Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Camry naživo: Výkonnější i účinnější hybrid a modernější design

Lukáš Volšický
Diskuze (144)

Ve Varšavě se poprvé v Evropě ukázala nová devátá generace globálně úspěšného sedanu Toyota Camry. Na jednu z nejžhavějších novinek značky posledních měsíců jsme se vyrazili podívat naživo.

Nová Toyota Camry už brzy přijede do Evropy. Japonská značka jednu z nejnovějších novinek poprvé odhalila už v listopadu a dnes nám ji v polské Varšavě poprvé ukázala naživo. Nová generace populárního sedanu je velkou evolucí odcházejícího modelu a představuje vylepšený design i inovovanou techniku. Nejvýznamnější novinkou devátého pokračování je nejmodernější pátá generace hybridního pohonu.

Nejnovější devátá generace globálně úspěšného sedanu přijíždí na svět na modernizované platformě TNGA-K, kterou Toyota přepracovala pro ještě dynamičtější a komfortnější jízdní schopnosti. Než se však dostaneme k technice, pojďme se seznámit s novým designem. Ten viditelně vychází z předchůdce a velkou novinkou je přední část inspirovaná hlavou kladivouna. Hlavní novinkou jsou přední světlomety zakládající na nejnovějším designovém jazyce značky.

O novější vzhled Toyoty Camry se zasloužili návrháři designového studia CALTY z Kalifornie, aby vytvořili sofistikovanější design se sportovnějším charakterem. Miniaturním detailem, jakého si snad ani nemůžete všimnout, je nová nižší pozice předních stěračů pro lepší aerodynamiku oproti předcházejícímu modelu. Novinka je navíc o 35 milimetrů delší. Rozvor je stejný, přičemž přední převis je delší o 30 milimetrů, zadní pak o 5 milimetrů.

Video se připravuje ...

Výrazných novinek si současně můžeme všimnout v modernější kabině – nová generace přijíždí s 12,3“ plně digitálním individualizovatelným přístrojovým štítem, přičemž standardem modelu je 7“ displej TFT. Standardem deváté Toyoty Camry je také nejnovější multimediální systém Toyota Smart Connect s 12,3“ dotykovým displejem a hlasovým ovládáním pro komfortní funkce. 

K dispozici je i kvalitní audiosystém JBL nebo vylepšený paket Smart Connect+ s dalšími vlastnostmi a funkcemi. Toyota jej standardně vybavila moderní konektivitou služeb Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátovou nabíječkou telefonů a pěti nabíjecími USB porty. Softwarové aktualizace zajišťuje vzdálený přístup, tzv. over-the-air.

Devátá Toyota Camry se představuje s novou pátou generací hybridního pohonu. Toyota ji vybavila novým bipolárním lithium-ion akumulátorem pro vyšší výkon i lepší odezvu. Současně má upravenou elektrickou část pohonu, převodovku a střídač pro dosažení nižších vnitřních ztrát, snížení hmotnosti i zmenšení rozměrů.

S hybridním 2,5litrovým čtyřválcem má o šest procent vyšší výkon a dosahuje maximálních 170 kW (231 koní). Inženýři Toyoty zároveň dosáhli nižší produkce emisí CO2 i spotřeby paliva. Nová Camry stále čeká na konečnou homologaci, ale Toyota udává produkci 117 g/km CO2 a spotřebu benzinu 5,1/100 km v cyklu WLTP.

Technikům se povedlo dosáhnout i lineárnější akcelerace a intenzivnější odezvy pohonu. Nově Camry zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy (je o 0,4 sekundy rychlejší než předchůdce) a při konstantní jízdě pracuje s nižšími otáčkami motoru. Toyota také slibuje vyšší jízdní komfort i sportovnější jízdní vlastnosti díky přepracovanému podvozku s vyspělejšímu tlumiči, vzpěrami McPherson vpředu a dvojitými lichoběžníky vzadu.

Nová Toyota Camry se tak představuje s nejsilnější evolucí nejmodernějšího hybridu značky. Tuzemské zastoupení zahájí český předprodej u letos v dubnu a prvních aut na našich silnicích se dočkáme už koncem léta. Minulá generace vyráběná v letech 2019 až 2023 se v Evropě prodala v počtu přibližně 18.500 kusů.

Lukáš Volšický
Diskuze (144)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
1. 2. 2024 17:56
Re: Recyklacia starej techniky v umierajucom modeli
A tu smotanu bude stale viac a viac posielat CATL a LG za baterie :-)
Avatar - Loptos
1. 2. 2024 12:01
Re: Nechapem fnukanie na combi
Predne koleso samozrejme musi ist dole, potom deka a na to sa da rovnako aj druhe kolo. Jasne, nie je to za 30sekund ako hodit to do kombika a vyrazit, ale chce to par minut to tam naskladat (co je pri dlhej ceste na dovolenku prijatelne)
Keby som kolo mal vozit denne tak ma v sedane porazi.

Na druhu stranu zvysnych 49 tyzdnov, kedy kola nenosim, je to v pohode a este sa mi nestalo ze by sme sa nevosli do auta
1. 2. 2024 11:02
Re: Nechapem fnukanie na combi
Ehm... Děti?

Kombi prostě je v Evropě velmi žádaná varianta. Někdo ji prostě potřebuje/využije a pokud u daného modelu není, zákazník jde jinam... Tak to prostě je.

Ps.: Být s MT (benzín) a v kombíku, jak kdysi slibovali, mám již několik let AR Giulia. Nemám...
Avatar - Mokrous
31. 1. 2024 20:32
Re: Nechapem fnukanie na combi
Taky si říkám, že to bude chtít nejspíš solidní rozborku.
My s kombíkama to tam prostě hodíme s rozběhem. :-!
A ještě líp jsou na tom Multivani a spol. Ale to už je na mě zase moc veliký a neohrabaný a užraný atd... Zkrátka to nevyužiju.
Avatar - Mokrous
31. 1. 2024 20:30
Re: Nechapem fnukanie na combi
:D :D :D