Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford S-Max Hybrid je tu. Hybridní verzi pořídíte i pro velké MPV Galaxy

David Bureš
Diskuze (52)

Elektrifikace nabídky se dnes už nevyhýbají ani rodinné automobily. Ford nově nabízí hybridní derivát pro MPV S-Max a Galaxy, s technikou dříve uvedenou v modelu Kuga.

Ford v posledních měsících rychle rozšiřuje nabídku elektrifikovaných automobilů. Postupně přišly nové mildhybridní verze (Puma, Focus), stejně jako plug-in hybrid (Explorer) nebo bateriový elektromobil (Mustang Mach-E). O aktuální Kuze pak značka říká, že je nejvíce elektrifikovaný model v její historii, když nabízí mildhybrid, full-hybrid i plug-in hybrid. Nejnověji se Ford zaměřil na elektrifikaci svých MPV.

Z kdysi široké nabídky zůstávají už jen dva velké modely, spíše sportovně laděný S-Max a ryze praktické Galaxy, které nově dostávají full-hybridní ústrojí dříve uvedené v modelu Kuga. Jsou přitom první dvě ze 17 elektrifikovaných novinek Fordu chystaných pro letošní rok.

To konkrétně znamená kombinaci benzinového čtyřválce 2.5 Duratec pracujícího v Atkinsonově cyklu s elektromotorem, lithium-iontovou baterií o kapacitě 1,1 kWh a převodovkou eCVT. Kombinovaný výkon činí 140 kW.

Ford S-Max (2021) – technická data a české ceny
Motor 2.5 Duratec Hybrid 2.0 EcoBlue 2.0 EcoBlue AWD
Zdvihový objem [cm3] 2490 1996 1996
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/ot.] 140/- 110/3500 140/3500
Točivý moment [N.m/ot.]  ? 370/2000-2500 400/2000-3000
Převodovka eCVT 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 182 198 206
Zrychlení 0-100 km/h [s] ? 10,6 9,9
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,4 6,0 6,5
Cena Titanium [Kč] 799.900 699.900 939.900
Cena ST-Line [Kč] 899.900 799.900 1.039.900
Cena Vignale [Kč] 999.900 - 1.139.900

Jedná se o full-hybrid, baterie tudíž nelze dobít z externího zdroje, primárně jsou tudíž dobíjení prostřednictvím rekuperace brzdné energie. Tím lze získat až 90 % energie jinak ztracené při brzdění. Elektřina přitom prvotně pomáhá síle spalovacího motoru, krátkodobě však auto zvládá jet výhradně na elektřinu. Převodovka eCVT pak umí při akceleraci simulovat řazení pro přirozenější jízdní projev.

Automobilka navíc vyzdvihuje fakt, že se akumulátor povedlo umístit pod podlahu tak, aby neomezoval vnitřní prostor. Do kufru lze tak pořád nakládat až takřka metr vysoké a přes metr široké předměty. I nadále je k dispozici také sedmimístná verze S-Maxu, která má za třetí řadou sedadel prostor velký 285 litrů, tedy stejně jako konvenční varianta. U Galaxy je pak tento prostor velký 300 litrů. Pro hybrid nicméně nelze pořídit pohon všech kol.

Komu by pak v S-Maxu nebo Galaxy hybridní derivát nevyhovoval, je tu i nadále možnost turbodieselu. Vybírat však lze pouze ze dvou výkonových variant 2.0 EcoBlue se 110 kW a 140 kW.

České ceny S-Maxu Hybrid startují na částce 799.900 korun za stupeň Titanium. Lze tak ve výsledku pořídit levněji než stejně výkonný turbodiesel 2.0 EcoBlue (140 kW). Ten ve stejné výbavě stojí 939.900 korun, kombinován je však s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Galaxy Hybrid pořídíte za ceny od 899.900 korun.

Ford Galaxy (2021) – technická data a české ceny
Motor 2.5 Duratec Hybrid 2.0 EcoBlue 2.0 EcoBlue AWD
Zdvihový objem [cm3] 2490 1996 1996
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/ot.] 140/- 110/3500 140/3500
Točivý moment [N.m/ot.]  ? 370/2000-2500 400/2000-3000
Převodovka eCVT 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 182 194 202
Zrychlení 0-100 km/h [s] ? 10,7 10
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,5 6,2 6,9
Cena Titanium [Kč] 899.900 799.900 1.039.900
David Bureš
Diskuze (52)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
11. 2. 2021 12:30
Re: konečne
Tak u mňa to nefunguje 🥺, už asi moc staré auto.
Aj tak ho chcem predať.
10. 2. 2021 17:05
Re: konečne
Aha no tak to v tom autě asi ještě nebude modem.. no nevím, asi to nepůjde, ale za pokus to asi stojí. Kupodivu jsem nikde na stránkách Fordu nenašel seznam podporovaných vozidel, který by se dal jednoduše zkontrolovat :-( :-(
Avatar - speedfred
10. 2. 2021 16:57
Re: konečne
Ja mám 12/2015 a ešte SYNC 2.
Mrknem ale na to a ďakujem.
10. 2. 2021 16:54
Re: konečne
No to spárování je samozřejmě nutné potvrdit i v autě :-!
Avatar - Emel
10. 2. 2021 16:51
Re: konečne
Jako že ti stačí znát VIN jakéhokoli nového Fordu a můžeš ho na dálku nastartovat? To zní jako zábava... :-)