Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni mezi osobními auty na českém trhu

Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni mezi osobními auty na českém trhu

Údaj o nejvyšší povolené hmotnosti brzděného přívěsu většina zájemců o nový vůz přechází zcela bez povšimnutí, ale co když potřebujete tahat něco opravdu těžkého.

Pod pojmem nejvyšší povolená hmotnost se samozřejmě ukrývá největší hmotnost, se kterou smí být vozidlo používáno na pozemních komunikacích. Nejen v případě přívěsu se tedy jedná o hmotnost vozidla včetně jeho nákladu.

V našem přehledu jsme se zaměřili na ty nejlepší tahouny nabízené na českém trhu mezi osobními automobily. Na Tatru 815 nebo nějakou větší dodávku tedy zapomeňte, protože v tomto přehledu se budeme věnovat pouze čistě osobním automobilům od městských mini až po velká SUV, která samozřejmě předvádějí ty nejlepší výkony.

Mezi těmi nejmenšími vozy na českém trhu je tím nejlepším pro tahání brzděného přívěsu Fiat Panda se vznětovým motorem 1,3 Multijet, za níž lze zapřáhnout až 900 kg. O rovných 100 kg méně utáhnou Fiat 500 a Hyundai i10. Za Kiu Picanto lze připojit přívěsu do hmotnosti 700 kg.

V kategorii malých vozů toho nejvíc utáhne Opel Corsa s motorem 1,7 CDTI, u nějž je uvedena maximální povolená hmotnost brzděného přívěsu 1300 kg. Touto hodnotou převyšuje hatchback z Rüsselsheimu svou konkurenci o 100 a více kilogramů. Přívěs o hmotnosti 1000 až 1200 kg utáhnou prakticky všechny malé automobily nabízené na českém trhu. Výjimku představují pouze Ford Fiesta s hodnotou 900 kg, Fiat 500L s 800 kg a nová Dacia Sandero se 790 kg.

V nižší střední třídě pocházejí nejlepší tahouni z Německa, Francie a České republiky. Nejvíce na své kouli utáhne Audi A3 s motorem 1,8 TFSI, za něž lze připojit až 1800 kg. Jen o pouhých 50 kg méně utáhne Citroën C4, pokud pod jeho kapotou pracuje dvoulitrový turbodiesel. Sesterský Peugeot 308 s motorem 2,0 HDi zvládne 1700 kg. Odcházející Škoda Octavia s motory 1,6 TDI CR (77 kW) a 2,0 TDI CR (103 kW) ve spojení s pohonem všech kol utáhne rovných 1600 kg. Běžným standardem v nižší střední třídě je u většiny modelů rozpětí od 1200 do 1500 kg v závislosti na použité motorizaci.

Ve střední třídě se o pozici vozu s největší povolenou hmotností brzděného přívěsu dělí s hodnotou 2200 kg Ford Mondeo 2,2 TDCi a Volkswagen Passat 3,6 FSI 4 Motion. Rovné dvě tuny utáhnou ve svých nejsilnějších verzích Opel Insignia, Subaru Outback a Škoda Superb. Většina jednotlivých modelů střední třídy je v závislosti na zvolené motorizaci schopná utáhnout přívěs o hmotnosti od 1300 do 1900 kg. Těmi nejméně vhodnými adepty na tahání přívěsů jsou ve střední třídě Kia Optima s 1300 kg a Chevrolet Malibu s 1200 kg.

Pokud se někdo rozhodne tahat brzděný přívěs za některým z prémiových modelů vyšší střední třídy, pak tím nejvhodnějším adeptem bude Audi A6 allroad quattro s hodnotou 2500 kg. Audi A6 si poradí s přívěsy do hmotnosti 2100 kg a stejně jsou na tom i jeho největší konkurenti BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E, s nímž má shodné schopnosti v oblasti tahání přívěsů i stylový CLS. Přívěs o hmotnosti 2100 kg utáhne i Volvo XC70 a jemu příbuzné modely V70 a S80 končí u dvou tun. Jen o čtyři kilogramy méně utáhne Lancia Thema. Nejslabší je v této kategorii Jaguar XF s hodnotou 1850 kg.

Velké luxusní sedany sice nepůsobí dojmem ideálního společníka pro přívěs, ale občas je potřeba odtáhnout jachtu nebo nějaké jiné podobné sportovní náčiní a pak přijde vhod vědět co snesou. Zde je tím největší silákem Volkswagen Phateon schopný utáhnout 2500 kg. Za ním následují Audi A8 a BMW řady 7, za něž lze připojit 2300 kg. Zajímavá může být i představa Porsche Panamera s přívěsem o hmotnosti až 2200 kg. Mercedes-Benz třídy S si poradí s 2100 kg a Lexus LS s 2000 kg.

Brzděný přívěs lze samozřejmě zapojit i za mnohem lidovější vozidla, jakými jsou malá MPV. Mezi nimi jsou na tom nejlépe dvojčata Hyundai ix20 a Kia Venga s hodnotou 1300 kg. Citroën C3 Picasso si poradí s 1200 kg a stejně jsou na tom i vybrané verze Opelu Meriva a Škody Roomster, zatímco jejich nejslabší motorizace utáhnou jen 750 kg. To je ovšem maximum pro Ford B-Max.

Mezi středně velkými MPV se k tahání přívěsů nejlépe hodí nejvýkonnější verze Fordu Grand C-Max, které zvládnou až 1800 kg. Přívěs o 200 kg lehčí utáhnou Citroëny C4 Picasso i Grand C4 Picasso, Peugeot 5008 a Volkswagen Touran. Pro většinu ostatních středních MPV platí rozpětí od 1000 do 1500 kg. Nejnižší povolené maximum mají s 1050 kg Renault Kangoo a s 1100 kg Nissan Evalia.

Ve třídě velkých MPV kralují vozy značky Volkswagen. V případě Multivanu a jeho 2500 kg lze sice namítnout, že se jedná o osobní verzi dodávky, ale Sharan schopný utáhnout až 2400 kg je čistokrevným MPV. Jeho dvojče SEAT Alhambra si poradí se stejně těžkým přívěsem. Zástupcům německého koncernu VW je s 2300 kg v patách Hyundai H-1 a s 2250 kg nový Ford Tourneo Custom. Rovné dvě tuny lze zapřáhnout za Citroën Jumpy, Fordy Galaxy a S-Max, Mercedes-Benz Viano nebo Renault Grand Espace. Nejslabší výkon podává v této kategorii s 1600 kg Lancia Voyager.

Největší hvězdou v tahání přívěsů mezi kompaktními SUV a crossovery je Hyundai Santa Fe, jehož končící i nastupující generace zvládnou až 2500 kg. Těsně za nimi jsou Audi Q5, BMW X3 a Mercedes-Benz GLK s 2400 kg. Většina kompaktních SUV ve svých nejvýkonnějších verzích zvládne dvoutunový přívěs.

Nekorunovaným králem v tahání brzděných přívěsu je na českém trhu Cadillac Escalade 6,2 V8 s výkonem 301 kW a točivým momentem 563 Nm, který utáhne 3765 kg. Tento Američan tak o 265 kg převyšuje prakticky všechny ostatní zástupce kategorie velkých SUV. Od Audi Q7, přes BMW X5, Jeep Grand Cherokee, s výjimkou modelu Evoque a Freelander celou produkci značky Land Rover až po Mercedesy ML, GL a G i Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg jsou totiž velká SUV schopná utáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. Výjimky představují prakticky jen Hyundai ix55 (2500 kg) a Volvo XC90 (1800 až 2250 kg).

Za schopnostmi velkých SUV zaostávají se ztrátou několika stovek kilogramů terénní pick-upy. Z nich jsou na tom nejlépe Ford Ranger s 3350 kg a Volkswagen Amarok s 3200 kg. Následuje duo Isuzu D –Max a Nissan Navarra se shodnými 3000 kg. Mitsubishi L200 utáhne 2700 kg a Toyota Hilux 2500 kg. Perličku na závěr může představovat čínský Gonow Pick-Up GA200 Double Cab 4x4, u nějž dovozce uvádí pro brzděný přívěs jen 1200 kg, což je mimochodem o 100 kg méně než u Corsy 1,7 CDTI.

Štítky Český trh

 

Přidat názorDiskuse: Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni…








Komerční sdělení

Doporučujeme
Video: Jak vznikají ťukance z parkovišť Video: Jak vznikají ťukance z parkovišť

Stačí chvilka a na autě máte důlek, nebo rýhu.

Dálnice z polystyrenu: Staví se stejně jako pontonový most Dálnice vyrobená z polystyrenu: Jak to funguje?

Polystyren se začíná využívat i při stavbě silnic.

 




Autoslevy


Související články
Vláda schválila novelu usnadňující hledání pachatelů přestupků Vláda schválila novelu usnadňující hledání pachatelů přestupků

Vláda schválila novelu zákona usnadňující potrestání…

Senát chce pořídit šest nových vozů, utratí skoro 5 milionů korun Senát chce pořídit šest nových vozů, utratí skoro 5 milionů korun

Investice na koupi šesti nových vozů se šplhá k pěti…

 




 
Světovým autem roku 2014 je Audi A3

Světovým autem roku 2014 se stalo Audi A3

Včera

Zaměstnanci Audi si mohou pogratulovat, jejich vůz nižší střední třídy, A3, se stal světovým autem roku 2014. Cenu automobil získal dnes na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku.




Blesk.cz

Dnes pohřbí zavražděného taxikáře Milana P. (†58): Jeho kolegové věnovali rodině peníze!

Dnes pohřbí zavražděného taxikáře Milana P. (†58):…

Malá obec Bratřice na Pacovsku nežije ničím jiným než vraždami taxikářů v Praze. Jedním ze zabitých je totiž…

Facebook plánuje odstranit z mobilní verze chat: Uživatelé si budou muset stáhnout messenger!

Facebook plánuje odstranit z mobilní verze chat:…

Největší sociální síť na světě Facebook plánuje odstranění chatu ze své mobilní verze. Uživatelé, kteří po…

 

iSport.cz

Táta nového Jágra: Otevřený rozhovor o tom, co zabíjí český hokej

Táta nového Jágra: Otevřený rozhovor o tom, co…

SPORT MAGAZÍN | Jak je na tom opravdu český hokej? Debaty na tohle téma jsou od propadáku národního týmu na…

Ještě měl mít sádru, ale Klepiš už chce hrát. Naskočí do finále?

Ještě měl mít sádru, ale Klepiš už chce hrát.…

Výjimečně dobře zná útočník Jakub Klepiš cestu k vítězství. Dvakrát dobyl Gagarinův pohár, je mistr světa. Teď…

 

Reflex.cz

Zemřel kolumbijský spisovatel a nositel Nobelovy ceny Márquez

Zemřel kolumbijský spisovatel a nositel Nobelovy…

V Mexiku včera ve věku 87 let zemřel kolumbijský spisovatel Gabriel José García Márquez. Informovaly o tom…

JAN JANDOUREK: Václav Klaus hájí nebohého Putina

JAN JANDOUREK: Václav Klaus hájí nebohého Putina

Václav Klaus dospěl ohledně svých názorů za hranice přijatelnosti. Ať si samozřejmě říká, co chce. Aspoň vidíme,…