Seznam vydaných testů za rok 2021: Klíčové novinky, americké speciality i superluxusní limuzína
V redakční garáži Auto.cz v roce 2021 parkovala různorodá směsice aut. V uplynulém roce jsme vyzkoušeli nejen novou Škodu Fabia, ale také Dodge Durango nebo Rolls-Royce Ghost.
Recenze automobilů jsou už léta nedílnou součástí obsahu Auto.cz. Bylo tomu tak i v uplynulém roce 2021, kdy jsme vydali celkem 237 automobilových testů.
A byla to opět různorodá směsice automobilů. V redakční garáži během roku zaparkovaly jak italský mini hot-hatch Abarth 595, tak nejlevnější elektromobil Evropy, Dacia Spring, stejně jako zástupce zcela opačného cenového spektra, superluxusní sedan Rolls-Royce Ghost.
Nechyběly zásadní automobilové novinky roku jako nová Škoda Fabia, Toyota GR Yaris, Nissan Qashqai nebo BMW M3. Hodně bylo také elektromobilů, které jsou zkrátka trendem dneška. V uplynulém roce jsme tak v rámci redakčního testu vyzkoušeli Audi Q4 e-tron, Hyundai Ioniq 5 i Fiat 500e. A došlo rovněž na americké speciály jako Dodge Durango nebo Jeep Grand Cherokee L.
Pokud by vás pak zajímalo rozdělení podle značek, vězte, že nejčastěji jsme tentokrát zkoušeli vozy Volkswagen (27 testů). Tradičně hojně testovaná značka BMW byla tentokrát druhá (24 testů), následoval Hyundai (21).
Abarth
Audi
- Audi A3 Sportback 40 TFSI e – Auto tří tváří
- Audi A4 Avant 35 TDI (120 kW) – Po dálnici za hubičku
- Audi Q2 35 TDI quattro – Malý dospělák
- Audi Q4 50 e-tron quattro – Unikátní bez ohledu na základ
- Audi Q5 – Skoro dokonalý pohodář
- Dlouhodobější test: Audi Q5 40 TDI quattro. Tohle obrečíme!
- Martin Vaculík o Audi Q5 40 TDI quattro: Dobré, ale chtělo by to šestiválec
- Audi RS e-tron GT – Teleport se čtyřmi kruhy
- Audi S3 Sportback TFSI (228 kW) – Anděl ve městě, ďábel na okresce
- Audi S5 Cabriolet TFSI – Skvělé letní auto
- Audi SQ7 4.0 V8 TFSI – Znamenité přezbrojení
BMW
- BMW 128ti – Prémiové GTI z Mnichova
- BMW 218d Gran Coupé – Vlastně docela slušné auto
- BMW 320e Luxury Line – Méně sportovnosti, více pohodlí
- BMW 430d xDrive – Gran turismo jak má být
- BMW 430i Cabrio – Kabrio, jak má být. I ty ledviny skousnete
- BMW 530d xDrive – Diesel ani v roce 2021 nezatracujte
- BMW 530e xDrive – Skvělé plug-in hybridní svezení
- BMW 540d xDrive Touring – Modernizovaný etalon opět zazářil
- BMW iX3 – Elektrické SUV konečně s ledvinkami. Vyplatilo se počkat?
- BMW M3 Competition – Kašlete na ledviny. Je úžasné!
- BMW M3 Competition M xDrive – Emko pro každý den. Teď už opravdu
- BMW M340d xDrive Touring – Co víc si přát?
- BMW M340i xDrive – Stojí vysněná trojka za to?
- BMW M4 Competition Cabrio M xDrive – Kokosy na sněhu
- BMW M4 Coupé – Berte manuál, dokud to jde
- BMW M440i xDrive – Tohle se povedlo
- BMW M5 CS – Opravdu nejde šest hvězdiček?
- BMW M8 Competition Coupé – Rychle, bokem, s elegancí
- BMW X1 sDrive18i xLine – Základ se špetkou robustnosti
- BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh – Když chcete být vidět
- BMW X2 xDrive25e (162 kW) – Šetřílka hledejte jinde
- BMW X3 xDrive30d – I s novou technikou je to parádní kousek
- BMW X5 xDrive40d – Co chtít víc?
- BMW X6 xDrive40d – Takové, jaké má být
Citroën
- Citroën C3 Aircross vs. Hyundai Bayon – Laurel a Hardy
- Citroën C4 1.2 PureTech (96 kW) – Prostě typický Citroën, se svými klady i zápory
- Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly – Něco mezi klasikou a SUV
- Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8 – Návrat bez kompromisů
Cupra
Dacia
- Dlouhodobý test Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Zaměřeno na prostor!
- Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC – Ideální mamaduster?
- Dacia Duster Blue dCi 115 4x4 Prestige – Zase o něco atraktivnější
- Dacia Duster dCi 115 4x4 Prestige Styling – Od pohledu nebojsa
- Dacia Duster TCe 100 LPG – Drobná vylepšení s velkým efektem
- Dacia Duster TCe 130 4x4 N1 – Nejvýhodnější nabídka?
- Dacia Logan 1.0 TCe LPG – Kombi chybí, jinak ale nadchne
- Dacia Sandero 1.0 SCe (49 kW) – Je to ještě vůbec levné auto?
- Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) – Jen o ceně už to není
- Dacia Sandero 1.0 TCe LPG – Šetření bez kompromisů
- Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Nová pravidla hry
- Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT – Levné auto, levný automat
- Dacia Spring – Do firmy možná, pro rodinu určitě ne
Dodge
Fiat
- Fiat 500e (87 kW) – Tohle elektro dává smysl
- Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 – Knedlíky na sněhu
- Fiat Tipo 1.0 FireFly (74 kW) – Nedoceněný a přitom tak příjemný parťák
- Fiat Tipo Cross 1.6 MultiJet – Sdílejte, než to smažou!
Ford
- Ford Bronco Sport 2.0 Badlands – Výjimečné SUV
- Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid – Amerika má stále co nabídnout
- Ford Fiesta ST Plus – Jednou ještě rádi zavzpomínáme
- Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI – Po čem běžný řidič touží?
- Ford Focus kombi vs. Volkswagen Golf Variant – Odvěcí rivalové v hybridním hávu
- Ford Focus ST Plus 2.3 EcoBoost (206 kW) vs. Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) – Jeden hot…
- Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line X – Dostupný a ve sportovním
- Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid – Elektrifikovaný kliďas
- Dlouhodobější test: Ford Kuga 1.5 ST-Line. Skvělý dojem utvrzen
- Závěr dlouhodobého testu: Ford Kuga 2.0 EcoBlue (140 kW) AWD AT ST-Line X – Taková auta nám budou chybět
- Spotřeba Fordů Kuga HEV & PHEV – Slibují jezdit za 1,1 litru
- Ford Mustang Mach 1 5.0 V8 – Okruhové nejvíc?
- Ford Mustang Mach-E AWD (98,7 kWh) – Dobrý elektromobil, podivný Mustang
- Ford Puma 1.0 EcoBoost (114 kW) ST-Line X – Nadchne sportovní jízdou, zklame tuhostí
- Ford Puma 1.0 EcoBoost 92 kW DCT ST-Line Vignale – Tolik zábavy jsem nečekal
- Ford Puma ST X – Tak trochu jiný hot-hatch
- Ford Ranger Raptor – Loučení s dinosaurem
- Ford S-Max 2.0 EcoBlue AWD Titanium – Stále dává smysl
- Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV – Prostor pro každé dobrodružství
- Ford Transit Trail 2.0 EcoBlue mHev – Praktický užitkáč v holínkách
Honda
- Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line – Stejně dobrá, jen stylovější
- Honda Jazz 1.5 i-MMD e-CVT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Smysluplné řešení
Hyundai
- Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV 7DCT – Kdo jsi a co jsi udělal s ix20?!
- Hyundai i10 N Line – Nasupený korejský knedlíček
- Závěr dlouhodobého testu Hyundai i10 1.0i AT – Malý, ale úplně stačil
- Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line vs. Kia Picanto 1.0 T-GDI X-Line – Malí snaživci
- Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Bitva na Bílé hoře
- Hyundai i20 N 1.6 T-GDi Premium – Malé veledílo
- Hyundai i30 kombi N Line Premium 1.5 T-GDI DCT – Když není skoro co vytknout
- Start dlouhodobého testu: Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart – Test na vaše přání
- Hyundai Ioniq 5 Power – Zjevení na pět
- Hyundai Kona 1.6 T-GDI (145 kW) DCT - Stylové, ale pořád dostupné
- Hyundai Kona vs. Mazda MX-30 – Elektrické protipóly
- Hyundai Kona N – Tohle je fakt zajímavé auto
- Závěr dlouhodobého testu Hyundai Kona Electric Power: Vždy dojela. I v zimě
- Hyundai Nexo FCEV – Budoucnost už je tady. Nebo ne?
- Hyundai Nexo vs. Kia e-Niro – Elektřina dvakrát jinak
- Hyundai Santa Fe Hybrid 4x4 – Stále kontroverzní, ale ve všem lepší
- Hyundai Santa Fe PHEV Luxury – Nevšedně schopný univerzál
- Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4 – Vzhůru do vyšší kasty
- Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style – Všestranný svéráz
- Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW DCT – Sbohem, mainstreame?
- Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV – S rozpaky
Jeep
- Jeep Compass 4xe – První krok k zelené budoucnosti
- Jeep Grand Cherokee L 5.7 V8 HEMI 4x4 Summit – Plnotučný mazák
Kia
- Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 kW) 7DCT – Vypadá k světu, jezdí skvěle. A co dál?
- Start dlouhodobého testu Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT – 50 na elektriku, 650 na benzin
- Dlouhodobý test Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Zůstává tolik normálních věcí!
- Kia Picanto 1.0 T-GDI X-Line – Schopný prcek ve vrcholné formě
- Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz
- Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV iMT – Příjemný společník
- Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV (169 kW) – Těžká volba
- Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 6AT Top – Jedno z mála
- Kia Sportage 1.6 CRDi 4x2 – Normální auto za rozumný peníz
- Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD – To dobré zůstává
- Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV – Vydařený crossover
- Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo AT8 – Přidaná hodnota
- Kia Xceed 1.6 CRDi MHEV (100 kW) – Vlastně si toho ani nevšimnete
Land Rover
- Land Rover Defender 90 S D200 – Ten nejlepší do rachoty?
- Range Rover Velar P400 – Robustní elegán, který umí udělat dojem
Lexus
- Lexus ES 300h – Jak se žije s digitálními zrcátky?
- Lexus LS 500h (264 kW) Superior – Vrchol stále s rozpaky
- Lexus UX 250h Limited Edition – Stylovka s velkou slevou
Mazda
- Mazda 3 2.0 Skyactiv-G150 AT – Jinou cestou
- Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition 100 – Více než důstojná oslava jubilea
- Mazda CX-3 Skyactiv-G121 AT – V novém roce chce být lepší
- Mazda CX-5 vs. Toyota RAV4 – Od každého trochu, prosím
Mercedes-Benz
- Mercedes-Benz C 220 d – Revoluce shora
- Mercedes-Benz E 400 d 4Matic All-Terrain – Ještě lepší medvídek
- Start dlouhodobého testu Mercedes EQC 400 4Matic – S hvězdou pod proudem
- Mercedes-Benz EQV 300 L – Elektromobil pro velkou rodinu?
- Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic – Život s plug-inem může být fajn
- Dlouhodobější test: Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic. O něco delší soužití s plug-inem
- Dovětek k dlouhodobějšímu testu: Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic je…
- Mercedes-Benz Marco Polo Activity 300 d 4Matic – Mezi osobní dodávkou a obytňákem
- Mercedes-Benz S 400 d (243 kW) 4MATIC L – Jako chytré hodinky, ale luxusní. Naštěstí
- Mercedes-Benz Vito Tourer L 124 CDI 4x4 – Chudý příbuzný?
Mini
- Mini Cooper 5-Doors – Pro koho vlastně je?
- Mini Cooper S ALL4 Countryman – Stylovka s kempingovou výbavou
- Mini Countryman SD ALL4 – Malý velký tramp s omlazenou tváří a netradičními doplňky
- Mini John Cooper Works Cabrio – Udělat si radost
Mitsubishi
Nissan
- Nissan Juke 1.0 DIG-T (84 kW) – Bude to stačit?
- Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV 158 2WD 6MT – Spoustu věcí dělá dobře
Opel
- Opel Combo 1.5 CDTI vs. Volkswagen Caddy 2.0 TDI – Další úroveň přiblížení
- Opel Crossland 1.2 Turbo (96 kW) – Povedený crossover za rozumnou cenu
- Opel Mokka 1.2 Turbo – Zcela jiný, ale opravdu lepší?
Peugeot
- Peugeot 208 1.2 PureTech 100 (74 kW) EAT8 – Zaujme stylový prcek automatem?
- Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i – Souboj šampionů
- Peugeot 508 Hybrid 225 e-EAT8 GT – Třídní krasavice
- Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225 – Umí víc, než být jen krásný
- Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI – Musíme se odlišit
- Peugeot 3008 GT 1.6 PureTech 180 – Omlazený elegán
- Peugeot 3008 Hybrid4 300 – Rychlý, hezký a docela úsporný
- Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack – Modernizovaný a v plné palbě
Porsche
- Porsche Macan III GTS – Do třetice všeho rychlého
- Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – S hubou dokořán
Renault
- Renault Arkana 1.3 Tce 140 EDC – Dostupná X4 potěší prostorem, méně už motorem
- Renault Arkana E-Tech Hybrid (105 kW) – Stylově, hybridně, ale pomalu!
- Renault Captur TCe 140 EDC – Mikro-hybrid téměř nepostřehnete
- Renault Clio 1.3 TCe (103 kW) – Hot hatch to není, ale jezdí výtečně
- Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Taková normální rodinka
- Renault Mégane E-Tech Plug-in 160 R.S. Line – Vlastní cestou
- Renault Megane GrandCoupé Blue dCi 115 EDC – Příjemně normální auto se skvělou spotřebou
- Renault Talisman Grandtour Blue dCi 190 EDC – Příjemný pohodář
- Renault Trafic Spaceclass – Vzácnější než supersport
Rolls-Royce
Seat
- Seat Arona 1.0 TSI (81 kW) – Plusem není jen šmrnc
- Seat Arona 1.5 TSI (110 kW) – Konečně má šmrnc
- Seat Ibiza FR 1.5 TSI DSG – A nechcete raději Leona?
- Seat Leon ST 1.5 TSI (96 kW) – A nechcete si raději připlatit?
- Seat Leon ST FR 1.4 PHEV – Stylovka do zásuvky
- Seat Tarraco 2.0 TSI DSG 4WD 180 kW – Hodně zajímavá alternativa
Škoda
- Škoda Enyaq iV 80 – Uměl bych s ní žít. Asi
- Škoda Fabia 1.0 TSI (81 kW) – Nečekaně dospělá, jen lenivá
- Škoda Fabia 1.0 TSI 81 kW DSG – Posun ve všech směrech
- Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG – Objem ničím nenahradíš
- Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI – Sportování bere vážněji
- Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI (147 kW) – Premiant kvapných přesunů
- Nová Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI vs. původní 2.0 BiTDI – Ten pije to a ten zas tohle
- Škoda Octavia 1.5 TSI LPG – Jak funguje s netovární přestavbou?
- Škoda Octavia Combi 1.0 TSI – Terč internetových hrdinů
- Škoda Octavia Combi 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 – Nejlepší RS. Bohužel
- Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI (147 kW) – Ereso v holinkách
- Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW – Šetřit jde i bez baterek
- Škoda Octavia iV – Po kabelu bez přetvářky
- Škoda Superb Combi 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Sportline – Možná radši slabší
SsangYong
- SsangYong Korando vs. Subaru Forester – Není SUV jako SUV
- SsangYong Musso Grand 2.2 e-XDI (133 kW) – Za prací s extravagancí
- SsangYong Rexton 2.2 e-XDI (149 kW) – Objevitel za rozumnou cenu
- SsangYong Tivoli Grand 1.5 GDI Turbo AT – Koupě roku?
Subaru
- Subaru Impreza 2.0i e-Boxer (110 kW) – Skvělé auto pořád dojíždí na pohon
- Subaru Outback 2.5i (124 kW) – Výtečné auto, až na jednu věc
- Subaru XV 1.6i – Hledají se koně!
- Subaru XV 2.0i-E Executive+ MY21 – Drobné modernizace a plná palba
Suzuki
- Suzuki Swace 1.8 Hybrid – Díky za příjemný kombík, Toyoto
- Suzuki Swift Sport Hybrid – Stále umí pobavit, ale…
- Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 4x4 6AT – Best of Vitara!
Toyota
- Toyota Camry 2.5 Hybrid – Lepší, ale pořád svá
- Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive – Nebojte se dát jí šanci
- Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – Když vás na sport baví hlavně koukat
- Toyota GR Yaris – Svezení roku? Desetiletí? Nebo je to jinak?
- Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD – Takhle jsem si ji představoval
- Toyota Hilux 2.8 D-4D – Posílené svaly i image
- Toyota Land Cruiser 2021 (150 kW) Executive – Zlatý střed v nejlepší formě
- Toyota Proace Nomad Wanderer – Druhé setkání s vestavbou Visu
- Toyota Proace Verso Selection – Na vrcholu nabídky
- Toyota RAV4 2.5 Hybrid 163 kW e-CVT AWD Executive – Hodně dobrý univerzál
- Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – Může jít příkladem
- Závěr dlouhodobého testu Toyota RAV4: Hybrid, který jsme si oblíbili
- Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid (85 kW) AWD-i – Do náročného souboje s unikátní koncepcí
Volkswagen
- Volkswagen Arteon R Shooting Brake – Můj nový sen
- Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TDI (147 kW) – Nový tajný sen českého chalupáře?
- Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI 206 kW – Krásný mainstream
- Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid – Do města i na dálnice
- Volkswagen Caddy 1.5 TSI DSG – Rodinný praktik bez větších nedostatků
- Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (90 kW) – Plnohodnotná alternativa k MPV
- Volkswagen Caddy Maxi California 2.0 TDI – Minihotel na kolech
- Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI DSG – Teď už je opravdu nový. Je ale lepší?
- Volkswagen Crafter 2.0 TDI (130 kW) Freestyle – Pro spaní i pro motorku
- Start dlouhodobého testu: Volkswagen Golf 1.5 eTSI EVO mHEV 110 kW DSG R-Line
- Finále dlouhodobého testu: Volkswagen Golf 1.5 eTSI EVO mHEV 110 kW DSG R-Line
- Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI (147 kW) – Skautův revír
- Volkswagen Golf GTD – Proč sáhnout po hot-nafťáku?
- Volkswagen Golf GTE – Bez kompromisů to nepůjde
- Volkswagen Golf GTI – Mohl být dokonalý
- Volkswagen Golf GTI Clubsport a Golf R – Ještě lepší stálice
- Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI (110 kW) – Je fajn, přesto bych volil jinak
- Start dlouhodobého testu Volkswagen ID.3 Pro S – Ideál klidného řidiče
- Volkswagen ID.4 (150 kW) – Jak jsme si zasoutěžili v jízdě na spotřebu
- Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG Style – Omlazený prcek toho umí dost
- Volkswagen T6.1 Easy Camper Classic – Když nechcete Californii
- Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (147 kW) 7DSG 4Motion – Opravdu změna k lepšímu?
- Volkswagen Tiguan eHybrid R-Line – Nazvedané GTE
- Volkswagen Tiguan R – To jako vážně?
- Volkswagen Touareg R – Elán mu rozhodně nechybí
- Volkswagen Transporter 6.1 CrossWay – Obytný šampion v univerzálnosti
- Volkswagen Transporter 6.1 Kombi + Visu Moie – Trochu jiná obytka