Peugeot e-308 dorazí v roce 2023. Na souboj vyzve VW ID.3
Značka Peugeot původně v kompaktní třídě s elektromobilem nepočítala. Doba si ale takové modely žádá, a tak nová 308 dorazí i s čistě elektrickým pohonem.
Peugeot před pár lety razil strategii elektromobilů v segmentu B a plug-in hybridů v segmentu C. Vysvětloval, že čistě elektrický pohon se hodí hlavně pro městská auta, která nepotřebují takový dojezd, zatímco plug-in hybridní pohon je plusem u vozů pro jízdu na delší vzdálenosti. Vývoj techniky jde ale rychle kupředu, a tak Peugeot chystá už i kompaktní elektrovůz.
Odvozen bude od letos představené nové generace Peugeotu 308, a tak dle logiky názvosloví dříve uvedených elektromobilů ponese označení e-308. Produktový ředitel značky Jerôme Micheron přitom přiznává, že čistě elektrická 308 na trh dorazí v roce 2023.
Důvodem je vývoj techniky elektromobilů i rostoucí zájem o ně. „Elektrické verze 208 a 2008 patří mezi nejžádanější auta své kategorie. Jedno z deseti aut je elektrické a tento podíl poroste. Už vidíme rostoucí zájem o elektroauta i v třídě 308,“ vysvětluje Micheron.
Příchod čistě elektrické 308 umožňuje její technický základ. V útrobách 308 je inovovaná platforma EMP2, která je vedle plug-in hybridního pohonu připravena také pro zástavbu elektropohonu. Stejnou architekturu používá také luxusní kompakt DS 4, ještě letos s ní přijede také nový Opel Astra. Elektrické deriváty se tak očekávají také v jejich případě.
Čistě elektrickému derivátu EMP2 Peugeot říká eVMP. Debutovat má právě v roce 2023, přičemž ji použijí i další vozy segmentu C. K dispozici bude třeba pro třetí generaci Peugeotu 3008.
U eVMP se počítá s bateriemi s kapacitou minimálně 60 kWh a maximálně 100 kWh. Konkrétně na metr rozvoru má kapacita akumulátoru činit až 50 kWh, což v případě největší sady má zajistit dojezd až 650 kilometrů na jedno nabití podle metodiky WLTP. Zároveň umožní zástavbu pohonu všech kol díky dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem až 250 kW.
Takové parametry se zřejmě budou týkat větších modelů. Přesto naznačují, co případně od Peugeotu e-308 očekávat.
Podobně jako je pro Peugeot 308 hlavním rivalem Volkswagen Golf, vyzve e-308 na souboj Volkswagen ID.3. Aktuálně přitom není jasné, zda si zachová stejný design jako výchozí 308 jen s minimálními úpravami. Dosud sice značka razí strategii, že se elektrické deriváty od těch konvenčních neliší, když ale proti původním plánům uvede elektrovozy i ve větších segmentech, může se měnit i tato strategie.