Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda 2 je tu. Skutečně je to jen přeznačkovaná Toyota

David Bureš
Diskuze (71)

Plejáda přeznačkovaných Toyot po Evropu se rozšiřuje. Po Suzuki nabídne takový model také Mazda.

Flotilové emise jsou neúprosné, automobilky tak musejí hledat různé způsoby, jak snížit emise svých modelů. Rozšiřuje se tak nabídka elektromobilů i různých typů hybridů. Zatímco však některé značky spoléhají na vývoj vlastní techniky, jiné se rozhodly použít techniku konkurence. Zájem je dnes hlavně o hybridní ústrojí od Toyoty.

Toyota prostřednictvím svých full-hybridů účinně snižuje flotilové emise svých modelů, a to za relativně dostupnou cenu. A tak její technika láká i další značky. Suzuki proto v rámci spolupráce s Toyotou začalo v Evropě nabízet nové modely Swace a Across. Zatímco první je přeznačkovaná Corolla Touring Sports s hybridním pohonem, druhý je upravená RAV4 plug-in hybrid.

Nyní se spolupráci s Toyotou rozhodla využít také Mazda, která představuje novou generaci malého hatchbacku 2. Vůz přitom není nic jiného než přeznačkovaná Toyota Yaris. Jestliže však Suzuki u svých sourozenců Toyot použilo svébytné stylistické prvky, nová Mazda 2 se od výchozí Toyoty odlišuje prakticky jen použitými logy. Shodný je také interiér.

Video se připravuje ...

Nová Mazda 2 bude nabídnuta výhradně ve formě hybridu, logicky jde o to samé ústrojí jako v Toyotě Yaris. Konkrétně se spoléhá na kombinaci benzinového tříválce o objemu 1490 cm3 o výkonu 68 kW a elektromotoru s 59 kW, které dohromady poskytují 85 kW. Automobil v kombinovaném cyklu podle metodiky WLTP spotřebuje jen 3,8-4,0 litrů paliva na 100 km a vypouští jen 87 až 93 gramů oxidu uhličitého na 100 km. Právě to je hlavním důvodem příchodu tohoto modelu, který se stává prvním full-hybridem v evropské nabídce Mazdy.

Spolupráce obou značek v oblasti malých vozů se přitom vlastně otočila. V minulosti Toyota nabízela na americkém trhu Yaris, který byl přeznačkovanou Mazdou 2.

Toyota přitom dodává nejen techniku, ale také bude novou Mazdu 2 vyrábět, a to právě po boku Yarisu. Ten se vyrábí ve francouzském Valenncienes a nově i v českém Kolíně-Ovčárách. Místo výroby Mazdy 2 zatím oznámeno nebylo, nabízí se ale právě francouzská továrna, kde už byly zachyceny první zhotovené kousky.

Nová Mazda 2 se každopádně začne prodávat na jaře 2022. Do té doby značka doprodá zbývající kousky stávající generace. Vedle stávající dvojky brzy skončí také malé SUV CX-3.

David Bureš
Diskuze (71)

Doporučujeme

7. 12. 2021 18:52
Re: mně se líbily
Ford po koupi Mazdy všechny ty její progresivní řady - 121, 323 a připravovanou 626 (i později Xedos) zastavil. Když mu Mazda postavila všechny řady - předpremiérou bylo první Mondeo - , tak ji odkopl a ona vyjela Mazda s prostým názvem 6 - velmi povedená a krásná. Paralelou k ní byla Alfa 156 - stejně koncipovaná a zdařilá.

Dědictví Mazdy je u Fordu stále vidět - zejména zavěšení zadní nápravy - a převzalo ho i Volvo. Mazda se z poroby Fordu už pořádně nevzpamatovala.
7. 12. 2021 18:46
To Honda šla vlastní cestou - Jazz
... a postavila nový Jazz jako sérový hybrid. Časem určitě pohonný režim ještě zjednoduší a ukáže tak prakticky pravou technickou budoucnost. Tu ukazuje už dnes.
Avatar - Mikesus
7. 12. 2021 15:04
Re: Vídával jsem oktávky
Ono záleží na definici velké vzdálenosti. 100km, 1000km, 100000km? Nádrž?
7. 12. 2021 13:54
Re: Re: Re: Hanba
Honda je mozna technologicky v hybridech pred Toyotou. Jen jich tolik neprodava. A nesmime zapomenout na cipy. Tech ma Toyota k dispozici vice. Takze muze vyrobit vice aut.
7. 12. 2021 13:27
mně se líbily
poslední generace Mazdy 323 a 626 a od dob Mazdy 3, 6 apod. tak už mě nijak nelákají. Taky Xedos 9 byla zajímavá.