Kabriolety na českém trhu (2. díl): Konečně i něco pro masy
Pokračování přehledu otevřených modelů, které si můžete pořídit oficiálně v Česku. Konečně se dostáváme i ke kabrioletům, které nejsou jen pro milionáře.
V prvním článku jsme si představili část kabrioletů, spiderů a roadsterů, z nichž většina patřila spíše do segmentu vyloženě luxusních aut. Tentokrát představíme i dostupnější vozy, na které nepotřebujete miliony.
Jeep Wrangler
Globální terénní legenda je na tom podobně jako konkurence v podobě Fordu Bronco. I wrangler můžete částečně odstrojit, díky čemuž získáte offroad bez střechy. V českém ceníku aktuálně figurují hned dvě verze. Vedle klasického zážehového čtyřválce můžete mít také plug-in hybrid. Ten sice přidává na hmotnosti, okamžitá reakce elektromotoru a jeho síla se ovšem v náročných podmínkách mohou hodit.
Maserati GranCabrio a MC20 Cielo
Italská automobilka bojuje o přežití. Loni celosvětově prodala pouze přes 11 tisíc aut, což je na takhle slavnou značku, navíc zaměřenou na relativně dostupný luxus, ostuda. Přitom Maserati aktuálně nabízí mladé portfolio, které nabízí hned dva vozy se stahovací střechou.

Na výlety na francouzskou Riviéru bude vhodnější krásné Maserati GranCabrio s šestiválcovým motorem o výkonu 490 či 550 koní (Trofeo), přičemž nadšenci do elektromobility mohou sáhnout i po lokálně bezemisní modelu s přídomkem Folgore. Supersportovní roadster MC20 Cielo s šestiválcem uprostřed zase zaujme především nadšence do rychlé jízdy.
Mazda MX-5
Nejprodávanější roadster historie i kvůli emisím přišel v Evropě o vrcholný dvoulitrový čtyřválec, zájemci si proto musejí vystačit se skromnou patnáctistovkou o výkonu 97 kilowattů. Obě karosářské verze, tedy tradiční provedení s plátnem i model s pevnou střechou, v nabídce zůstávají. S ohledem na hmotnost okolo jedné tuny není ztráta silnějšího agregátu tolik bolestná. Velkou dávku zábavy totiž dokáže poskytnout i základní model. Navíc Mazda MX-5 baví i v nízkých rychlostech, kde síla není tolik potřebná.
Mercedes-Benz CLE
Univerzální náhrada za kupé a kabriolet tříd C a E je v Česku dostupná s širokým spektrem pohonů. Komu stačí základní dvoulitr (CLE 180), může mít otevřený mercedes za 1.629.870 Kč. Na opačném konci stojí vrcholné provedení AMG CLE 53 s výkonem 330 kilowattů (dalších sedmnáct přidává mild-hybrid) a pohonem všech kol, který na stovku zrychlí už za 4,4 sekundy. I když ke kabrioletům moc nepatří, je k dispozici také diesel (220 d).

Mercedes-AMG SL
Ikonický roadster s třícípou hvězdou ve znaku měla v aktuální generaci vůbec poprvé na starost divize AMG. Automobilka ze Stuttgartu svůj model SL osadila přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 310 kilowattů, kterému sekundují hned tři osmiválce s výkony 350 (SL 55), 430 (SL 63) a 450 kilowattů (SL 63 E Performance). Poslední zmíněná verze je zkombinována s elektromotorem, systémový výkon proto dosahuje ohromných 600 kilowattů neboli 816 koní. Není divu, že z 0 na 100 km/h je už za 2,9 sekundy. A komu by nestačilo ani tohle, může zvolit kýčovitý Mercedes-Maybach SL 680 s osmiválcem 4.0 s 430 kW a cenou přes 6,5 milionu korun.
MG Cyberster
Kabriolet z Číny? A ještě k tomu pouze na elektřinu? Ano, i takový model v Česku seženete. Navíc se jedná o novinku, jejíž cenu známe teprve tři měsíce. MG Cyberster tuzemské zastoupení nabízí hned ve dvou verzích. Základní zadokolka má 250 kW, čtyřkolka dává dokonce 375 kilowattů. Ceny přitom začínají relativně nízko (minimálně s ohledem na výkon). Nejlevněji čínský roadster totiž pořídíte od 1.639.000 Kč.
Mini Cabrio
Britské retro patří mezi nejúspěšnější reinkarnované výrobce aut historie. I když se v současné době nabídka opírá i o velké modely v čele s SUV Countryman, marketingovým tahákem je primárně třídveřová verze, jíž tradičně nechybí provedení s plátěnou stahovací střechou. I když na producírování stačí základní model C (120 kW), milovníci rychlejší jízdy sáhnou raději po Cooperu se 150 kilowatty, případně po nejostřejším JCW s výkonem 170 kW.

Morgan
Malosériový výrobce z Velké Británie má v Česku oficiální zastoupení, roadstery s výrazně retro nádechem proto nemusíte shánět pokoutně někde v zahraničí. Nejčerstvější novinkou je model Supersport s šestiválcovým třílitrovým motorem z BMW. V nabídce ovšem najdete i menší, slabší a levnější Morgan Plus 4, zapomenout nesmíme ani na žíznivou tříkolku Super 3.
Porsche 718 Spyder RS
Nejmenším porsche v nabídce pomalu zvoní umíráček. V případě otevřeného modelu Boxster je proto k dispozici pouze ostrá varianta Spyder RS s atmosférickým čtyřlitrovým šestiválcem o výkonu 368 kW, která startuje na částce 4,2 milionu korun. Jedná se ovšem o vynikající investiční příležitost, nástupce řady 718 má totiž dostat elektrický pohon, byť s ohledem na slabší dynamiku růstu se dá očekávat i návrat spalovacích motorů.

Porsche 911
Větší a slavnější sourozenec má pro milovníky stahovacích střech hned dvě možnosti. Koupit si totiž můžete klasický kabriolet, ale také targu, která odkryje pouze část přímo nad hlavou, zadní okno a sloupky B zůstanou na místě. Po loňské modernizaci, která mimo jiné přinesla i hybridní pohon, je nabídka otevřených modelů zatím lehce omezená, končí totiž verzí GTS.
Volkswagen T-Roc
Ačkoliv se Volkswagen v posledních letech soustředí výhradně na masové modely, v jeho portfoliu najdeme i velmi zajímavý kabriolet, který nevychází z konvenčního modely, nýbrž z velmi oblíbeného crossoveru. Volskwagen T-Roc si navzdory nízkým prodejům duchovních předchůdců v podobě Nissanu Murano CrossCabriolet a Range Roveru Evoque Cabrio vede mnohem lépe a patří k nejoblíbenějším takovým modelům v Evropě. Dostupných kabrioletů totiž už moc nezůstalo…
Zdroj: Autorský článek | Zdroj videí: Maserati, Mercedes-Benz, Mini, Porsche