Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Frankfurt 2011: Novinky na IAA

Diskuze (35)
Za měsíc otevírá své brány frankfurtský autosalon. Na co se těšit v podzimním přívalu automobilových novinek?

Německé automobilky berou domácí půdu jako výzvu k prezentaci maximálního možného počtu novinek. Velká přehlídka automobilů se totiž po dvou letech vrací do Frankfurtu nad Mohanem, poté co loni na podzim hostila autosalon Paříž.

Audi chystá facelift A5 a s ním spojený nový motor 1,8 TFSI. K nepřebernému množství nových variant patří kombi A6 Avant, hybridní A8, R8 GT Spyder a nejspíš i dva superrychlé modely – nové S7 Sportback a třetí generace limuzíny S8. Zatím známou paletu novinek završuje karbonový Urban Concept.

BMW už představilo koncepty i3 a i8, novou M5, kupé řady 6 i novou generaci řady 1. Ve Frankfurtu se ale všechny průběžně prezentované novinky ukážou poprvé na jednom místě. Mnichovská automobilka by ještě mohla překvapit konceptem některého z očekávaných modelů – například 3 GT nebo 1 GT.

Mercedes-Benz má v zásobě nové generace MPV třídy B a SUV třídy M. Paletu by mohla doplnit i nová třída A. Jistotou je představení SLS AMG Roadster a dvou nových variant třídy SLK – dieselového čtyřválce a varianty AMG.

Porsche vsadí vše na novou generaci legendární 911. Volkswagen se zatím novinkami příliš nechlubí, víme jen o sériové podobě miniauta Up!. Opel přiveze novou generaci Zafiry a sportovně střižený hatchback Astra GTC. Ford potvrdil novou generaci Focusu ST, chystá se nejspíš i koncept Mondea a dvě další novinky.

Francouzi jsou zatím na novinky skoupí – potvrzen byl Peugeot 508 RXH s hybridním pohonem a terénním vzhledem, facelift Renaultu Twingo a nový Citroën DS5. Spekuluje se také o malém stylovém Citroënu DS2 a crossoveru Peugeot 2008. Francouzské trio by mohlo přivézt také například novou generaci Renaultu Clio nebo nástupce Peugeotu 207.

Japonské automobilky před dvěma lety ve velkém absentovaly, letos chystají reparát: nový Civic, Yaris, Subaru XV jako zástupce nové generace Imprezy, Suzuki Swift Sport a jako vrchol SUV Mazda CX-5, která v praxi ukáže, jak funguje balíček inovací Skyactiv.

A Korejci? Zde máme zatím jasno s představením nové generace kompaktu i30. Kia by měla přivézt koncept osmiválcového kupé, předpokládá se i představení nové vlajkové lodi K9, nástupce nevyráběného modelu Opirus.

Očekávané novinky pro IAA 2011
Značkanovinky
Alfa Romeo4C
AudiA5 facelift
A6 Avant
A8 Hybrid
R8 Spyder GT
S7 Sportback
S8
Urban Concept
BentleyAzure
BMWM5
6 Coupé
M3 GTS
i3 Concept
i8 Concept
řada 1 (F20)
CitroënDS2
DS5
Ferrari458 Italia Spider
FiatPanda (nová generace)
Fordtříválec 1,0 EcoBoost
Focus ST
studie nového Mondea
HondaCivic (nová generace)
Hyundaii30 (nová generace)
KiaV8 koncept
LexusGS 350 (nová generace)
MazdaCX-5
3 facelift
Mercedes-Benztřída A
třída B
třída M (W166)
SLK 250 CDI
SLK 55 AMG
SLS Roadster
Viano Vision Pearl
MiniCoupé
OpelZafira Tourer
Astra GTC
Insignia 1,4 Turbo
Peugeot2008
508 RXH hybrid
Porsche911 (typ 991)
Cayenne Turbo S
RenaultFrendzy koncept
Twingo facelift
Rolls-RoyceGhost EWB
SEATLeon
SubaruXV
SuzukiSwift Sport
ŠkodaA-Entry
New Small Family
ToyotaYaris
Celica FT-86
VWUp

Diskuze (35)
Avatar - Hammunasakra
16. 8. 2011 22:41
Re: IAA
Mohu-li doporučit, já za NEJ- považuji autosalon ŽENEVSKÝ ;-)
16. 8. 2011 19:31
Re: IAA
Jak vysvětluju výše Kylii, s obsahem jsem byl spokojený, jen ty pavilony a prostředí nám (3 natěšení hošíci) přišlo zanedbané. Ale asi jsem čekal ultramoderní sci-fi mega haly a dnes bych se na to díval jinak. Krom Brna nemám z jinými světovými výstavami zkušenost. Zprostředkovaně z médií vím, že v nejhorším stavu (výstaviště) je zřejmě Detroit.
16. 8. 2011 19:21
Re: IAA
Beru, s chlívem jsem to trošku přehnal. Ale byl jsem tehdy zklamaný, od IAA jsem čekal kulturnější prostředí. Asi jsem měl přehnané očekávání. Ale mé chmury rozehnala nová Fábie (to byla v 99" opravdu mezi malými auty bomba) ;-)
Avatar - white label
16. 8. 2011 18:21
Re: IAA
S tou léčebnu jsem jen tak navázal na narážku Kylie. ;-)
Ve Frankfurtu na IAA jsem byl několikrát, shodou okolností i v tom roce 1999 (a taky dva roky předtím, kdy tam měl premiéru např. Golf IV), ale že by tam byl nějaký chlív rozhodně říct nemůžu.
Celkově bývá IAA Frankfurt na podstatě vyšší úrovni (včetně rozsahu), než třeba ta "sudá" Paříž, kde jsem byl hned o rok později (2000)..., o "Autosalonu" v Brně ani nemluvě, a to ani v dobách jeho největší "slávy"...
Avatar - Hammunasakra
16. 8. 2011 18:04
Re: IAA
To bylo za ten "chlív" (to mi přišlo opravdu "moc", rsp. "mimo" ;-)