Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault počítá s koncem MPV Scénic. Populární jméno ale z nabídky zmizet nemusí

David Bureš
Diskuze (11)

Kompaktní MPV Scénic rozšířilo nabídku značky Renault v roce 1996, tehdy ještě jako součást řady Mégane. Po 25 letech na trhu se blíží jeho konec.

Úpadek MPV pokračuje. Stále více značek segment klasických velkoprostorových aut opouští. Zákazníci často přesedají do stylovějších SUV, případně do praktičtějších osobních dodávek, které se díky svému přibližování osobním autům stávají jejich plnohodnotnou náhradou. Blíží se tak konec i jednoho tradičního modelu, Renaultu Scénic.

Právě o konci Renaultu Scénic se spekuluje už delší dobu, o této možnosti se mluvilo už před loňským nástupem Lucy de Mea do čela francouzského výrobce. A právě aktuální šéf Renaultu tento krok nyní nepřímo potvrdil.

„Jako všechno hezké v životě jednou končí, a tak po více než dvacetiletém cyklu se přesuneme jinam,“ prohlásil generální ředitel Renaultu v rozhovoru pro francouzský magazín Caradisiac. Vysvětluje, že zatímco segment klasických MPV v Evropě každý rok klesá, třeba prodeje SUV rostou.

Právě SUV jsou pro de Mea prioritou, protože podle šéfa značky v této kategorii Renault zatím neumí dostatečně zaujmout. Proto se chystají rozsáhlé změny, letos obohatilo nabídku SUV kupé Arkana. V roce 2022 dorazí druhá generace Kadjaru, která má oslovit zákazníky více než předchůdce. Následovat má i sedmimístný model jako náhrada za Koleos a nové SUV-kupé, větší než kompaktní Arkana. Počítá se rovněž s dvěma elektrickými modely, sériovou verzí Méganu eVision a dalším, blíže nespecifikovaným vozem segmentu C.

I přes změny v nabídce to však nemusí znamenat konec jména Scénic v portfoliu francouzské značky. „Pokud velice lpíte na jméně Scénic, nemyslím tím, že ho musíme nutně opustit,“ říká de Meo. I to naznačuje, že by název Scénic mohl užít nějaký nový model. Proč ne třeba elektromobil segmentu C avizovaný pro rok 2023? A nebo nějaká nepřímá náhrada současného MPV? Nechme se překvapit...

Renault Scénic na trh dorazil v roce 1996, tehdy jako Mégane Scénic, protože byl součástí modelové řady první generace Méganu. Tehdy šlo o propagátora kategorie kompaktních MPV. V rámci faceliftu z roku 1999 už auto známe výhradně jako Scénic, což mu zůstalo také u dalších generací.

Od roku 2016 je v prodeji čtvrtá generace Scénicu, od té druhé je k dispozici také prodloužené provedení Grand Scénic. Právě současná generace už reagovala na trend doby a opticky se přiblížila módním crossoverům. Ani to však na udržení zájmu nestačilo. Na českém trhu se tak aktuálně prodává jen Grand Scénic, funkce výchozí verze převzalo obdobně velké SUV Captur.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

29. 4. 2021 09:13
Re: Současný Scénik...
To ti tedy vůbec nedivím. :-)
29. 4. 2021 08:29
Re: Současný Scénik...
Renault s poslední generací Scenicu promarnil příležitost. Udělal podle mě krásný design, trochu evokuje moderní SUV, jenže autu násilně narval 20’ kola a nedal mu slušný benzinový motor. 1.2TCe byl prostě průser a k celkem velkému Scenicu se nehodí. Taky jsem ho zvažoval, ale tahle kombinace mě naprosto odradila 😉
Avatar - xxc
28. 4. 2021 17:44
Re: Současný Scénik...
Súčasný Scenic vyzerá krásne, ale to je možno aj všetko. Budú to musieť premenovať ako Talisman, lebo kto súčasný Scenic mal, ďalší by si už nekúpil :-)
28. 4. 2021 16:30
Re: Nic prekvapive
Kde vidíš vajco? Pozeráš sa do zrkadla? :D Vizuálne je GrandScenic podarené auto. Na čo dopláca, je ústup od priestoru a variability v prospech štýlu SUV a vzhľadu. OD MPV sa priestor a variabilita očakáva akosi automaticky a v tomto smere Renault očakávania mnohých potenciálnych zákazníkov sklamal. U MPV je štýl až na konci záujmu.
28. 4. 2021 15:38
Současný Scénik...
... s křečovitě zvětšenými koly vždy vypadal divně a jeho odchod z nabídky Renaultu zarmoutí asi málokoho. :-)