Vrátí se Peugeot do USA? Dlouhodobý plán je v ohrožení, kvůli spojení s Fiatem
Peugeot možná přehodnotí svůj plán na návrat na severoamerický trh, k němuž má dojít v roce 2026. Pandemie koronaviru však důvodem není.
Značce Peugeot se v posledních letech výrazně dařilo, její prodeje rostly, a tak francouzský výrobce zvažoval návrat na perspektivní americký trh, který opustil v roce 1991. Dopředu se vědělo, že to návrat nebude jednoduchý, a tak se již od roku 2016 pracovalo na postupných krocích, jak v USA zase zaujmout. Po letošním spojení Skupiny PSA s koncernem FCA ale může být zase všechno jinak.
Dopředu se očekávalo, že fúze PSA a FCA do nového koncernu Stellantis může Peugeotu s návratem na americký trh pomoci. Francouzská značka podle těchto názorů měla využít stávající dealerskou síť Chrysleru, což by jí značně usnadnilo prodej v USA. Právě opětovné vybudování prodejní sítě má být ten nejtěžší a nejnákladnější krok v celém plánu. Jenže opak je pravdou, spojení s FCA může plány Peugeotu překazit.
Přiznává to generální ředitel Peugeotu Jean-Philippe Imparato. „Nemůžeme nevzít do úvahy, že se Peugeot stává součástí nového světa. Dovedu si představit, že v následujících měsících se kvůli nové strategii budeme muset přizpůsobit a přehodnotit veškeré faktory,“ uvedl na nedávném setkání s novináři.
Imparato navíc uvedl, že o návratu Peugeotu do USA se naposledy jednalo před nějakým rokem a půl, kdy se teprve rýsovala možnost spojení PSA s FCA. Tehdy byl ještě Peugeot pouze součástí Skupiny PSA, přičemž s návratem do USA mu měl pomoci tehdy ještě vcelku nový člen francouzského koncernu, Opel. Ten díky svému bývalému majiteli, americkému koncernu General Motors, měl s tamějším trhem jisté zkušenosti. Ostatně Opel Insignia se v minulosti prodávala v USA jako Buick Regal.
Šéf Peugeotu svými slovy odkazuje na to, že vedení nového koncernu aktuálně pracuje na nové strategii pro jednotlivé značky koncernu. Součástí Stellantisu, čtvrtého největšího výrobce aut na světě, je hned 14 značek, které se v následujících letech musejí jasně odlišit, aby si nekonkurovaly. Strategii pro jednotlivé členy Stellantisu přitom vytvářejí Linda Jacksonová, bývalá šéfka značky Citroën, a Yves Bonnefont, dřívější šéf DS. Ti hledají pozice pro jednotlivé značky koncernu a možnosti jejich vzájemné spolupráce.
Jestliže se tak dříve zdálo, že by Peugeot mohl využít americkou prodejní síť Chrysleru, nyní se zdá, že by severoamerický trh nadále přenechal americkým značkám koncernu a nadále se spíše soustředil na evropský trh. Varováním navíc mohou být zkušenosti Fiatu s návratem Alfy Romeo do USA, který se nepovedl podle představ. Nechme se tak překvapit, sdílení techniky napříč koncernem jistě nebude jediný krok vedení nového koncernu.