Nejbezpečnější auta roku 2010 podle Euro NCAP
Nárazových testů Euro NCAP se loni zúčastnilo 29 automobilů, přičemž 65 % z nich získalo pětihvězdičkové ocenění. Euro NCAP loni zpřísnilo hodnocení bezpečnosti vozidel, v roce 2009 pět hvězdiček obdrželo 90 % testovaných aut.
Nejúspěšnějším vozem vůbec se stalo BMW řady 5 s celkovým hodnocením 90 % dosažitelného maxima.
Mezi malými rodinnými auty vyhrála Alfa Romeo Giulietta.
V kategorii supermani (podle Euro NCAP) Honda CR-Z, mezi SUV Kia Sportage a mezi malými MPV Toyota Verso.
Porota ocenila i výsledek pětihvězdičkového Suzuki Swift, Kiu Venga, BMW X1, VW Sharan/Seat Alhambra a Citroën C4. Všechny tyto automobily totiž v celkovém hodnocení získaly více než 80 % maxima.
Na opačném konci spektra se naopak umístil čínský Landwind CV9 s pouhými dvěma hvězdičkami. O moc lépe nedopadl ani Citroën Nemo se třemi hvězdičkami.
Pětihvězdičkové hodnocení získal v roce 2010 takový testovaný automobil, který splnil předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích.
Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvořila v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.