reklama


6.11. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

TÜV Report 2016: Jaké ojetiny jsou spolehlivé a kterým se vyhnout?

TÜV Report 2016: Jaké ojetiny jsou spolehlivé a kterým se vyhnout?

Mezi mladšími auty bodují ve spolehlivosti hlavně ty od Mercedesu. Na opačném konci spektra jsou naopak modely Fiatu nebo Dacie.

Německé sdružení organizací TÜV zabývající se testováním různých výrobků vydalo svůj pravidelný žebříček spolehlivosti automobilů. Statistika zaznamenává všechny závady vozidel zjištěné na stanicích technické kontroly. Mezi značkami bodovaly hlavně Toyota a Mercedes, na chvostu naopak byly Renault či Chevrolet.

Statistika vychází z takřka devíti milionů provedených kontrol 233 nejpopulárnějších modelů na německém trhu. Taková inspekce je u našich západních sousedů dokonce nařízena zákonem. Oproti loňské zprávě se podíl vážných závad opět snížila, z 23,5 % na 22,6 %. Toto číslo znamená, že 22,6 % zkoumaných vozů mělo nějaký výraznější problém.

Vzrostl naopak počet malých závad, které byly objeveny u 13,6 % zkoumaných aut (loni u 12,5 %). Poměr aut zcela bez vady zůstal na stejné úrovni (63,7 % oproti loňským 63,9 %).

„Celkově se kvalita aut v minulých letech zlepšila,“ říká Klaus Brüggemann z vedení TÜV. Vysvětluje, že třeba rezavění karoserií už nebývá tak častým problémem jako kdysi. Nejčastějšími závadami byly podle statistiky ty související s osvětlovacími zařízeními. Problémem bylo i zavěšení a brzdové systémy, případně únik oleje.

Nejúspěšnějšími značkami jsou podle TÜV Audi, Mercedes-Benz, Porsche a Toyota, které byly v nejlepších desítkách jednotlivých kategorií nejčastěji. Na chvostu naopak byly mnohdy Dacia nebo Chevrolet. V nejhorší desítce modelů se často objevovaly i Fordy a Volkswageny. Žádný z modelů Škoda se ve sledovaných kategoriích neobjevil v top 10, zároveň ale žádné z mladoboleslavských aut nebylo v nejhorší desítce.

Závady u jednotlivých aut podle věku
Věk autaŽádné závady [%]Lehké závady [%]Vážné závady [%]Průměrný nájezd [1.000 km]
2-3 roky86,55,77,850
4-5 let76,510,313,269
6-7 let67,813,119,197
8-9 let60,214,924,9113
10-11 let52,416,131,4128

Ze statistik rovněž vyplývá, že průměrné stáří osobních aut postupně roste. Letos činí devět let, zatímco před dvěma lety to podle Asociace automobilového průmyslu Německa bylo 8,7 roku. V Česku je ale situace mnohem horší, průměrný věk osobních vozidel činí 14,53 roku. Zároveň ale v Německu klesá počet najetých kilometrů, podle TÜV je letošní průměr 102.000 kilometrů, zatímco před rokem to bylo o 5.000 kilometrů více.

Auta ve věku dva až tři roky

Nejmladší vozidla jsou samozřejmě nejspolehlivější. Zároveň o kvalitě daného vozu tento věk vypovídá zřejmě nejvíce – u starších aut se může více projevit péče jejich majitelů. Vážná závada ale byla nalezena u 7,8 % zkoumaných aut, což není úplně málo. Vůbec nejhůře dopadl Chevrolet Spark s kvótou závad ve výši 14,6 %. Mezi nejméně spolehlivou desítkou se objevily též Fiat 500, Dacia Logan nebo Chevrolet Captiva.

První čtyři místa ve spolehlivosti naopak obsadily modely Mercedes-Benz. Za třídou B následují třídy GLK, SLK a M. Do top 10 se vešly také třídy C (šesté až sedmé místo) a E Coupé (osmá příčka).

Nejspolehlivější automobily staré dva až tři roky podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.Mercedes-Benz B2,841
2.Mercedes-Benz GLK2,952
3.Mercedes-Benz SLK3,129
4.-5.Mercedes-Benz M3,661
4.-5.Porsche 9113,631

Nejméně spolehlivá auta stará dva až tři roky podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.Chevrolet Spark14,631
2.Fiat 50014,128
3.Fiat Punto13,336
4.Ford Ka13,231
5.Citroën C51364

Auta ve věku čtyři až pět let

Čtyřletá a pětiletá osobní auta mají v Německu na svém kontě v průměru 69.000 najetých kilometrů. Závad už ve srovnání s mladšími auty přibývá, vážné závady byly zjištěny u 13,2 % testovaných aut. To je bezmála dvojnásobek proti těm maximálně tříletým.

V tomto případě naopak bodovali konkurenti Mercedesu – nejvyšší příčky obsadily dvě Audiny (první A1 a třetí Q5) a jedno BMW (celkově druhá Z4). Z mainstreamových modelů bodoval Opel Meriva, který s Audi TT a Mercedesem GLK obsadil šestou až osmou příčku. Nejlepší desítku uzavírají dvě Mazdy – 3 a 2.

Na chvostu tabulky skončila Dacia Logan, kvóta závad v jejím případě činila 28,1 %. O moc pozadu nebyla ani Dacia Sandero (22,8 %). V nejhorší desítce najdeme opět dva Chevrolety (tentokrát Captivu a Aveo), které doplňuje třeba Volkswagen Sharan.

Nejspolehlivější automobily staré čtyři až pět let podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.Audi A15,747
2.BMW Z4649
3.Audi Q56,188
4.Porsche 9116,245
5.BMW X17,265

Nejméně spolehlivá auta stará čtyři až pět let podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.Dacia Logan28,173
2.Fiat Panda23,349
3.Dacia Sandero22,856
4.Renault Kangoo22,267
5.Citroën C421,765

Auta ve věku šest až sedm let

Po šesti až sedmi letech němečtí řidiči s autem ujedou v průměru bezmála 100 tisíc kilometrů. U takřka pětiny takto starých vozů byla objevena vážná závada. Jako nejspolehlivější auto bylo v této kategorii vyhodnoceno Porsche 911. O něm by se mohlo prohlásit, že těží ze svých majitelů, kteří nemusejí šetřit na péči o něj a poskytují mu to nejlepší. O v pořadí druhé Toyotě Prius se to ale asi říct nedá, tady výsledek její kvalitu opravdu potvrzuje. A nebude to náhoda, největší japonská automobilka má v nejlepší desítce tři zástupce (dále Auris a Yaris).

Na opačném konci spektra opět hledejme Chevrolety a Dacie. Opět je tu i Citroën C4 nebo Renault Kangoo. V případě Matizu činí kvóta závad 34,6 %.

Nejspolehlivější automobily staré šest až sedm let podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.Porsche 9118,956
2.Toyota Prius9,689
3.VW Golf Plus10,380
4.Audi TT11,180
5.Toyota Yaris1279

Nejméně spolehlivá auta stará šest až sedm let podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.Chevrolet Matiz34,663
2.Dacia Logan32,9102
3.Renault Kangoo31,490
4.Citroën C429,492
5.Chevrolet Captiva29102

Auta ve věku osm a devět let

Také žebříčku aut starých osm a devět let vévodí Porsche 911 a Toyota Prius. Na stupních vítězů je doplňuje Mazda MX-5. Celou půlku top 10 tvoří modely Toyota (Prius, Corolla Verso, RAV4, Yaris a Corolla). Sedmé až osmé místo pak drží Volkswagen Golf Plus.

Mezi nejhoršími jsou opět „staří známí.“ Úplně nejhorší je Renault Kangoo, v top ten jsou také Ford Ka, Dacia Logan nebo Volkswagen Sharan. V nejméně spolehlivé desítce jsou zastoupeny i Alfa Romeo 147 nebo Kia Sorento.

Nejspolehlivější automobily staré osm až devět let podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.Porsche 91111,767
2.Toyota Prius13,1108
3.Mazda MX-515,169
4.Toyota Corolla Verso15,4113
5.Mazda 215,580

Nejméně spolehlivá auta stará osm až devět let podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.-2.Renault Kangoo35,1113
1.-2.Kia Sorento35,1130
3.Renault Twingo34,686
4.Ford Ka34,376
5.Ford Galaxy33,8145

Auta ve věku deset až jedenáct let

Nejstarší sledovanou kategorií organizací TÜV jsou vozy ve věku 10 až 11 let. Taková auta mají u našich západních sousedů v průměru 128 tisíc najetých kilometrů. Zhruba u poloviny z nich nebyla nalezena žádná závada. Tři z deseti aut naopak trápila závada vážná.

Na chvostu skončil Fiat Stilo, za kterým následuje Mercedes-Benz M. To je zajímavé s ohledem na to, že dvou až tříletá třída M byla ohodnocena jako jedno z nejspolehlivějších aut. Naopak mezi nejspolehlivějšími jsou opět Porsche 911 a zástupci Toyoty, v nejlepší desítce nechybí ani Honda Jazz nebo Ford Fusion.

Nejspolehlivější automobily staré deset až jedenáct let podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.Porsche 91113,986
2.Toyota Corolla Verso17,5123
3.Toyota RAV418,7113
4.Toyota Avensis20128
5.Mercedes-Benz SLK20,487

Nejméně spolehlivá auta stará deset až jedenáct let podle TÜV Report 2016
Poř.ModelKvóta závadPrůměrný nájezd [1.000 km]
1.Fiat Stilo44125
2.Mercedes-Benz M43,7162
3.Ford Galaxy41,8168
4.-5.VW Sharan41,4170
4.-5.Kia Sorento41,4151

A co Škodovky?

Modely značky Škoda v TÜV Report 2016 nepropadly, zároveň ale nijak výrazně nezazářily. Výjimkou je Octavia, která v případě dvou až tříletých aut zaznamenala vysokou kvótu závad o hodnotě 10,2 %, což by jí při školním hodnocení přineslo známku 5. V hodnocení starších aut byly ale výsledky Octavie podstatně lepší.

Nejlepšího výsledku v této kategorii naopak dosáhly Roomster a Yeti. V případě dvou až tříletých aut shodného výsledku dosáhly Roomster a Yeti. Kvóta závad o hodnotě 6,5 % jim přinesla 45. místo mezi modely, což při „školním“ hodnocení by znamenalo známku 2. Dvojku by dostala také Fabia (51. příčka), Superb trojku (75. příčka).

Také v případě čtyřletých a pětiletých aut je z mladoboleslavských modelů nejlepší Yeti (celkově 34. místo, kvóta závad 10,1 % a známka 2), Roomster je však 58. (kvóta závad 12,1 % a známka tři). Před něj se dostal Superb, který by byl hodnocen dvojkou. Naopak Fabia a Octavia by měly po trojce.

Mezi šestiletými a sedmiletými mladoboleslavskými vozy nejlépe dopadla Octavia. O 61. místo s kvótou závad 19,1 % a školním hodnocením 3 se podělila s VW Passat CC. Roomster a Fabie by měly podle školního hodnocení po čtyřce.

Také v případě osmiletých a devítiletých aut boduje mezi Škodovkami Octavia, 52. místo znamená trojku a kvótu závad 25,3 %. Fabia by měla čtyřku (kvóta závad 27,8 %).

U nejstarších hodnocených automobilů, deset a jedenáct let starých by Octavia dostala dvojku – za 31. místo a kvótu závad 28,9 %. Jedná se o stejný výsledek jako u Merecdesu CLK. Fabia by brala trojku – za kvótu závad 32,9 %, stejně je stejně jako u Fordu Mondeo.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného

Západní státy za demokratické Československo přestávaly…

 
Zdroj: TÜV Report
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 






 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Dnes 19:50

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně zahání zimu mlsáním

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně…

Čokoláda na milion způsobů. Café Parlor se ve středu 18. ledna proměnilo ve sladký ráj neřestí. Lidé si zde po…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl dál o náročné rallye?

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl…

Dal si cíl a ten splnil. Těsně před odjezdem na Dakar 2017 se český závodník Martin Macík svěřil, že touží po…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama