Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový sen petrolheadů se rýsuje. Nové Porsche 911 GT3 RS už začíná testovat

David Bureš
Diskuze (37)

Porsche 911 GT3 RS samozřejmě dorazí i v aktuální generaci s interním označením 992. Zachová si přitom atmosférický motor.

Porsche 911 také v aktuální generaci 992 postupně rozšiřuje nabídku svých derivátů. Zatím jsme se tak po kupé dočkali i kabrioletu a targy, v portfoliu už nechybí ani silácké Turbo S. To ale samozřejmě není všechno, příští měsíce budou ve znamení ostrých modelů, 911 GT3 a od ní odvozeného modelu 911 GT3 RS. A právě její prototyp byl zřejmě zachycen během testování na slavné Severní smyčce Nürburgringu.

Snímek zamaskovaného prototypu tajemné 911 zveřejnil na svém Instagramu německý závodník Jan-Erik Slooten s jednoduchým dodatkem „992 GT3 RS? Mohla by novinka vypadat takto?“ Zřejmě dobře ví, o jaké auto se jedná, protože s vozy Porsche dlouhá léta závodí.

Stoprocentní jistotu, že černá 911 s obřím křídlem na zádi je opravdu varianta GT3 RS, ale nemáme. Ozývají se totiž hlasy, že může jít o prototyp závodního prototypu třeba pro značkový pohár Porsche Supercup. Na druhou stranu právě takovému autu by se silniční „Rennsport“ přece jen hodně podobala.

Design zachyceného prototypu by navíc novému Porsche 911 GT3 RS mohl odpovídat. Dvě kulaté koncovky výfuku uprostřed zádě, rozšířená karoserie nebo vysoké přítlačné křídlo na zádi jsou poznávacími znaky takového derivátu. Mimochodem právě zadní spoiler stojí za pozornost, uchycen je atypicky shora, což pomáhá přítlaku.  

Dobrou zprávou pro všechny fanoušky 911 GT3 RS je pak fakt, že si podle zákulisních zpráv zachová atmosférický motor. Konkrétně pohon zajistí šestiválcový boxer o objemu čtyř litrů, motor známý již z předchozí 911 Speedster. U „běžné“ 911 GT3 poskytne výkon přes 500 koní (368 kW), Rennsport pak bude mít ještě o nějakých 20 koní více.

Nabídka převodovek možná některé fanoušky zklame, Porsche ale nabídnutí výhradně osmistupňového PDK vysvětluje zacílením vozu. 911 GT3 RS má být zaměřeno na dosažení co nejlepšího času na závodních okruzích, což s manuálem už dnes není možné, kvůli superrychlému řazení automatu. I proto 911 GT3 RS s manuální převodovkou nabídnuto nebude, na rozdíl od výchozí 911 GT3, u níž by k dispozici být měla.

Kdy se však nové Porsche 911 GT3 RS oficiálně představí světu, není v tuto chvíli jasné. Odhadujeme však rok 2022. Příští rok by totiž měl patřit výchozí 911 GT3, a tak je logické, že ještě ostřejší náčiní dorazí až poté, jak ostatně bývá zvykem.

David Bureš
Diskuze (37)

Doporučujeme

Avatar - Emel
26. 8. 2020 14:09
Re: ONE AMG
Může být, já se spokojím s T50
Avatar - Emel
26. 8. 2020 12:02
Re: Maximální nepochopení GT3
Intuitivně souhlasím, ale... F1 má jeden velký strašák a to jsou příliš velké rozdíly mezi auty, mimo jiné dané velkými rozdíly v rozpočtech týmů. Podobné uvolnění by mohlo vést k tomu, že velké týmy by paralelně vyvíjeli hybridy i turba, zatímco malé by prostě museli na něco vsadit... a pokud by vsadily špatně, tak by prostě měly po zbytek sezony smůlu.
Avatar - white label
26. 8. 2020 11:27
Re: Maximální nepochopení GT3
Ano, pro pocit užívání si sportovní jízdy je hmotnost naprosto zásadní. Raději méně hmotnosti i výkonu, než naopak.
Walter R.:
"Hmotnost je to nejdůležitější u sportovního auta. Nepotřebuji 600 koní, ale 940 kg a 300 koní, to je fantastická kombinace."
Avatar - Londonbridge
26. 8. 2020 11:17
Re: ONE AMG
:-! Uz testuju maskovaneho na Nurb.okruhu, malo to velke opozdenie ale ide to do production, F1 na cestach pre tych par vyvolenych co su za velkou vodov . V 2021 mozes objednat.... :yes:
Avatar - white label
26. 8. 2020 11:13
Re: GT3 (RS)
Pořád je to auto, které můžeš legálně řídit na veřejných komunikacích. A ten čas co máš u Aventadoru nezajela standardní verze Aventadoru, nýbrž verze SVJ, která také vznikla především za účelem překonat rekord Porsche na NS.