Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Fordu věří, že si automobilky našly nové ryto. Prý tak vydělají pořádný balík

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Automobily dnes nabízejí stále schopnější a propracovanější asistenční systémy a technologie, které by mohly automobilky časem velmi efektivně zpeněžit.

Jim Farley, současný šéf automobilky Ford, měl mít podle zahraničních kolegů z CarScoops poměrně zajímavý proslov během nedávné konference 2022 Alliance Bernstein Strategic Decision Conference, který se točil kolem moderních technologií v automobilech. Právě ty by totiž mohly být jednou z cest, kterými chce Ford dosáhnout do roku 2030 příjmů až 20 miliard dolarů.

Jak s odkazem na web FordAuthority uvádějí zámořští kolegové, Farley měl ve svém projevu jasně zmínit, že modrý ovál nehodlá sedět v pozadí, zatímco ostatní automobilky aktivně inovují segment. Ford chce pracovat na inovacích prostřednictvím svých bezdrátových aktualizací Ford Pro a Ford Pro Commercial.

Automobilka by totiž do budoucna mohla zpoplatnit například přístup k službám asistovaného řízení typu BlueCruise nebo ActiveGlide, které řidičům časem ještě výrazněji usnadní práci za volantem. A evidentně v tom vidí obrovský potenciál.

Video se připravuje ...

Myslím si, že jde o nejzajímavější způsob získávání zisků v našem průmyslu od dob Modelu T… Opravdu tomu věřím,“ citují šéfa Fordu zahraniční kolegové. Farley měl přitom evoluci v automobilovém průmyslu přirovnat k evoluci ve světě telefonů, respektive chytrých mobilních telefonů.

Dříve jsme používali naše telefony jen k volání, pak se ale zavedly vestavěné systémy, dostaly sadu senzorů a veškerý software umožnil, aby ta zařízení nebyla používána už jen pro hovory,“ měl uvést Farley. Podobná evoluce by pak měla čekat i automobily, které mohou do budoucna nabídnout software a funkce, za které budou zákazníci ochotně platit. A zřejmě i velké sumy.

Pokud umožníme lidem spát v autě, vrátíme jim 45 minut na jejich cestě, budou moci vyrazit do práce o 45 minut později, nebo mohou jít o 45 minut dříve. Nebude to 5.000 dolarů. Půjde o desítky tisíc dolarů. A tak se chystáme změnit jízdu, stejně jako Apple a všechny společnosti zabývající se chytrými telefony změnily volání. A věřím, že až se to stane, až budeme moci do auta posílat spoustu software a budeme mít skvělé senzory, opravdu změníme zážitek a budeme produktivnější, dojde k velkému růstu příjmů,“ uvedl Farley.

Myšlenka zpoplatnění vybraných služeb, které automobilka může do vozu vzdáleně nahrát, případně je vzdáleně aktivovat, přitom rozhodně není nová a mnohé automobilky už s ní pracují. Zajímavá jsou však očekávání šéfa značky, která vychází z předpokladu, že lidé budou ochotni výrazně si připlatit za svůj ušetřený čas, což platí právě a především pro asistenční systémy.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

16. 6. 2022 13:12
Ďakujem, neprosím
Nech si tie píčiakoviny strčia za klobúk.
15. 6. 2022 06:59
Re: Spát v autě...
No neber to za desítky tisíc dolarů :D :D :D. Dnes v noci spím v aute bezplatne, kým je to zadarmo.
14. 6. 2022 21:05
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Avatar - Midlosek
14. 6. 2022 16:16
Nečekané...
Myslel jsem si, že pomatenci jsou primárně v evropském Fordu, ale koukám, že to bude větší problém :D
Avatar - Stejsn
14. 6. 2022 15:36
Re: To jsem chtěl už davno
Máš naprostou pravdu. Z vlastní zkušenosti jsme do firemního Rapida (2012) chtěli nechat domontovat tempomat a zadní repráky. V autě je příprava na tempomat i na repráky, rádio má menu pro bassy, které nic nedělá. Autorizovaný dealer nám řekl, že tempomat dodělat nelze a ohledně repráků, že by se muselo vyměnit celé rádio za 12 tisíc. Kamarád si koupil Audi A6 (2006) a přesně jak píšeš - dokoupil si páčku za 30 Eur a povolil tempomat diagnostikou.