Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Rocks-e: Nepřímý nástupce někdejší Agily je opravdu jen autíčko do města

David Bureš
Diskuze (18)

Opel byl v minulosti zastoupen v segmentu miniaut takovými modely jako Agila, Adam nebo Karl, který se u nás však nenabízel. Dnes už takové auto neprodává, míří však ještě o třídu níž.

Segment miniaut to má v poslední době značně nahnuté. I kvůli stále přísnějším normám se automobilkám přestávají takové modely vyplácet - nejsou už o tolik levnější než malé vozy, a tak o ně přestávají mít zájem i zákazníci. Přesto se maličké auto do města některým klientům hodí, a tak výrobci hledají nová řešení. Právě takovým je i nově představený Opel Rocks-e.

To je totiž miniaturní autíčko s délkou jen 2,41 metru homologované jako čtyřkolka - nemusí tedy splňovat veškeré normy jako plnohodnotný automobil. S tím ale zároveň souvisí i technika výhradně přizpůsobená jízdě ve městě, aby vůz splnit náležitosti dané kategorie.

Opel Rocks-e je tak poháněn elektromotorem o výkonu pouhých 6 kW, přičemž jeho maximální rychlost je omezena na 45 km/h. V útrobách dvoumístného vozu s hmotností 471 kg se pak ukrývají maličké baterie s kapacitou 5,5 kWh, které vozu umožní dojet na jedno nabití maximálně 75 kilometrů podle metodiky WLTP. To je další důkaz, že jde opravdu jen o vozítko do města. Navíc díky těmto parametrům mohou Rocks-e ve vybraných zemích řídit i patnáctiletí. Zase však maličký akumulátor lze z domácí zásuvky dobít za 3,5 hodiny.

Prodávat se začne již na podzim tohoto roku, a to na domácím německém trhu. Automobilka však následně počítá i s expanzí na další trhy v roce 2022. U našich západních sousedů bude nabízen online, případně prostřednictvím vybraných dealerů.

Pokud je vám pak Opel Rocks-e povědomý, není to náhoda. Nejde totiž o nic jiného než o bratra Citroënu Ami, který se vyrábí od letošního roku a prodává se ve Francii a dalších vybraných zemích. Opel se jen lehce odlišuje svojí přídí, třeba asymetrické dveře použité pro snížení výrobních nákladů zůstávají zachované.  

Opel Rocks-e je tak dalším důkazem toho, že automobilky se nadále snaží řešit městskou mobilitu. Zdá se však, že v době přísných emisních norem to nepůjde jinak než prostřednictvím takového miniaturního autíčka s elektropohonem. Renault ostatně už od roku 2012 vyrábí podobně koncipované Twizy. Svůj městský mikromobil pak připravuje také Seat, který jej prezentoval v roce 2019 ve formě konceptu Minimo.

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

25. 8. 2021 18:23
Re: Nerozumím tomu omezení rychlosti na 45km/h
:-) Přesně. 90km/h, dojezd 200 (minimálně 150) a ještě by bylo fajn, abych neměl obě nohy v gypsu, když ženská na světlech přede mnou dá omylem místo jedničky zpátečku.
Dítě bych do toho nepustil, leda sousedovic spratka.
Avatar - Barry Lyndon
25. 8. 2021 17:31
Re: Nerozumím tomu omezení rychlosti na 45km/h
Protože na vyšší rychlost už to nemá moc výkon (byť teda netuším, jak rychle se dá rozjet "auto" o výkonu 8 koní, to bychom museli prozkoumat nějaké prospekty tak z roku 1898 :-) ) a hlavně kapacitu baterie (přece jen v 60-70 km/h už se začíná odpor vzduchu projevovat výrazněji a na tu mikrobaterii by to tuplem prd ujelo).
Jako auto pro děti dejme tomu, ale jinak je to fakt nesmysl. Nikdy bych si ani do města nekoupil něco, co nejede alespoň 90 km/h a nezvládne tak "dálnice ve městě" ala Jižní spojka a pod.
25. 8. 2021 14:28
Re: Odpad
Áno. Ale ekvivalent k nezmyslu bude zase iba - nezmysel. Bez ohľadu na pohon. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 14:18
Re: Odpad
Ale jezdí, je to specifická kategorie, tak tohle je ekvivalent pro EV
25. 8. 2021 14:02
Re: Nerozumím tomu omezení rychlosti na 45km/h
A čo majú čo deti robiť na ceste a ešte v "aute" s mizernou pasívnou bezpečnosťou. Naviac s maximálkou 45 km/h je to auto nebezpečné všetkým - okoliu aj samé sebe. Je to niečo ako keď ide invalid na elektrickom vozíku po ceste, lebo na chodník sa nevojde.