Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot e-308 dorazí v roce 2023. Na souboj vyzve VW ID.3

David Bureš
Diskuze (15)

Značka Peugeot původně v kompaktní třídě s elektromobilem nepočítala. Doba si ale takové modely žádá, a tak nová 308 dorazí i s čistě elektrickým pohonem.

Peugeot před pár lety razil strategii elektromobilů v segmentu B a plug-in hybridů v segmentu C. Vysvětloval, že čistě elektrický pohon se hodí hlavně pro městská auta, která nepotřebují takový dojezd, zatímco plug-in hybridní pohon je plusem u vozů pro jízdu na delší vzdálenosti. Vývoj techniky jde ale rychle kupředu, a tak Peugeot chystá už i kompaktní elektrovůz.

Odvozen bude od letos představené nové generace Peugeotu 308, a tak dle logiky názvosloví dříve uvedených elektromobilů ponese označení e-308. Produktový ředitel značky Jerôme Micheron přitom přiznává, že čistě elektrická 308 na trh dorazí v roce 2023.

Důvodem je vývoj techniky elektromobilů i rostoucí zájem o ně. „Elektrické verze 208 a 2008 patří mezi nejžádanější auta své kategorie. Jedno z deseti aut je elektrické a tento podíl poroste. Už vidíme rostoucí zájem o elektroauta i v třídě 308,“ vysvětluje Micheron.

Video se připravuje ...

Příchod čistě elektrické 308 umožňuje její technický základ. V útrobách 308 je inovovaná platforma EMP2, která je vedle plug-in hybridního pohonu připravena také pro zástavbu elektropohonu. Stejnou architekturu používá také luxusní kompakt DS 4, ještě letos s ní přijede také nový Opel Astra. Elektrické deriváty se tak očekávají také v jejich případě.

Čistě elektrickému derivátu EMP2 Peugeot říká eVMP. Debutovat má právě v roce 2023, přičemž ji použijí i další vozy segmentu C. K dispozici bude třeba pro třetí generaci Peugeotu 3008.

U eVMP se počítá s bateriemi s kapacitou minimálně 60 kWh a maximálně 100 kWh. Konkrétně na metr rozvoru má kapacita akumulátoru činit až 50 kWh, což v případě největší sady má zajistit dojezd až 650 kilometrů na jedno nabití podle metodiky WLTP. Zároveň umožní zástavbu pohonu všech kol díky dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem až 250 kW.

Takové parametry se zřejmě budou týkat větších modelů. Přesto naznačují, co případně od Peugeotu e-308 očekávat.

Podobně jako je pro Peugeot 308 hlavním rivalem Volkswagen Golf, vyzve e-308 na souboj Volkswagen ID.3. Aktuálně přitom není jasné, zda si zachová stejný design jako výchozí 308 jen s minimálními úpravami. Dosud sice značka razí  strategii, že se elektrické deriváty od těch konvenčních neliší, když ale proti původním plánům uvede elektrovozy i ve větších segmentech, může se měnit i tato strategie.

David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
3. 4. 2021 16:41
Re: Re: To bude hezký souboj.
Na dotykové mobily jsme si zvykli, protože mají mnoho výhod. Jezdit po dálnici 110 km/h mě nikdy nebavilo a bavit nebude. Takže ne, díky, to si radši koupím nějakou solidní ojetinu a dojezdím ji, kromě toho nemám ve zvyku si zvykat na to, že je mi něco zakazováno. To se radši zařídím nějak jinak.
Avatar - xxc
2. 4. 2021 19:21
Re: Re: To bude hezký souboj.
Ano, ale najazdilo za rok 25 000 km a diesel mozno 2 000 km. V pandemii sa vsak velmi necestovalo dialkovo. Pri nejakej 80 kwh baterke by som sa e308ky nebal. Pokial nejazdi denne stovky km po dialnici. Ale casom zakazu a zvykneme si jazdit 110 km/h a robit nabijacie prestavky, rovnako ako sme si zvykli na dotykove mobily a pod.
2. 4. 2021 18:24
Re: Re: To bude hezký souboj.
Tak ještě chybí ta férová cena.
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2021 16:35
Re: Re: To bude hezký souboj.
Ale ty sis to koupil jako druhé nebo třetí auto do města.
Avatar - xxc
2. 4. 2021 12:54
Re: Re: To bude hezký souboj.
Suhlasim, na pravidelne dlhe cesty to velmi vhodne nie je. Pri obcasnych cestach by som sa toho nebal. Len to nabijanie musi byt rychle.