Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Připomeňte si koncepty značky Škoda pro autosalon v Ženevě za posledních 20 let

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 3. 2020 • 00:09
213
4
Zobrazit náhledy (213)
Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Klement Škoda Klement Škoda Klement Škoda Klement Škoda Klement Škoda Klement Škoda Klement Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda VisionS Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision C Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Vision D Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor Škoda Tudor

Škoda pro autosalon v Ženevě připravila za posledních 20 let pěknou řadu konceptů. Prohlédněte si je v obrovské galerii.

Škoda za uplynulých 20 let návštěvníkům autosalonu v Ženevě představila koncepty, jejichž prostřednictvím odhalovala svou blízkou budoucnost nebo jen prezentovala schopnosti svých designérů. Zavzpomínejte na ně od těch nejmladších z loňského roku až po ty nejstarší z prvních let 21. století.

Škoda Vision iV je podle automobilky konkrétním pohledem na budoucí elektromobily z Mladé Boleslavi. Koncept, jehož výstavní premiéra se odehrála v Ženevě v roce 2019, představuje 4665 mm dlouhý, 1926 mm široký a 1613 mm vysoký crossover s karoserií kupé, který je postaven na platformě MEB, speciálně vyvinuté pro použití v elektromobilech.

Dvojice elektromotorů (jeden u přední, druhý u zadní nápravy) poskytuje systémový výkon 225 kW. Škoda Vision iV zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Maximální rychlost je zde omezena na 180 km/h. Lithium-iontové baterie s kapacitou 83 kWh umožňují dojezd až kolem 500 km podle metodiky WLTP. Na 80 % kapacity je pak lze nabít za 30 minut.

Škoda Klement měla premiéru v Ženevě v roce 2019 jako koncept jednostopého vozidla pro takzvanou udržitelnou mikromobilitu ve městě. Na první pohled působí jako moderní jízdní kolo. Namísto pedálů s řetězem pohánějícím zadní kolo má však tento koncept v náboji kola integrovaný elektromotor s výkonem 4 kW, umožňující dosažení nejvyšší rychlosti 45 km/h.

Napájení elektromotoru je řešeno ze dvou lithium-iontových baterií, každá s 52 články. Jejich celková kapacita činí 1250 Wh. Výrobce udává normovaný dojezd vozidla 62 km. Baterie je možné nabíjet ze zásuvky 230V/50 Hz, přičemž je lze z vozidla vyjmout. Současně se ale nabíjejí také rekuperací při brzdění vozidla. Hmotnost stroje činí 25 kg.

Škoda Vision X se jako předobraz modelové řady Kamiq představila během autosalonu v Ženevě v roce 2018. Koncept s rozvorem náprav 2645 mm a celkovou délkou 4255 mm tehdy mimo jiné zaujal zářivě zeleným lakem karoserie.  Automobilka je pojmenovala FlexGreen a uvedla, že má 19 vrstev.

Unikátní je hybridní pohon, Vision X totiž kombinuje zážehový čtyřválec 1.5 G-TEC o výkonu 96 kW a 250 N.m, který je upraven pro spalování stlačeného zemního plynu. Pohon zadních kol zajistil elektromotor o výkonu 20 kW a točivém momentu 70 N.m, který pomáhá hlavně při rozjezdu. Mezi předními a zadními koly není mechanická vazba, což znamená, že Vision X umí být předokolka, zadokolka či čtyřkolka při zapojení obou pohonů.

Škoda VisionS se ve světové výstavní premiéře představila na autosalonu v Ženevě v roce 2016 a odhalilo podobu modelu Kodiaq. Koncept velkého SUV s celkovou délkou 4700 mm, šířkou 1910 mm a výškou 1680 mm byl postaven na platformě MQB s rozvorem 2790 mm.

Pohon konceptu tvoří čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 115 kW a 250 N.m, který podporuje elektromotor s výkonem 40 kW a 250 N.m, zatímco kola zadní nápravy roztáčí elektromotor s 85 kW a 270 N.m. Systémový výkon dosahuje 165 kW. Škoda VisionS akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h.

Škoda Vision C při své premiéře během autosalonu v Ženevě roku 2014 poodhalila podobu nové generace modelu Superb. Při představení tento koncept upoutal pozornost především svým designem. Přitažlivě zapůsobilo střídání měkkých, lehce konturovaných, konkávních a konvexních ploch a ostrých, přesných linií. Příď působí sebevědomě a dynamicky zároveň, záď dostala radikální zakončení.

Pod kapotou studie Vision C se skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 81 kW, který je konstruován pro spalování CNG i benzinu. Tenhle turbomotor při provozu na zemní plyn spotřebuje pouze 3,4 kg, respektive 5,1 m3 zemního plynu na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 91 g/km.

Škoda Vision D představuje pětidveřový liftback, jehož karoserii charakterizují velmi čisté linie. Při představení tohoto konceptu bylo uvedeno, že má působit především svým vzhledem a nepředstavuje konkrétní budoucí sériový model, ale realita byla poněkud odlišná.

Škoda Vision D se nakonec stala ochutnávkou vzhledu modelu Octavia generace s interním kódem 5E. Do sériové výroby totiž právě díky tomuto modelu zamířila řada linií i detailů od řešení masky chladiče až po provedení koncových svítilen, jimiž se při své premiéře na autosalonu v Ženevě roku 2011 pyšnil koncept sněhobílého hatchbacku.

Škoda Yeti se veřejnosti poprvé představila v podobě konceptu na autosalonu v Ženevě v roce 2005. V souvislosti s originálně tvarovaným SUV bylo tehdy zmiňováno, že navazuje na studii Roomster z roku 2003. Na původní světle modrý ženevský koncept Škoda Yeti navazoval oranžový pick-up pro autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem a sériový model Yeti byl představen v roce 2009.

Koncept při své premiéře vedle vlastního vzhledu zaujal i řadou praktických řešení. Mezi nejzajímavější z nich patřil jediný přední stěrač, v klidové poloze schovaný v pravém A-sloupku a vedený dvěma paralelními kolejkami v pravolevém směru. Nápadité bylo i dělené zadní víko, jehož spodní část je dvouvrstvá, umožňující samostatné sklopení vnější části a její použití např. jako nosiče na kolo.

Škoda Tudor se zařadila mezi nejatraktivnější premiéry autosalonu v Ženevě roku 2002. Designéři vozu vetknuli zajímavý profil s netradičně zkoseným zadním bočním oknem a masivním zadním sloupkem. Záď s prvky tehdejší Octavie a Superbu oživil na víku zavazadelníku honosný nápis Tudor. Zpracování konceptu bylo blízké sérii, ale do výroby tento vůz nezamířil.

Pod kapotou pracoval vidlicový šestiválec o objemu 2,8 litru z první generace modelu Superb, který byl naladěn na 142 kW a 280 N.m. Díky němu mělo plně funkční kupé akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,9 sekund a jet nejvýše rychlostí 237 km/h. Ve srovnání se sériovým sedanem se Tudor lišil sníženým podvozkem a sportovním naladěním odpružení.

Foto: Škoda Auto, Auto.cz

Související články

Témata
2. 3. 2020 12:38
Re: Škoda
Uz je 1. april?
Avatar - Ada je zase tady
2. 3. 2020 11:19
Re: Škoda
Stačilo by, kdyby do Cíga dali diesel. Lidi by jim utrhali ruce...

Jinak ta žlutá bestie na obrázku je opravdu odporná :no:
Avatar - Avanti
2. 3. 2020 09:59
Škoda
Síce tu nie je, ale mne osobne sa najviac páčil koncept od Škody - Škoda Ahoj!
Ak by jej dali 5 dverí, mohlo to byť perfektné auto do mesta tak ako Panda..
Avatar - kaa
2. 3. 2020 08:43
Dva koncepty.
Yeti a Vision D, tak to mě padala brada. Ovšem nástup do seriové výroby bylo pro mě obrovské zklamání.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku