Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot e-208 dostal lepší techniku. Má vyšší výkon a dojezd až 400 km

Filip Melich
Diskuze (27)

Francouzská automobilka Peugeot šlape do elektromobility a krátce po odhalení elektrického provedení modelu 308 představuje modernizovanou e-208. Nabídne vyšší výkon a delší dojezd.

Peugeot pokračuje v elektrifikační ofenzivě a po plně elektrickém provedení modelu 308 představuje již druhé vylepšení techniky pro menší e-208. Staví na vylepšeních z loňského roku a přidává novinky, se kterými se představil Peugeot e-308.

První čistě elektrické provedení Peugeotu 208 se představilo zároveň se současnou generací modelu. Nabídlo 50kWh baterii (užitečná kapacita je 45 kWh), výkon 100 kW (136 k), točivý moment 260 Nm, dojezd až 340 kilometrů na jedno nabití a možnost rychlonabíječkou baterii dobít z 20 na 80 % za 30 minut. V testu vozu jsme kritizovali jeho krátký reálný dojezd a vysokou spotřebu - právě na tyto oblasti se značka rozhodla zaměřit v průběžných modernizacích.

Technické osvěžení v roce 2021 přineslo prodloužení oficiálně udávaného dojezdu o 22 kilometrů na jedno nabití. Zlepšení se měl dočkat i reálný dojezd, a to i za teplot v okolí 0°C. Mezi novinky loňského roku patří úspornější pneumatiky třídy A+, upravený převodový poměr a tepelné čerpadlo, které ve spojení s čidlem vlhkosti umístěným v horní části čelního skla maximalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující a tím zachovat větší množství energie v baterii.

Co přináší aktuální modernizace? Především nový elektromotor, který se poprvé představil v elektrickém provedení modelu 308. Maximální výkon Peugeotu e-208 díky tomu poskočí ze 100 kW (136 k) na 115 kW (156 k). Maximum točivého momentu zůstává na současné hodnotě 260 Nm. Oproti stávajícímu elektromotoru má nová pohonná jednotka nižší průměrnou spotřebu elektřiny (12 kWh/100 km) a vyšší účinnost.

Video se připravuje ...

Kromě nového elektromotoru bude Peugeot e-208 vybaven novou 400V baterií s kapacitou 51 kWh, z čehož využitelná kapacita činí 48,1 kWh. Provedené úpravy přináší nejen vyšší výkon, ale také delší dojezd na jedno nabití, konkrétně o 38 kilometrů. Nově elektromobil dle metodiky WLTP ujede 400 kilometrů. Standardně je dodávána palubní nabíječka pro nabíjení jednofázovým proudem o maximálním výkonu 7,4 kW.

Za příplatek bude dostupné řešení pro nabíjení třífázovým proudem až do výkonu 11 kW. Peugeot e-208 podporuje také rychlonabíjení, a to výkonem až 100 kW. Nabití z 20 na 80 % kapacity baterie bude otázkou necelých 25 minut, což představuje zhruba pětiminutové zlepšení. Ve výbavě modelu dále zůstává trojice jízdních režimů (Eco, Normal, Sport) a možnost na voliči převodovky zapnout režim Brake, který zvýší úroveň rekuperace energie.

Upravený Peugeot e-208 přijde na trh v průběhu příštího roku, přičemž přesné datum a české ceny bychom se teprve měli dozvědět. Stávající verzi malého elektromobilu u nás v základní výbavě e-Allure pořídíte za 885.000 Kč. Vrcholné provedení e-GT Pack startuje na ceně 995.000 Kč.

Filip Melich
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - Roland Von Wagen
30. 9. 2022 19:59
Re: To je smutná realita
Taky si mě mohl setřít tím, že bys napsal EV model od pežotu, který lidi berou téměř z pásu.
30. 9. 2022 19:34
Re: To je smutná realita
Od niekoho tvojho formátu som inú ako hlúpu otázku vlastne ani nečakal.
Avatar - Roland Von Wagen
30. 9. 2022 13:40
Re: To je smutná realita
Takže elektrickou dvěstěosmičku berou lidi přímo z pásu?
30. 9. 2022 12:45
Re: To je smutná realita
Matematika není tvoje silná stránka co? Benzínový Allure s automatem už je dnes neseženeš do 500 tisíc. A to je tam jen 100k motor. Tedy rozdíl necelých 400 tisíc na novém autě.
30. 9. 2022 12:31
Re: Počkejme si na ceny příští rok
snad zadna evropska automobillka nema vlastni fabriku na baterky
jen koncern VW bude mit do 2030 6 takovyhle fabrik s celkovou kapacitou 240GWh aku rocne, tedy pro nejaky 3-4mil aut
se zprovoznavanim tehle barik pujde cena dolu a parametry samozrejme nahoru
asi malokdo z nas tusi, co se dnes kuchti v laboratorich