Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Maverick za rohem. Napjatě očekávaný pick-up se představí už příští týden

David Bureš
Diskuze (1)

Americkou nabídku pick-upů značky Ford rozšíří zatím dosud nejmenší model. Pod Ranger se usadí kompaktní Maverick.

Ford je na americkém trhu legendou v oblasti pick-upů, vždyť jeho model F-150 je desítky let vůbec nejprodávanějším automobilem v USA. Jenže zároveň je Ford na americkém trhu silně zastoupen vlastně jen v oblasti velkých „full-size pick-upů“. To se však mění, v roce 2019 se vrátil do nabídky středně velký model, v podobě také u nás známého Raptoru, a nyní se rýsuje ještě menší model.

Jmenuje se Ford Maverick a jeho přípravy byly dlouhé měsíce veřejným tajemstvím. Až nyní však automobilka oficiálně přiznala jeho blížící se premiéru. A k odhalení Mavericku dojde opravdu již brzy, představení je naplánováno už na úterý 8. června.

Video se připravuje ...

Bližší informace však Ford zatím nezveřejnil. Z dřívějších informací nicméně vyplývá, že Maverick bude dosud nejmenší pick-up v americké nabídce značky. Kompaktní model bude menší a levnější než středně velký Ranger, proti němuž se zásadně odliší svoji konstrukcí. Zatímco Ranger je typický pick-up s rámovou konstrukcí, Maverick využije samonosnou karoserii s nezávislým zavěšením vzadu.

Maverick totiž nemá být primárně pracovní nástroj, ale spíše stylovka pro volný čas. Zacílen tak má být na vozy typu Honda Ridgeline nebo připravovaný Hyundai Santa Cruz, které rovněž nepoužívají rámovou konstrukci.

Automobil podle zákulisních zpráv využije stejný technický základ jako SUV Bronco Sport, po jehož boku se má vyrábět v mexickém závodě Hermosillo. S ním patrně bude sdílet také přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 EcoBoost (183 kW). Vyloučen pak není ani příchod tříválce 1.5 EcoBoost u základní verze.

Ford Maverick se na domácím americkém trhu začne prodávat ještě před koncem roku, jeho příchod do Evropy je však značně nejistý. Jméno Maverick přitom není pro Ford novinkou. V Evropě ho na začátku tisíciletí používal někdejší předchůdce Kugy, sdílející techniku s Mazdou Tribute. V sedmdesátých letech pak toto označení nesl kompaktní sedan.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme