Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni mezi osobními auty na českém trhu

Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni mezi osobními auty na českém trhu

Údaj o nejvyšší povolené hmotnosti brzděného přívěsu většina zájemců o nový vůz přechází zcela bez povšimnutí, ale co když potřebujete tahat něco opravdu těžkého.

Pod pojmem nejvyšší povolená hmotnost se samozřejmě ukrývá největší hmotnost, se kterou smí být vozidlo používáno na pozemních komunikacích. Nejen v případě přívěsu se tedy jedná o hmotnost vozidla včetně jeho nákladu.

V našem přehledu jsme se zaměřili na ty nejlepší tahouny nabízené na českém trhu mezi osobními automobily. Na Tatru 815 nebo nějakou větší dodávku tedy zapomeňte, protože v tomto přehledu se budeme věnovat pouze čistě osobním automobilům od městských mini až po velká SUV, která samozřejmě předvádějí ty nejlepší výkony.

Mezi těmi nejmenšími vozy na českém trhu je tím nejlepším pro tahání brzděného přívěsu Fiat Panda se vznětovým motorem 1,3 Multijet, za níž lze zapřáhnout až 900 kg. O rovných 100 kg méně utáhnou Fiat 500 a Hyundai i10. Za Kiu Picanto lze připojit přívěsu do hmotnosti 700 kg.

V kategorii malých vozů toho nejvíc utáhne Opel Corsa s motorem 1,7 CDTI, u nějž je uvedena maximální povolená hmotnost brzděného přívěsu 1300 kg. Touto hodnotou převyšuje hatchback z Rüsselsheimu svou konkurenci o 100 a více kilogramů. Přívěs o hmotnosti 1000 až 1200 kg utáhnou prakticky všechny malé automobily nabízené na českém trhu. Výjimku představují pouze Ford Fiesta s hodnotou 900 kg, Fiat 500L s 800 kg a nová Dacia Sandero se 790 kg.

V nižší střední třídě pocházejí nejlepší tahouni z Německa, Francie a České republiky. Nejvíce na své kouli utáhne Audi A3 s motorem 1,8 TFSI, za něž lze připojit až 1800 kg. Jen o pouhých 50 kg méně utáhne Citroën C4, pokud pod jeho kapotou pracuje dvoulitrový turbodiesel. Sesterský Peugeot 308 s motorem 2,0 HDi zvládne 1700 kg. Odcházející Škoda Octavia s motory 1,6 TDI CR (77 kW) a 2,0 TDI CR (103 kW) ve spojení s pohonem všech kol utáhne rovných 1600 kg. Běžným standardem v nižší střední třídě je u většiny modelů rozpětí od 1200 do 1500 kg v závislosti na použité motorizaci.

Ve střední třídě se o pozici vozu s největší povolenou hmotností brzděného přívěsu dělí s hodnotou 2200 kg Ford Mondeo 2,2 TDCi a Volkswagen Passat 3,6 FSI 4 Motion. Rovné dvě tuny utáhnou ve svých nejsilnějších verzích Opel Insignia, Subaru Outback a Škoda Superb. Většina jednotlivých modelů střední třídy je v závislosti na zvolené motorizaci schopná utáhnout přívěs o hmotnosti od 1300 do 1900 kg. Těmi nejméně vhodnými adepty na tahání přívěsů jsou ve střední třídě Kia Optima s 1300 kg a Chevrolet Malibu s 1200 kg.

Pokud se někdo rozhodne tahat brzděný přívěs za některým z prémiových modelů vyšší střední třídy, pak tím nejvhodnějším adeptem bude Audi A6 allroad quattro s hodnotou 2500 kg. Audi A6 si poradí s přívěsy do hmotnosti 2100 kg a stejně jsou na tom i jeho největší konkurenti BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E, s nímž má shodné schopnosti v oblasti tahání přívěsů i stylový CLS. Přívěs o hmotnosti 2100 kg utáhne i Volvo XC70 a jemu příbuzné modely V70 a S80 končí u dvou tun. Jen o čtyři kilogramy méně utáhne Lancia Thema. Nejslabší je v této kategorii Jaguar XF s hodnotou 1850 kg.

Velké luxusní sedany sice nepůsobí dojmem ideálního společníka pro přívěs, ale občas je potřeba odtáhnout jachtu nebo nějaké jiné podobné sportovní náčiní a pak přijde vhod vědět co snesou. Zde je tím největší silákem Volkswagen Phateon schopný utáhnout 2500 kg. Za ním následují Audi A8 a BMW řady 7, za něž lze připojit 2300 kg. Zajímavá může být i představa Porsche Panamera s přívěsem o hmotnosti až 2200 kg. Mercedes-Benz třídy S si poradí s 2100 kg a Lexus LS s 2000 kg.

Brzděný přívěs lze samozřejmě zapojit i za mnohem lidovější vozidla, jakými jsou malá MPV. Mezi nimi jsou na tom nejlépe dvojčata Hyundai ix20 a Kia Venga s hodnotou 1300 kg. Citroën C3 Picasso si poradí s 1200 kg a stejně jsou na tom i vybrané verze Opelu Meriva a Škody Roomster, zatímco jejich nejslabší motorizace utáhnou jen 750 kg. To je ovšem maximum pro Ford B-Max.

Mezi středně velkými MPV se k tahání přívěsů nejlépe hodí nejvýkonnější verze Fordu Grand C-Max, které zvládnou až 1800 kg. Přívěs o 200 kg lehčí utáhnou Citroëny C4 Picasso i Grand C4 Picasso, Peugeot 5008 a Volkswagen Touran. Pro většinu ostatních středních MPV platí rozpětí od 1000 do 1500 kg. Nejnižší povolené maximum mají s 1050 kg Renault Kangoo a s 1100 kg Nissan Evalia.

Ve třídě velkých MPV kralují vozy značky Volkswagen. V případě Multivanu a jeho 2500 kg lze sice namítnout, že se jedná o osobní verzi dodávky, ale Sharan schopný utáhnout až 2400 kg je čistokrevným MPV. Jeho dvojče SEAT Alhambra si poradí se stejně těžkým přívěsem. Zástupcům německého koncernu VW je s 2300 kg v patách Hyundai H-1 a s 2250 kg nový Ford Tourneo Custom. Rovné dvě tuny lze zapřáhnout za Citroën Jumpy, Fordy Galaxy a S-Max, Mercedes-Benz Viano nebo Renault Grand Espace. Nejslabší výkon podává v této kategorii s 1600 kg Lancia Voyager.

Největší hvězdou v tahání přívěsů mezi kompaktními SUV a crossovery je Hyundai Santa Fe, jehož končící i nastupující generace zvládnou až 2500 kg. Těsně za nimi jsou Audi Q5, BMW X3 a Mercedes-Benz GLK s 2400 kg. Většina kompaktních SUV ve svých nejvýkonnějších verzích zvládne dvoutunový přívěs.

Nekorunovaným králem v tahání brzděných přívěsu je na českém trhu Cadillac Escalade 6,2 V8 s výkonem 301 kW a točivým momentem 563 Nm, který utáhne 3765 kg. Tento Američan tak o 265 kg převyšuje prakticky všechny ostatní zástupce kategorie velkých SUV. Od Audi Q7, přes BMW X5, Jeep Grand Cherokee, s výjimkou modelu Evoque a Freelander celou produkci značky Land Rover až po Mercedesy ML, GL a G i Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg jsou totiž velká SUV schopná utáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. Výjimky představují prakticky jen Hyundai ix55 (2500 kg) a Volvo XC90 (1800 až 2250 kg).

Za schopnostmi velkých SUV zaostávají se ztrátou několika stovek kilogramů terénní pick-upy. Z nich jsou na tom nejlépe Ford Ranger s 3350 kg a Volkswagen Amarok s 3200 kg. Následuje duo Isuzu D –Max a Nissan Navarra se shodnými 3000 kg. Mitsubishi L200 utáhne 2700 kg a Toyota Hilux 2500 kg. Perličku na závěr může představovat čínský Gonow Pick-Up GA200 Double Cab 4x4, u nějž dovozce uvádí pro brzděný přívěs jen 1200 kg, což je mimochodem o 100 kg méně než u Corsy 1,7 CDTI.

Spolupracujeme s TipCars.com
NKÚ: Ministerstvo financí má vážné chyby v účetnictví, přesahují 100 miliard NKÚ: Ministerstvo financí má vážné chyby v účetnictví, přesahují 100 miliard

Ministerstvo financí mělo v účetnictví za rok 2015…

ČSSD dokončuje kandidátky, Ludvík ale ještě nemá nic jisté ČSSD dokončuje kandidátky, Ludvík ale ještě nemá nic jisté

Širšímu vedení sociální demokracie se sice nepodařilo…

Konec intervencí zdražil půjčky, spekulanti dávají vale koruně Konec intervencí zdražil půjčky, spekulanti dávají vale koruně

Dluhopisové investory nepřesvědčil ani nejvyšší úrok za…

Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov

Ve Formanově filmu Amadeus je scéna, která se skvěle hodí…

 

Štítky Český trh

 

Přidat názorDiskuse: Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Praga a její nejslavnější poválečná nákladní vozidla

Praga a její nejslavnější poválečná nákladní vozidla

Dnes 08:00

Praga v současnosti nabízí závodní i sportovní automobily, motokáry a letadla, ale prakticky po celou druhou polovinu dvacátého století byla zastoupena pouze nákladními vozy. Modely V3S a S5T jsou pak dodnes jejími nejznámějšími zástupci.




Blesk.cz

Mánesovu ulici na Vinohradech třikrát uzavřou. Pracuje tu jeřáb

Mánesovu ulici na Vinohradech třikrát uzavřou.…

Postupně během tří dnů musejí lidé počítat s dočasnou dopravní změnou na Vinohradech. V Mánesově ulici proběhnou…

Nejhorší záplavy v Peru za 20 let: 114 obětí a epidemie horečky dengue

Nejhorší záplavy v Peru za 20 let: 114 obětí a…

Záplavy a sesuvy půdy, které od konce ledna sužují Peru, si dosud vyžádaly 114 obětí. Podle víkendového oznámení…

 

iSport.cz

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka, klanil se Vatajeluovi

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka,…

Pod vedením Petra Rady velké zápasy fotbalistům Sparty jdou. V nedělním šlágru 25. kola ePojisteni.cz ligy doma…

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral spáchal sebevraždu

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral…

Fotbalový svět zasáhla tragická událost. František Rajtoral spáchal sebevraždu. Bývalý český reprezentant a hráč…

 

Reflex.cz

Papež František zneužil památky holocaustu

Papež František zneužil památky holocaustu

V Evropě je zvykem, že když něco udělá nebo řekne papež, tak se to chápe jako nějaké epochální moudro. V sobotu…

Ohňové mumie: Putování za tetovanými strážci filipínských hor

Ohňové mumie: Putování za tetovanými strážci…

Odlehlá vesnice Kabayan skrývá zvláštní poklad – ohňové mumie. V asi dvou stech jeskyních roztroušených po kraji…