označení.

S výrobou v továrně Valencie přitom Ford počítá i nadále. V druhé polovině příštího roku se sem dokonce přesune také produkce motoru 2.5 Duratec, který dnes vzniká v Mexiku. V místní  motorárně tak doplní produkci jednotek 2.0 EcoBoost a 2.3 EcoBoost. Podle automobilky tento krok zlevní výrobu a zkrátí čekací lhůty na plug-in hybridní Kugu a hybridní verze Kugy, S-Maxu a Galaxy, které tuto jednotku využívají.

David Bureš
Diskuze (278)

Doporučujeme

28. 3. 2021 09:21
Re: neprekvapujuce
Hele, furt se tady snažíš šířit ty své lži, jak dragonické limity EU na flotilové emise nejedovaného CO2 nabídku evropských automobilek nedecimují... Ale děláš to úplně marně, tragický vývoj v nabídkách jednotlivých automobilek za poslední cca 2 roky hovoří naprosto jasně. Proč se tady tak ztrapňuješ? Máš to zapotřebí? :-O
28. 3. 2021 09:18
Re: neprekvapujuce
Miromen tady kolem sebe trapně kope jako zuřící malé děcko... :-O :'-( :no:
28. 3. 2021 09:12
Re: Žádné překvapení
Popíráš nepopiratelné. Žádný další Renault R.S. už bohužel nevznikne, a elektřinou doprasené budoucí Alpinky to určitě nezachrání! :-O :-( :-( :-( :no:
28. 3. 2021 09:11
Re: Žádné překvapení
Sám se tady chováš jako největší retard... :-O :-( :no:
28. 3. 2021 09:09
Re: Dlouho očekávané...
Přesně tak, to jen marketéři a cifršpióni jsou přesvědčeni o opaku, aby za každou cenu snižovali náklady. No a výsledkem je pak evropské prodejní fiasko... :-( :-( :-( :no: