Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni mezi osobními auty na českém trhu

Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni mezi osobními auty na českém trhu

Údaj o nejvyšší povolené hmotnosti brzděného přívěsu většina zájemců o nový vůz přechází zcela bez povšimnutí, ale co když potřebujete tahat něco opravdu těžkého.

Pod pojmem nejvyšší povolená hmotnost se samozřejmě ukrývá největší hmotnost, se kterou smí být vozidlo používáno na pozemních komunikacích. Nejen v případě přívěsu se tedy jedná o hmotnost vozidla včetně jeho nákladu.

V našem přehledu jsme se zaměřili na ty nejlepší tahouny nabízené na českém trhu mezi osobními automobily. Na Tatru 815 nebo nějakou větší dodávku tedy zapomeňte, protože v tomto přehledu se budeme věnovat pouze čistě osobním automobilům od městských mini až po velká SUV, která samozřejmě předvádějí ty nejlepší výkony.

Mezi těmi nejmenšími vozy na českém trhu je tím nejlepším pro tahání brzděného přívěsu Fiat Panda se vznětovým motorem 1,3 Multijet, za níž lze zapřáhnout až 900 kg. O rovných 100 kg méně utáhnou Fiat 500 a Hyundai i10. Za Kiu Picanto lze připojit přívěsu do hmotnosti 700 kg.

V kategorii malých vozů toho nejvíc utáhne Opel Corsa s motorem 1,7 CDTI, u nějž je uvedena maximální povolená hmotnost brzděného přívěsu 1300 kg. Touto hodnotou převyšuje hatchback z Rüsselsheimu svou konkurenci o 100 a více kilogramů. Přívěs o hmotnosti 1000 až 1200 kg utáhnou prakticky všechny malé automobily nabízené na českém trhu. Výjimku představují pouze Ford Fiesta s hodnotou 900 kg, Fiat 500L s 800 kg a nová Dacia Sandero se 790 kg.

V nižší střední třídě pocházejí nejlepší tahouni z Německa, Francie a České republiky. Nejvíce na své kouli utáhne Audi A3 s motorem 1,8 TFSI, za něž lze připojit až 1800 kg. Jen o pouhých 50 kg méně utáhne Citroën C4, pokud pod jeho kapotou pracuje dvoulitrový turbodiesel. Sesterský Peugeot 308 s motorem 2,0 HDi zvládne 1700 kg. Odcházející Škoda Octavia s motory 1,6 TDI CR (77 kW) a 2,0 TDI CR (103 kW) ve spojení s pohonem všech kol utáhne rovných 1600 kg. Běžným standardem v nižší střední třídě je u většiny modelů rozpětí od 1200 do 1500 kg v závislosti na použité motorizaci.

Ve střední třídě se o pozici vozu s největší povolenou hmotností brzděného přívěsu dělí s hodnotou 2200 kg Ford Mondeo 2,2 TDCi a Volkswagen Passat 3,6 FSI 4 Motion. Rovné dvě tuny utáhnou ve svých nejsilnějších verzích Opel Insignia, Subaru Outback a Škoda Superb. Většina jednotlivých modelů střední třídy je v závislosti na zvolené motorizaci schopná utáhnout přívěs o hmotnosti od 1300 do 1900 kg. Těmi nejméně vhodnými adepty na tahání přívěsů jsou ve střední třídě Kia Optima s 1300 kg a Chevrolet Malibu s 1200 kg.

Pokud se někdo rozhodne tahat brzděný přívěs za některým z prémiových modelů vyšší střední třídy, pak tím nejvhodnějším adeptem bude Audi A6 allroad quattro s hodnotou 2500 kg. Audi A6 si poradí s přívěsy do hmotnosti 2100 kg a stejně jsou na tom i jeho největší konkurenti BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E, s nímž má shodné schopnosti v oblasti tahání přívěsů i stylový CLS. Přívěs o hmotnosti 2100 kg utáhne i Volvo XC70 a jemu příbuzné modely V70 a S80 končí u dvou tun. Jen o čtyři kilogramy méně utáhne Lancia Thema. Nejslabší je v této kategorii Jaguar XF s hodnotou 1850 kg.

Velké luxusní sedany sice nepůsobí dojmem ideálního společníka pro přívěs, ale občas je potřeba odtáhnout jachtu nebo nějaké jiné podobné sportovní náčiní a pak přijde vhod vědět co snesou. Zde je tím největší silákem Volkswagen Phateon schopný utáhnout 2500 kg. Za ním následují Audi A8 a BMW řady 7, za něž lze připojit 2300 kg. Zajímavá může být i představa Porsche Panamera s přívěsem o hmotnosti až 2200 kg. Mercedes-Benz třídy S si poradí s 2100 kg a Lexus LS s 2000 kg.

Brzděný přívěs lze samozřejmě zapojit i za mnohem lidovější vozidla, jakými jsou malá MPV. Mezi nimi jsou na tom nejlépe dvojčata Hyundai ix20 a Kia Venga s hodnotou 1300 kg. Citroën C3 Picasso si poradí s 1200 kg a stejně jsou na tom i vybrané verze Opelu Meriva a Škody Roomster, zatímco jejich nejslabší motorizace utáhnou jen 750 kg. To je ovšem maximum pro Ford B-Max.

Mezi středně velkými MPV se k tahání přívěsů nejlépe hodí nejvýkonnější verze Fordu Grand C-Max, které zvládnou až 1800 kg. Přívěs o 200 kg lehčí utáhnou Citroëny C4 Picasso i Grand C4 Picasso, Peugeot 5008 a Volkswagen Touran. Pro většinu ostatních středních MPV platí rozpětí od 1000 do 1500 kg. Nejnižší povolené maximum mají s 1050 kg Renault Kangoo a s 1100 kg Nissan Evalia.

Ve třídě velkých MPV kralují vozy značky Volkswagen. V případě Multivanu a jeho 2500 kg lze sice namítnout, že se jedná o osobní verzi dodávky, ale Sharan schopný utáhnout až 2400 kg je čistokrevným MPV. Jeho dvojče SEAT Alhambra si poradí se stejně těžkým přívěsem. Zástupcům německého koncernu VW je s 2300 kg v patách Hyundai H-1 a s 2250 kg nový Ford Tourneo Custom. Rovné dvě tuny lze zapřáhnout za Citroën Jumpy, Fordy Galaxy a S-Max, Mercedes-Benz Viano nebo Renault Grand Espace. Nejslabší výkon podává v této kategorii s 1600 kg Lancia Voyager.

Největší hvězdou v tahání přívěsů mezi kompaktními SUV a crossovery je Hyundai Santa Fe, jehož končící i nastupující generace zvládnou až 2500 kg. Těsně za nimi jsou Audi Q5, BMW X3 a Mercedes-Benz GLK s 2400 kg. Většina kompaktních SUV ve svých nejvýkonnějších verzích zvládne dvoutunový přívěs.

Nekorunovaným králem v tahání brzděných přívěsu je na českém trhu Cadillac Escalade 6,2 V8 s výkonem 301 kW a točivým momentem 563 Nm, který utáhne 3765 kg. Tento Američan tak o 265 kg převyšuje prakticky všechny ostatní zástupce kategorie velkých SUV. Od Audi Q7, přes BMW X5, Jeep Grand Cherokee, s výjimkou modelu Evoque a Freelander celou produkci značky Land Rover až po Mercedesy ML, GL a G i Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg jsou totiž velká SUV schopná utáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. Výjimky představují prakticky jen Hyundai ix55 (2500 kg) a Volvo XC90 (1800 až 2250 kg).

Za schopnostmi velkých SUV zaostávají se ztrátou několika stovek kilogramů terénní pick-upy. Z nich jsou na tom nejlépe Ford Ranger s 3350 kg a Volkswagen Amarok s 3200 kg. Následuje duo Isuzu D –Max a Nissan Navarra se shodnými 3000 kg. Mitsubishi L200 utáhne 2700 kg a Toyota Hilux 2500 kg. Perličku na závěr může představovat čínský Gonow Pick-Up GA200 Double Cab 4x4, u nějž dovozce uvádí pro brzděný přívěs jen 1200 kg, což je mimochodem o 100 kg méně než u Corsy 1,7 CDTI.

Spolupracujeme s TipCars.com
Koloseum prošlo renovací za miliony eur, zaplatil ji soukromník Koloseum prošlo renovací za miliony eur, zaplatil ji soukromník

Slavné italské Koloseum je po rozsáhlých úpravách mnohem…

Kam se hrabe Ronaldo. Barmánci umějí s míčem kouzla, světu jsou ale neznámí Kam se hrabe Ronaldo. Barmánci umějí s míčem kouzla, světu jsou ale neznámí

Bosýma nohama a s dřevěným míčem. Tak se hraje barmský…

Aston Martin: Z brexitu můžeme dočasně těžit Aston Martin: Z brexitu můžeme dočasně těžit

Populární britský výrobce sportovních vozů Aston Martin…

Do Prahy poprvé přiletěl obří Boeing 747-8, nejdelší civilní letadlo na světě Do Prahy poprvé přiletěl obří Boeing 747-8, nejdelší civilní letadlo na světě

V Ruzyni bylo rušněji než obvykle, na pražské letiště…

 

Štítky Český trh

 

Přidat názorDiskuse: Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni…






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lada Vesta Sport: Prohlédněte si ruské sportovní náčiní Lada Vesta Sport: Prohlédněte si ruské sportovní náčiní

Lada chystá sportovní verzi svého sedanu Vesta. Mnoho…

Připravujeme test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC Připravujeme test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Po Talismanu s karoserií sedan dorazila na český trh také…

 



Autoslevy


Související články
BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč

Řada 1 se dočkala nové vrcholné varianty, dosavadní M135i…

Modernizovaný VW Up! zná české ceny, 1.0 TSI stojí 302.900 Kč Modernizovaný VW Up! zná české ceny, 1.0 TSI stojí 302.900 Kč

Miniauto německé značky se v rámci letošní modernizace…

 



 
Fiat Tipo 1.4 vs. Škoda Rapid 1.2 TSI – Chci rodinné auto. Zn.: Levně!

Fiat Tipo 1.4 vs. Škoda Rapid 1.2 TSI – Chci rodinné auto. Zn.: Levně!

Včera

Pod prvním testem Fiatu Tipo jste si psali o srovnání se Škodou Rapid. Vzali jsme tedy verze se základními agregáty a postavili je proti sobě. Kdo vyhraje?




Blesk.cz

„Zásahy do života lidí musí přestat.“ Odborník Robejšek ťal do Evropské unie

„Zásahy do života lidí musí přestat.“ Odborník…

Uvolní odchod Britů z Evropské unie domino, jehož kostičkou bude i czexit? Průzkum pro Blesk naznačil, že…

Kopřivová se tetelila na červeném koberci: Prozradila, jak ji má Jágr nejraději!

Kopřivová se tetelila na červeném koberci:…

Jedním z nejočekávanějších hostů Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech byl hokejista Jaromír Jágr…

 

iSport.cz

Hořký konec! Del Bosque děkoval všem, Casillase schválně vynechal

Hořký konec! Del Bosque děkoval všem, Casillase…

Dlouho na něj sázel, byl jedním z jeho chráněnců. Trenér Vicente del Bosque nedal za mnoho let u španělské…

Wales - Belgie 3:1. Senzace! Bale a spol. jsou v semifinále EURO

Wales - Belgie 3:1. Senzace! Bale a spol. jsou v…

Další překvapení. Fotbalisté Walesu se překvapivě stali druhým semifinalistou mistrovství Evropy ve Francii.…

 

Reflex.cz

Opakované rakouské prezidentské volby mohou být Brexitem č. 2

Opakované rakouské prezidentské volby mohou být…

Evropa se ještě nevzpamatovala z rozhodnutí Britů vystoupit z Evropské unie a už ji možná v blízké době čeká…

Cesta do Chorvatska: Kde je nejlevnější benzin a kudy vedou nejčastější trasy

Cesta do Chorvatska: Kde je nejlevnější benzin a…

V těchto dnech míří k pobřeží Jadranu do Chorvatska desítky tisíc Čechů. Kromě mnoha uzavírek či jiných…