Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Před rokem jsme začali oživovat české legendy. Která vize se vám líbí nejvíc?

Škoda 1203 iV
Škoda 1203 iV
Škoda 1203 iV
Škoda 1203 iV
53 Fotogalerie
Diskuze (8)

Loni v únoru nás napadlo, že bychom mohli zkusit alespoň virtuálně oživovat české (a československé) automobilové legendy. 

A s touto myšlenkou jsme se obrátili na našeho dvorního grafika Honzu Lušovského, který rychle přispěchal s prvním autem. V březnu loňského roku jsme si tak mohli prohlédnout jeho představu moderní Škody 1203. V jeho podání s elektrickým pohonem. 

Ještě v březnu pak Honza stihl připravit vizi soudobého kabrioletu Škoda Felicia a nástupce modelů Garde a Rapid. V případě kupé grafik nejprve pracoval se současným designovým jazykem mladoboleslavské automobilky. 

V květnu se poprvé dostalo také na Tatru, Honza přišel s představou moderní osobní tatrovky. Jeho limuzína je 5,2 metru dlouhá, má 3,2metrový rozvor a nabízí design inspirovaný zejména Tatrou 603. Zajímavým prvkem jsou protisměrně otevíratelné zadní dveře.

Po tatrovácké limuzíně se Honza vrátil ke Škodě, konkrétně k ikonickému modelu 120, potažmo modelové řadě 742, ale hned další ilustrace zase ukazovaly luxusní Tatru. Tentokrát náš grafik představil svou vizi moderní interpretace prototypu Prezident z poloviny 90. let.

A pak už frčely zase jen škodovky: v září se opět dostalo na Garde, tentokrát ovšem v retro hávu, v říjnu na Favorita v mírně terénní verzi Scout a v listopadu na moderní Roomster. I když se trochu zdráháme zrovna tento model označit jako legendární, jde o výrazné auto, které existovalo v jediné generaci. Proto jsme ho do přehledu zařadili. Honza ve svém návrhu pracoval se současným provedením Volkswagenu Caddy.

Do konce roku jsme stihli ještě Škodu Felicia Fun, hravý pick-up v podání našeho grafika přitom vychází z aktuální Felicie. A zatím poslední oživenou legendou v našem podání je ikonická Škoda 110 Super Sport, díky roli ve filmu známá i jako Ferat.

Ale tím nekončíme. Do podobné práce jako my se totiž loni pustila také přímo automobilka Škoda, respektive designéři z oddělení Škoda Design. Výsledkem je seriál, v němž česká společnost představuje moderní interpretace svých zásadních modelů.

Zatím jich bylo pět. Škoda pochopitelně začala vůbec prvním vozem, který v Mladé Boleslavi vyrobila, tedy modelem Laurin & Klement Voiturette A.

Následovala Škoda Popular Monte Carlo, dále kabriolet Felicia, pak také "dvanáctsettrojka" v obytné verzi a zatím posledním autem je Škoda 130 RS.

Všechny uvedené návrhy - včetně těch škodováckých - si samozřejmě můžete prohlédnout v galerii. A nás ještě zajímá, která vize se vám líbí nejvíc.

 

 

Vstoupit do diskuze (8)