Před rokem jsme začali oživovat české legendy. Která vize se vám líbí nejvíc?
Loni v únoru nás napadlo, že bychom mohli zkusit alespoň virtuálně oživovat české (a československé) automobilové legendy.
A s touto myšlenkou jsme se obrátili na našeho dvorního grafika Honzu Lušovského, který rychle přispěchal s prvním autem. V březnu loňského roku jsme si tak mohli prohlédnout jeho představu moderní Škody 1203. V jeho podání s elektrickým pohonem.
Ještě v březnu pak Honza stihl připravit vizi soudobého kabrioletu Škoda Felicia a nástupce modelů Garde a Rapid. V případě kupé grafik nejprve pracoval se současným designovým jazykem mladoboleslavské automobilky.
V květnu se poprvé dostalo také na Tatru, Honza přišel s představou moderní osobní tatrovky. Jeho limuzína je 5,2 metru dlouhá, má 3,2metrový rozvor a nabízí design inspirovaný zejména Tatrou 603. Zajímavým prvkem jsou protisměrně otevíratelné zadní dveře.
Po tatrovácké limuzíně se Honza vrátil ke Škodě, konkrétně k ikonickému modelu 120, potažmo modelové řadě 742, ale hned další ilustrace zase ukazovaly luxusní Tatru. Tentokrát náš grafik představil svou vizi moderní interpretace prototypu Prezident z poloviny 90. let.
A pak už frčely zase jen škodovky: v září se opět dostalo na Garde, tentokrát ovšem v retro hávu, v říjnu na Favorita v mírně terénní verzi Scout a v listopadu na moderní Roomster. I když se trochu zdráháme zrovna tento model označit jako legendární, jde o výrazné auto, které existovalo v jediné generaci. Proto jsme ho do přehledu zařadili. Honza ve svém návrhu pracoval se současným provedením Volkswagenu Caddy.
Do konce roku jsme stihli ještě Škodu Felicia Fun, hravý pick-up v podání našeho grafika přitom vychází z aktuální Felicie. A zatím poslední oživenou legendou v našem podání je ikonická Škoda 110 Super Sport, díky roli ve filmu známá i jako Ferat.
Ale tím nekončíme. Do podobné práce jako my se totiž loni pustila také přímo automobilka Škoda, respektive designéři z oddělení Škoda Design. Výsledkem je seriál, v němž česká společnost představuje moderní interpretace svých zásadních modelů.
Zatím jich bylo pět. Škoda pochopitelně začala vůbec prvním vozem, který v Mladé Boleslavi vyrobila, tedy modelem Laurin & Klement Voiturette A.
Následovala Škoda Popular Monte Carlo, dále kabriolet Felicia, pak také "dvanáctsettrojka" v obytné verzi a zatím posledním autem je Škoda 130 RS.
Všechny uvedené návrhy - včetně těch škodováckých - si samozřejmě můžete prohlédnout v galerii. A nás ještě zajímá, která vize se vám líbí nejvíc.
- Škoda 1203 iV (Auto.cz)7%
- Škoda Felicia (Auto.cz)31,5%
- Škoda Garde/Rapid (moderní design)3,7%
- Limuzína Tatra5,2%
- Škoda 12012,9%
- Tatra Prezident9,6%
- Škoda Garde (retro design)1,1%
- Škoda Favorit Scout1,8%
- Škoda Roomster7,7%
- Škoda Felicia Fun4,1%
- Škoda Ferat8,1%
- Laurin & Klement Voiturette A0,4%
- Škoda Popular Monte Carlo0,7%
- Škoda Felicia (Škoda Auto)1,1%
- Škoda 1203 (Škoda Auto)3,3%
- Škoda 130 RS1,8%