Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan 400 Z do Evropy nezamíří. Nejen kvůli emisím

David Bureš
Diskuze (24)

Nissan má špatnou zprávu pro všechny evropské milovníky sportovních automobilů. Nové "zetko" v Evropě oficiálně nepořídíme.

Značka Nissan se v posledních letech prezentuje primárně jako výrobce SUV a crossoverů, léta je ale oceňována také pro své sportovní automobily. Na trh nyní míří nová generace „zetka“, která se světu loni představila ve formě konceptu Nissan Z Proto. Evropští fanoušci se ale sportovního kupé nedočkají.

Tvrdí to alespoň obvykle dobře informovaný německý server Automobilwoche, a to na základě informací od zdroje obeznámeného se situací. „Kvůli klesajícímu evropskému trhu se sportovními vozy a specifickým emisním předpisům je pro společnost Nissan v Evropě nemožné nasadit obchodní model na produkční verzi nové generace modelu Z,“ cituje server tuto osobu.

Nutno podotknout, že to není až tolik překvapivá zpráva. Už po loňském představení konceptu Z Proto zaznívaly zprávy, že se vůz do Evropy s velkou pravděpodobností nedostane. „V tuto chvíli nemůžeme dostupnost modelu pro evropský trh potvrdit, informací je prozatím velice málo. Více bychom se měli dozvědět v následujících měsících,“ řekli nám tehdy zástupci českého zastoupení. Podobné hlasy se přitom ozývaly i z dalších zemí, jak psala tamější média. Už tehdy přitom Nissan přiznával, že se kvůli emisním normám a nízkým prodejům sporťáků v Evropě uvedení takového auta na starém kontinentu moc nevyplatí.

Evropští zájemci o zetko se tak s největší pravděpodobností budou muset spolehnout na služby neoficiálních importérů a nechat si auto dovézt třeba z USA.

Nový Nissan Z se světu oficiálně představí 17. srpna v New Yorku. Jméno stále není oficiálně potvrzeno, nejčastěji se však zmiňuje označení Nissan 400Z. To by navazovalo na číselnou hierarchii předchozích modelů, stejně jako pravděpodobný výkon, který se má pohybovat okolo hranice 300 kW (respektive cca 400 koní).

O pohon se má pak starat třílitrový vidlicový šestiválec s dvěma turbodmychadly převzatý z Infiniti Q60. zetko přitom nadále bude nabízet šestistupňový manuál, jehož alternativou bude příplatkový automat. Nejčastěji se v tomto směru mluví o devítikvaltu původem od Mercedesu, díky alianční spolupráci s touto značkou.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (24)

Doporučujeme

18. 6. 2021 19:44
Re: Vzkaz z EU...
Ano, přesně nějak tak nyní zelení soudruhi v Bruselu "uvažují"! :-O :-( :no: :no: :no:
18. 6. 2021 19:43
Re: Smutné...
Hele, já fakt nemůžu za to, že pravda je pro zelené euromarxisty a vyznavače elektrodebility "provokativní, urážlivá nebo irelevantní"! :-[]
18. 6. 2021 19:41
Re: Smutné...
Však teď vědci znovu připouští, že to rozhodně není vyloučeno! :-O
17. 6. 2021 22:11
Re: Smutné...
Po přečtení te definice se vcelku divím, že tam není jeho fotka. Sedí to jako ulité.